ik zal beginnen met mezelf voor te stellen, ik ben Merijn en heb zelf 2 Tomosjes, en mijn broertje heeft er ook één. Ik heb een A35 die ik zelf Ford Imperial Blue heb gespoten, en sinds kort ook een rode. Deze stond al jaren stil, maar loopt ondertussen wel weer. Mijn vragen gaan ook over de rode Tomos. Deze ik heb ik op Marktplaats gekocht, maar ik weet er vrij weinig over. Wat ik weet qua leeftijd is dat er een verzekeringsplaatje van 1987 op zit, verder is hij is zonder papieren en heeft een two-speed automatic met eicilinder en kickstart, dat is althans wat er op de zijkappen staat. Er zit ook een Encarwi carburateur op. Mijn vraag is dus of jullie mij kunnen helpen met het dateren van deze Tomos, maar ook alle andere informatie over dit model is van harte welkom. Ik heb al verschillende foto's bekeken, maar kon geen andere brommers vinden met een achterlicht en voorvork zoals de mijne. Het achterlicht is origineel naar mijn weten, er zitten geen gaten in het spatbord, en de montagebeugels zitten vastgelast aan de bagagedrager. Qua nummers weet ik het volgende:
Balhoofdnummer:
Nl KO(0?)U14
Framenummer(achter rechterkap):
17511
Motornummer:
588798
Ik hoop dat jullie hier voldoende mee geïnformeerd zijn, en als er nog andere kenmerkende dingen zijn hoor ik dit graag. Bijgevoegd een foto van de rode waar mijn vragen over gaan, en de blauwe die ik zelf wat aangepast heb zegmaar

In ieder geval van harte bedankt voor het meedenken!
mvg
Merijn