• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

caburateur vaag

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
Wdv
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Wdv » 26 sep 2006 18:48

ik heb een 15 mm caburateur alleen 2 probleempjes:
1. me tomos valt soms uit als ik in het beging een beetje gas geeft en het gaat niet allemaal zoals het hoort want als ik ook gas geef lijkt het net of hij niet gelijk optrekt net zoals het voorheen was dus de 1e versnelling is een beetje raar (verder na de 2e versnelling rijd ie perfect)

moet er mischien een andere sproeier in?

2. hij maakt een harder geluid als voorheen hoort dit of moet er wat gebeuren met dat zwarte kapje wat op mn caburateur 15mm zit

iig bedankt

fido
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor fido » 26 sep 2006 19:53

Dat geluid komt waarschijnlijk doordat er nou een powerfilter opzit en daarvoor niet... Die maken nou eenmaal lawaai.
Wat voor maat sproeier zit in de carb en wat is je setup verder??
Kapper Knap kapt knap, maar de knecht van kapper Knap kan knapper kappen dan kapper Knap kappen kan...

Wdv
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Wdv » 26 sep 2006 20:29

Dat geluid komt waarschijnlijk doordat er nou een powerfilter opzit en daarvoor niet... Die maken nou eenmaal lawaai.
Wat voor maat sproeier zit in de carb en wat is je setup verder??
er zit toch geen standaard powerfilter op dellorto 15 mm carburateur?

sproeier weet ik niet want ik had em erop laten zetten dus ik kijk morge wel ff

me setup (weinig) :

tecno gp
atw 24
15mm carburateur
spruitstuk onbegrensd

fido
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor fido » 26 sep 2006 20:36

Voor zover ik weet zit er op 15 mm dellorto's standaard een gaas-powerfilter met daaroverheen een zwart kapje met iets van drie vierkante gaten aan de onderkant.
Het maakt zowiezo meer lawaai als met je orginele luchtfilter erop.
Kapper Knap kapt knap, maar de knecht van kapper Knap kan knapper kappen dan kapper Knap kappen kan...

Wdv
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Wdv » 26 sep 2006 20:46

Voor zover ik weet zit er op 15 mm dellorto's standaard een gaas-powerfilter met daaroverheen een zwart kapje met iets van drie vierkante gaten aan de onderkant.
Het maakt zowiezo meer lawaai als met je orginele luchtfilter erop.
oke, kan je dat ook zachter maken door een ori luchtfilter er op te zetten of raad je dat af of is het verstandig om een powerfilter erop te zetten?

morge kijk ik naar de sproeier want het grootste probleem licht gewoon bij de caburateur dat ie zo kut optrekt en soms uitvalt als ik een beetje gas geeft

Kevindh
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Kevindh » 26 sep 2006 21:41

Ik had laatst ook problemen met me tomos. Elke keer als ik m startte deed ie het wel maar wanneer ik te veel gas gaf knalde die uit.
Toen heb ik de sproeier vervangen, na een paar maten geprobeerd te hebben is het toen uiteindelijk gelukt.
Misschien dat hier jou probleem ook ligt? :roll:

Ik heb hier ook een powerfilter liggen, maar heb nu de standaard filter er weer onder gegooid, daarmee deed ie het veel beter.
Ook omdat ik nu geen race-uitlaat meer onder me tomos heb zitten

Wdv
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Wdv » 27 sep 2006 14:21

ik heb net gekeken er zit een sproeier 58 in

Fragfest
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Fragfest » 27 sep 2006 22:47

Ik had laatst ook problemen met me tomos. Elke keer als ik m startte deed ie het wel maar wanneer ik te veel gas gaf knalde die uit.
Toen heb ik de sproeier vervangen, na een paar maten geprobeerd te hebben is het toen uiteindelijk gelukt.

Ik heb hier ook een powerfilter liggen, maar heb nu de standaard filter er weer onder gegooid, daarmee deed ie het veel beter.
dat kwam dan wss doordat je sproeier te klein was. (oftewel te veel lucht met te weinig benzine)
Je hebt er toen een ander luchtfilter opgezet die minder lucht door laat. => gevolg:Minder lucht waardoor de mengverhouding lucht benzine weer beter is.

