Pagina 1 van 1
zuigertuning
Geplaatst: 10 jul 2006 18:00
door kevin
ik had een vraag over zuigertuning zie toegevoegde afbeelding hieronder:
ik heb een standaard zuiger getekend, met daarnaast 2 verschillende manieren om een zuiger te tunen.
nu was de vraag kan ik van deze 2 tuningmanieren een combinatie maken? of beter gezegd (want dat kan ik wel) heeft dit ook nut?
dat de 2 manieren werken weet ik sowieso, maar werkt de combinatie ook goed?
mvg kevin en twan
Geplaatst: 15 jul 2006 03:28
door NeroX^
het zou wel moette kunne het nut ervan is zuiger word lichter dus meer toeren
Geplaatst: 15 jul 2006 13:07
door Vuile Beunkoe
Nja je kan zoiezo de flappen aan de inlaat/uitlaatkant maximaal inkorten, dus dat op bdp inlaat totaal open is, en uitlaat op bdp nog net afgesloten is.
en ja die inhammen aan de zijkant, die zijn al niet te groot dus die zou ik zo laten.
Geplaatst: 04 aug 2006 11:44
door kevin
ok thnx
Re: zuigertuning
Geplaatst: 04 aug 2006 21:13
door Robin
ik had een vraag over zuigertuning zie toegevoegde afbeelding hieronder:
ik heb een standaard zuiger getekend, met daarnaast 2 verschillende manieren om een zuiger te tunen.
nu was de vraag kan ik van deze 2 tuningmanieren een combinatie maken? of beter gezegd (want dat kan ik wel) heeft dit ook nut?
dat de 2 manieren werken weet ik sowieso, maar werkt de combinatie ook goed?
mvg kevin en twan
Fotos kloppen niet, bij de ene zit het piston gat goed en bij de ander zit die hoger.
Geplaatst: 04 aug 2006 22:38
door freaky_Tomos
lekker boeiend et zijn maar tekeningen, je weet toch wat die gozer bedoeld

Geplaatst: 08 aug 2006 17:54
door NOS_Tomos
Wat hebben die 4 gaten naast elkaar voor nut
Geplaatst: 09 aug 2006 16:40
door kevin
ik weet het is beetje vlug en slordig getekend
die 4 gaten hebben hetzelfde nut als de inham op de andere tekening, wat precies het nut is weet ik niet maar het werkt.
het vergroten van het gat bij de inlaat is logisch want je krijgt dan meer mengsel in de cilinder dus een grotere explosie.