Pagina 1 van 1

Hogedruk kop

Geplaatst: 16 aug 2006 00:46
door DrAcoreX
Ik had een paar vragen over de hogedruk kop

1) als je hogedruk kop 50 cc bij 65 cc + 16/16 cabra etc ondergooit moet je het dan nog inrijden of niet? ( Alle onderdelen zijn nieuw dan )
2) wat voor een precentaties geeft je hogedruk kop?
3) hoe maak je je hogedruk kop ( ik heb gekeken maar ik begreep het niet egt )

Kan iemand me helpen?

alvast bedankt, laurens

Geplaatst: 16 aug 2006 10:50
door topleader
1.Nieuw blok / gereviseerd blok 500 Km
Nieuwe cilinder 500 Km
Nieuwe zuiger 300 Km
Nieuwe zuigerveren 200 / 250 Km

dus voor het inrijden moet je ongeveer 500 km inrijden

2. veel trekkrach en je top gaat iets hoger

3.een gladde ondergrond en dan gewoon met nat schuurpapier(op de plaat) je je kop over die plaat halen. zo schuur je de randjes die er staan weg.

ik hoop dat ik je genoeg heb geholpen

MVG, Topleader

Geplaatst: 16 aug 2006 10:53
door DrAcoreX
ik snap nog steeds niet hoe je die hogedruk moet maken :S

maar de rest snap ik wel ;)

Geplaatst: 16 aug 2006 18:42
door Robin
Een hogedruk kop kan je op verschillende manier maken.
Je oude verbrandingskamer vol lassen en een nieuwe eruit draaien.

Een glasplaat en een stuk schuur papier en je verbranding ruimte kleiner maken zodat de verbrandings ruimte dichter bij je zuiger komt.

Geplaatst: 16 aug 2006 20:22
door Volty
1.Nieuw blok / gereviseerd blok 500 Km
Nieuwe cilinder 500 Km
Nieuwe zuiger 300 Km
Nieuwe zuigerveren 200 / 250 Km
...
Da's wel erg veel, 500 km voor een nieuw blok klopt wel, maar een cilinder rij je ongeveer 100 km in, een zuiger 25 km en zuigerveertjes 20 km.. wel netjes warmrijden natuurlijk, anders heb je het zo ook weer kapot.

Geplaatst: 16 aug 2006 22:51
door DrAcoreX
Hoe moet je het precies de hogedruk kop maken?

glasplaat met daaromheen schuurpapier

en dan de cilinderkop over het schuurpapier vrijfen?

of wat kan iemand me dit uitleggen?

en volty wat bedoel je met netjes warmrijden?

Geplaatst: 17 aug 2006 01:39
door freak
een hoge druk kop precenteerd niks,dat doet een stofzuiger verkoper :lol:
een hoge druk kop zorgt dat je tegen druk groter word waardoor hij meer PRESTEERD :wink:

op je cilinderkop zit een verdikking die tegen de cilinder aan komt.
door deze verdikking dunner te maken,maak je een hoge druk kop.
de ruimte tussen de zuiger en de kop(je verbrandings kamer) word kleiner.
je motor krijgt meer compressie en daardoor meer trek kracht wat je door een andere tandwiel verhouding weer kunt omzetten in snelheid.

om ervoor te zorgen dat je kop vlak blijft tijdens het afschuren,kun je um op een glasplaat leggen,een vel schuurpapier er tussen(niet te grof) en met een draaiende beweging deze verdikking afschuren.
let wel op dat er 1mm moet blijven staan,daar anders je zuiger tegen de kop tikt.
als er bv nog 1,5mm op zit haal je het schuurpapier weg,en spuit wat jif(vloeibaar schuurmiddel) op die glasplaat,om de schuurkrassen weg te polijsten.
als je nu je kop er op zet,zul je gelijk vernemen dat ie meer compressie geeft en je trek kracht behoorlijk beter word.
afhankelijk wat je zelf wilt,hoe fel ie moet optrekken,kun je er een kleinere tandwiel op zetten.
elk tandtje minder op een tandwiel zorgt voor ongeveer 5km meer snelheid.
ik hoop dat deze uitleg je duidelijk genoeg is.
grtz freak.

Geplaatst: 17 aug 2006 08:58
door Tomos_Power1
een hoge druk kop precenteerd niks,dat doet een stofzuiger verkoper :lol:
een hoge druk kop zorgt dat je tegen druk groter word waardoor hij meer PRESTEERD :wink:

op je cilinderkop zit een verdikking die tegen de cilinder aan komt.
door deze verdikking dunner te maken,maak je een hoge druk kop.
de ruimte tussen de zuiger en de kop(je verbrandings kamer) word kleiner.
je motor krijgt meer compressie en daardoor meer trek kracht wat je door een andere tandwiel verhouding weer kunt omzetten in snelheid.

om ervoor te zorgen dat je kop vlak blijft tijdens het afschuren,kun je um op een glasplaat leggen,een vel schuurpapier er tussen(niet te grof) en met een draaiende beweging deze verdikking afschuren.
let wel op dat er 1mm moet blijven staan,daar anders je zuiger tegen de kop tikt.
als er bv nog 1,5mm op zit haal je het schuurpapier weg,en spuit wat jif(vloeibaar schuurmiddel) op die glasplaat,om de schuurkrassen weg te polijsten.
als je nu je kop er op zet,zul je gelijk vernemen dat ie meer compressie geeft en je trek kracht behoorlijk beter word.
afhankelijk wat je zelf wilt,hoe fel ie moet optrekken,kun je er een kleinere tandwiel op zetten.
elk tandtje minder op een tandwiel zorgt voor ongeveer 5km meer snelheid.
ik hoop dat deze uitleg je duidelijk genoeg is.
grtz freak.
prima uitleg freak, maar 5km per tandje :?:

snor met HDkop + 22 ATW

33-22 = 11 x 5 = 55km/h + 25km/h = 80 km/h , da klopt niet, het is eerder 1 km/h per tand

Geplaatst: 17 aug 2006 10:29
door DrAcoreX
oke dan kweet al genoeg heel erg bedankt aan iedereen die me heeft geholpen :)

Geplaatst: 17 aug 2006 23:24
door freak
@tomos_power...
zoals jij dat uit rekend tel je 5km per tand.
als ie nou bv 50 loopt met je huidige tandwiel verhouding,en je gaat dan een tand kleinere achter tandwiel plaatsen,zou ie ongeveer 5km harder gaan.
snappie :wink:

Geplaatst: 18 aug 2006 08:52
door Tomos_Power1
5km/h per tand ben ik niet met je eens, en als je een ander achter tandwiel plaatst is dat meestal 22 of 24, dan ga je wel 10km/h sneller ipv 5km/h... maar genoeg offtopic geblaat, jij wilt je fout gewoon niet toegeven(heb ik ook wel is last van)

Geplaatst: 19 aug 2006 01:44
door ex-gast
als je met een 26/33 50 gaat dan ga je met een 26/31 52,5

als ik het me goed herriner

heb laats ja een hele lijst berekeningen voor dit soort problemen gemaakt
kun je exact uitrekenen met welk tandwiel je welke snelheid kan halen

kijk daar eerst ff