Pagina 1 van 2

Pingelen --> problemen

Geplaatst: 22 mei 2006 17:11
door Comet
Ik heb afgelopen week de carb schoongemaakt van me Tomos A35 Disco, en een Technigas Next gekocht. Na het monteren van de uitlaat leek het me handig om gelijk ook carb schoon te maken en miss grotere sproeier erin te zetten. Na de carb schoon te hebben gemaakt (wasbenzine) heb ik hem er weer opgezet en nou "pingelt" hij volgens de expert uit me straat. Volgens hem krijgt hij veel te veel benzine en verbrandt hij die na het proces en geeft dat knallen en verzuipen. Wat moet ik nu doen?? Ik heb de 55 sproeier er weer uitgehaald en een 53 erin gedaan maar nu loopt hij nog steeds niet lekker.

Setup:
Standaard Brom Blok; sproeier 55 (53); Technigas Next *evt. Origineel Snel*; verder alles standaard. :cry: HELP MIJ!

Geplaatst: 22 mei 2006 17:15
door freaky_Tomos
knallen uit de uitlaat duidt op een verkeerd tijdstip van ontsteken, ontsteking afstellen dus.
deze knallen kunnen nooit door de sproeier komen
sproeier 55 dr weer in en dan je ontsteking goed zetten, heb je elektrische ontsteking of 1tje met contactpunten?

Geplaatst: 22 mei 2006 17:19
door Comet
contactpunten, maar die "expert" zei ook dat die Technigas "omgelast" was .. dat hij eigenlijk voor een scooter zou zijn geweest... ik durfde niet echt door te vragen maar wat bedoelde hij daarmee? Kan het zijn dat die uitlaat voor een 4tact systeem was en daarom niet echt helpt met een 2tact of zeg ik nu domme dingen? :?

Hoe kan ik eigenlijk mijn ontsteking afstellen? En is dit erg duur om te laten doen bij een brommerhandel?

Geplaatst: 22 mei 2006 18:44
door jboy
:) nou t legt eraan of hij voor een tomos is die uitlaat en ik geloof dat er een faq over is van die ontsteking afstellen :wink:

Geplaatst: 22 mei 2006 18:47
door freaky_Tomos
ontsteking afstellen is simpel dr is een faq voor.
post een foto van je uitlaat, wij hier op et forum kunnen je dan wel vertellen of tie omgelast is ofniet :wink:

2tact en 4tact uitlaat lijkt me sterk er is maar 1 persoon stom genoeg om te proberen dat om te lassen :roll:

Geplaatst: 22 mei 2006 20:57
door Comet
Maar om nou even terug te komen op dat "gepingel" ...
jullie weten zeker dat dat aan de ontsteking ligt?
En ik heb de FAQ gelezen, maar vind hem niet ingewikkeld maar vooral tijdslopend.. denken jullie dat een brommerboer dit sneller kan, en hoeveel kost dat dan?

Geplaatst: 22 mei 2006 21:03
door freaky_Tomos
tuurlijk kan dat sneler

Geplaatst: 22 mei 2006 21:04
door Vuile Beunkoe
zoiezo

die expert is geen expert, pingelen is iets totaal anders.

Geplaatst: 22 mei 2006 21:37
door Comet
Maar hoe lang is zo'n man daarmee bezig.. in arbeidsuren :P

En wat is pingelen dan wel precies?

Geplaatst: 22 mei 2006 21:39
door Vuile Beunkoe
detonatie, te grote squish, voortijdig ontsteken van de brandstof

Geplaatst: 22 mei 2006 21:42
door Comet
maar je weet niet hoe lang een monteur daarmee bezig is?

Geplaatst: 23 mei 2006 12:15
door ex-gast
kerel fuck die monteur lekker geld in eige zak steken

dat pingel verhaal is onzin in dit geval omdat:

er nix met de compressie is gebeurd er nix met de ontsteking is gebeurd en er nix met de squish is gebeurd

met andere woorden hij kan niet zijn gaan pingelen

ik weet 99% zeker dat je te weinig lucht / te veel benzine hebt

met andere woorden verkeerd mengsel waardoor hij op hoge toeren gaat 4takten zoals ze dat hier noemen

*(je bougie kan ook de boosdoener zijn aangezien deze mogelijk het hoge toerental niet meer aan kan)

Geplaatst: 30 mei 2006 20:20
door Spinner T
Ivb Met nieuwe uitlaat kan die ook heel veel kompressie hebben dat ie daarom knalt

Geplaatst: 30 mei 2006 20:23
door Vuile Beunkoe
nee klopt niet.

lees eerst ff basis 2 takt door aub

Geplaatst: 08 jun 2006 21:48
door Comet
Moet ik eigenlijk mijn carb. sproeier oid aanpassen aan een uitlaat of past een uitlaat juist aan aan een setup?

Bv. Bij een standaard setup beter geen "high performance" uitlaat.

Thanks trouwens voor de posts ;)

Geplaatst: 08 jun 2006 22:07
door Tossie
Het kan zijn dat je door montage van een snelle(re) uitlaat een 1 maatje grotere nodig hebt ja, het is niet altijd zo.

Geplaatst: 09 jun 2006 21:48
door Comet
Even een toevoeging; Hij start nu ook niet! Ik heb laatst nog een keer geprobeerd hem te starten maar hij doet nu helemaal niks; zelfs niet kort aanslaan oid. Is het verstandig om hem even na te laten kijken bij een brommerboer?? Ik heb de carb. er weer uitgehaald en ben nu miss van plan om gewoon maar dingen te gaan vervangen + opvoeren. Om maar gewoon van de miss. wel defecte onderdelen af te zijn. Eerst ga ik hem even wegbrengen :(

Geplaatst: 09 jun 2006 22:27
door freaky_Tomos
tjek of je bougie nog vonkt

Geplaatst: 09 jun 2006 22:29
door ex-gast
jah hij kan er niet zomaar mee zijn opgehouden

kijk even of je miss iets vergeten hebt ??
draadje in de bobine ofzow ??

Geplaatst: 12 jun 2006 21:45
door Comet
hahaha.. Nou die "expert" was duidelijk geen expert!!
Ik had het probleem samen met mijn vader proberen op te lossen, en het enige dat in hem op kwam was gewoon te weinig lucht! Dus ik hard aan lopen en kicken... en wat denk je ?? Hij liep!!!

Bedankt voor iedereen z'n hulp!

Deze kan dus gesloten worden!