Pagina 1 van 1
Extra bevestings punt cilinder??? cilinder wil niet los!
Geplaatst: 02 aug 2006 22:31
door Marco
Hallo,
Ik de wil de staandaard cilinder van mijnTomos Revival uit 2005 ( A35 Blok!! ) Gaan vervagen voor een 60cc airsal.
Nu krijg ik alleen de cilinder zelf er niet af. de kop ging wel oke, maar de cilinder echt niet
er zit wil wat speling van links naar rechts op en van boven naar beneden.
maar ik kan hem er zo niet af trekken.
er zitten nu nog 3 draadeinden in zou het daar aan kunnen liggen???
( bij puch kun je ze gewoon laten zitten?!! )
ik zie nu igg na een avondje kutten en kloten 1 tot 2 mm van het uitstekende cilinderhemd, en verder wil ie er niet af. ( zit zo te zien niet met vloeibare pakking of zoiets vast )
wie o wie helpt me verder!!!!!
( of wie komt me helpen voor een biertje

)
Geplaatst: 02 aug 2006 22:58
door poekelen
heb hier nog een blok liggen waar de cillinder helemaal niet van af wou
zelfs na stevig beunen met een dikke moker en een ijzerzaag ging de cillinder niet los...
maar dat blok had dan ook een paar maand buiten gelegen in de regen enzo
een hamer ofzo raad ik je iedergeval niet aan:P
Geplaatst: 02 aug 2006 23:26
door TQ Rider
zit je benzine kraan neit in de weg met een schuin spruitstuk had ik en zit je carburteur los anders word het soms ook lastig. en anders je ijzerbakje onder je tank wat de draden bij elkaar houd zit dan in de weg en anders geen raad mee probeer anders je zuiger heen en weer te bewegen met kick start niet te veel kracht zetten maar heel rustig aan.
Geplaatst: 02 aug 2006 23:36
door Marco
Hamer lijkt me geen suces nee, t moet wel heel blijven.
carb hangt los, en tja benzine kraantje zit nu nog niet in de weg. ( zit er minmaal 1,5 cm vandaan.) en verders lijkt de cilinder helemaal los te zijn.
wel lijken de tapeinden ietsjes krom, kan dit ermee te maken hebben??
en wat is het beste: ze eruit halen of gewoon laten zitten?
Geplaatst: 03 aug 2006 10:37
door tm-tuning
heej probeer wat wd-40 op de tapeinde te spuiten en laat het even intrekken anderes kun je het beste de tapeinde eruit halen dan moet ie loskomen
succes
Geplaatst: 03 aug 2006 14:36
door Fragfest
Yup had ik ook..
Ik ben gewoon door blijven slaan totdat 1 van de koelribben afbrak
heb toen door 2 bouten tegen mekaar in te draaien een vaste kop gemaakt en toen de draadeindes eruit gedraaid.
daarna kon ik m er zo af halen
Geplaatst: 03 aug 2006 17:38
door Marco
k,heb er al een bus wd 40 en 24 uur aan verspoten,
en zelfs met een 3 dubbele moer erop willen ze niet los.
owja, het blok hangt nog wel onder de brommer, kan dit uitmaken???
( benzine kraan reeds verwijderd! )
Geplaatst: 03 aug 2006 18:47
door Multifix
als ie zit vastgeroest: WD-40 ertussen, en dan met 2 bandenlichters eraf halen. zo is het mij uiteindelijk ook gelukt
Geplaatst: 03 aug 2006 18:54
door Marco
zoals al gezegt; er zit al zeker 1 volle bus wd40 tussen. ( tapeinden, cilindervoet enz eigenlijk tussen alles)
waar het om gaat nu: de tapeinden zitten vast in het blok, en zelfs met een 3 dubbele moer krijg ik ze er niet uitgedraaid, terwijl ze vervangen moeten worden.
kan er iemand een oplossing geven???
Geplaatst: 03 aug 2006 19:10
door Volty
die tapeinden gaan gauw roesten, waardoor ze wat uitzetten en je cilinder vastklemmen.
Oplossing: een stuk hout en een hamer.. (mits je alles eromheen er al af hebt gehaald

)
Geplaatst: 03 aug 2006 19:21
door Robin
Haal eerst dat blok maar onder je tomos vandaan, werkt al een stuk prettiger. Zoals volty al zegt op een gegeven moment gaan je tapdraaden roesten en zitten je tapdraaden dus vast.
Waar je tapdraaden zit met je iets spuiten wat roest oplost . En net ze lang dan alle roest week is geworden, daarna kan je hem zo eraf halen.
Ik vind het beste voordat je met een tomos rijd eerst altijd even de cilinder eraf te halen en de tapdraaden uit het blok draaien. Dan kopervet er tussen en ook kopervet op je tapdraden doen, je zal zien dat je hem de volgende keer er veel makkelijker eraf krijgt.
Geplaatst: 03 aug 2006 22:00
door Marco
Dank jullie wel voor de reakties

,
Maar mijn stiefvader heeft me zojuist even geholpen

.
Hij heeft met een zogenaamde moord cq dodemans sleutel ( zeg maar waterpomptang van 60 cm lang )mijn tapeinden eruitgedraaid voort me.
en adviseerde mij idd bij het monteren van de nieuwe cilinder en tapeinden kopavet te gebruiken

.
het probleem is opgelost dus: Slotje

Geplaatst: 03 aug 2006 22:18
door Volty
op verzoek
