Pagina 1 van 1
alleen bromkop en bromuitlaat, genoeg of ook spruit 12 mm
Geplaatst: 26 sep 2006 15:32
door sicktuning
is alleen een (voor je snor) een bromkop en bromuitlaat
genoeg voor je standaard snor om hem zon 40/45 te laten gaan
of moet je ook het spruitstuk 12 mm doen.
ATV doe ik dan later wel
gr thom
Geplaatst: 26 sep 2006 16:03
door roflkopter
Jah dat is genoeg
ik rij bijna helemaal origineel alleen ander tandwiel en spruitstuk begrenzing eraf en ik ga 40 op een scooterteller
Geplaatst: 26 sep 2006 20:01
door fido
Jah dat is genoeg
ik rij bijna helemaal origineel alleen ander tandwiel en spruitstuk begrenzing eraf en ik ga 40 op een scooterteller
Dat is heel wat anders, hij heeft het over een bromkop en bromuitlaat, niet over tandwiel en spruitstuk.
Maar ik denk wel dat je je spruitstuk moet ontgrenzen en er een 14/12 carburateur op moet zetten om die snelheid te halen. En je achtertandwiel zal ook best wat schelen.
Gr Fido
Geplaatst: 27 sep 2006 17:24
door roflkopter
dit is een heel wat goedkopere manier om de snelheid te behalen die hij wilt
het is wel anders ja..
Re: alleen bromkop en bromuitlaat, genoeg of ook spruit 12 m
Geplaatst: 28 sep 2006 00:38
door Joop56
is alleen een (voor je snor) een bromkop en bromuitlaat
genoeg voor je standaard snor om hem zon 40/45 te laten gaan
of moet je ook het spruitstuk 12 mm doen.
ATV doe ik dan later wel
gr thom
Nee,
Achtertandwiel moet kleiner , onder de 30 sowieso.
Bromkop
Bromuitlaat
alleen bromkop en uitlaat is niet 40
Neem een 14/12, 12 mm spruitstukje, bromkop en bromuitlaat
klaar
geen gekloot met je tandwielen ofzo.
Rijden en klaar.
14/12 = 15 eurie
12 mm spruit = 10 eurie
bromkop=10 eurie
bromuitlaat = 20 eurie
2ehands natuurlijk

dan haal je de 45 wel
Geplaatst: 29 sep 2006 14:21
door sicktuning
ik weet nog niet hoe je al die shit er op moet doen
maar ik ga gewoon naar de brommerboer en laat hem een spruitstuk
12 mm erop doen die koop ik dan ook bij hem en ook een bromkop.
miss ook die 14/12 carb, maar als ik alles nieuw koop en ook erop laat zetten (behalve uilaat dan) word het een dure grap

maar dan heb je ook wat
uitlaat koop ik dan wel 2e hands en zet k dr zelf op
Geplaatst: 29 sep 2006 18:44
door Kwekkeboomkroket
Die shit erop doen is simpel en supertof, eenmaal begonnen wil je meer

Geplaatst: 29 sep 2006 19:03
door sicktuning
ik weet niet eens wat een spruitstuk is dus..
Geplaatst: 29 sep 2006 20:16
door jroen_tomos
dat is gedeelte (buisje) die vanuit je carberateur naar je cilinder loopt...
Geplaatst: 29 sep 2006 22:08
door Joop56
hij vraagt niet om een antwoord, hij wilt alleen duidelijk maken dat hij de benaming ervan niet weet en de plaatsing ervan.
Nou het is niet zo heel moeilijk, doe het samen met eimand die er verstand van heeft, dan kan je het rustig doen, alles nalopen, je kan vanalles zien wat de functie is , waar het zit, de benaming.
Zo leer je het beste, je kan bijv, een carb openhalen en weer in elkaar zetten. Het blok een beetje leren kennen.
Het is een kwestie van ervaring opdoen.
Succes ermee, je kan hier alles vragen.
Geplaatst: 30 sep 2006 20:29
door sicktuning
ik heb nu een nieuwe uitlaat erop en dat scheelt al zon 10 km
hij rijd gewoon heel anders, maar ook met veel meer geluid btw
dus dan nog een bromkop en spruitstuk ontgrenzen?
trekt ie dan beter?
en de ontsteking moet die vroeger? wat is wel belangrijk en wat niet
gr thom
Geplaatst: 01 okt 2006 03:10
door Joop56
ontsteking vervroegen vordert het rij-comfort.
Ontgrenzen en bromkop zal wel iets harder trekken, maar niet te veel, het beinvloed ook je top.
Koppelingsveren inkorten <-- dat is trekkracht winnen en niet je top verliezen