Maar.. doordat je dat doet gebruik je je blok niet optimaal..

Dan kun je beter een grotere sproeier nemen om die verhouding te verbeteren.

Wdv
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Wdv » 28 sep 2006 10:45

dat kwam dan wss doordat je sproeier te klein was. (oftewel te veel lucht met te weinig benzine)
Je hebt er toen een ander luchtfilter opgezet die minder lucht door laat. => gevolg:Minder lucht waardoor de mengverhouding lucht benzine weer beter is.

Maar.. doordat je dat doet gebruik je je blok niet optimaal..

Dan kun je beter een grotere sproeier nemen om die verhouding te verbeteren.
zou ik ook een grotere sproeier moeten nemen dan?
er zit nu 58 in maar soms als ik gas geeft valt ie uit en het optrekken pruttelt en gaat best langzaam maar als ie eenmaal rijd rijd ie wel goed.
maar 60 werkte ook niet dat was de standaard sproeier die erin zat.
dus 59 proberen?

fido
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor fido » 30 sep 2006 15:34

Je kan denk ik het beste een beetje expirimenteren, koop vier maten groter en vier maten kleiner kijk dan wat het beste loopt en ga van daaruit verder.

Ik weet niet wat voor een uitlaat je erop hebt zitten? Dit heeft namelijk ook te maken met de hoeveelheid brandstof die je cillinder aankan. Als je een orginele uitlaat hebt en een 15 mm carb dat krijgt ie wel veel brandstof maar kan het niet goed weg..
Gr

Wdv
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Wdv » 01 okt 2006 12:54

Je kan denk ik het beste een beetje expirimenteren, koop vier maten groter en vier maten kleiner kijk dan wat het beste loopt en ga van daaruit verder.

Ik weet niet wat voor een uitlaat je erop hebt zitten? Dit heeft namelijk ook te maken met de hoeveelheid brandstof die je cillinder aankan. Als je een orginele uitlaat hebt en een 15 mm carb dat krijgt ie wel veel brandstof maar kan het niet goed weg..
Gr
ik heb tecno gp , ik heb sproeier 59 geprobeerd en hij doet het goe d hij valt niet meer uit als ik een beetje gas geef.
alleen ik vind het starten op het begin wel klote gaan,dan duurt het ff voordat ie aan gaat dan trekt ie ook langzaam op maar als ik 10 sec heb gereden en ik sta stil en doe hem weer uit dan start ie wel in 1 keer en trekt gewoon snel op.

(heeft het zin om een powerfilter te kopen want er zit nu die standaard 15 mm carb lucht/gaasfilter op en maakt volgens mij evenveel geluid als een powerfilter en is wel de luchtfilter op een 15mm met gaas wel ontgrensd)
bedankt voor de reactie's iig

fido
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor fido » 01 okt 2006 20:31

ik heb tecno gp , ik heb sproeier 59 geprobeerd en hij doet het goe d hij valt niet meer uit als ik een beetje gas geef.
alleen ik vind het starten op het begin wel klote gaan,dan duurt het ff voordat ie aan gaat dan trekt ie ook langzaam op maar als ik 10 sec heb gereden en ik sta stil en doe hem weer uit dan start ie wel in 1 keer en trekt gewoon snel op.
Dat komt gewoon omdat ie dan nog koud is... Hebben alle brommers

Wdv
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Wdv » 02 okt 2006 21:52

Dat komt gewoon omdat ie dan nog koud is... Hebben alle brommers
ja maar dit duurt best lang voordat ie aangaat voorheen was het alleen choke aan en hij starte meteen nu meot dat 2 a 3 keer

(is bij de 15 mm de luchtfilter ook ontgrenst?)

fido
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor fido » 02 okt 2006 22:52

Het lijkt me niet echt logisch dat ze een ''snelle'' carb begrenzen..

Dat starten is volgens mij niks bijzonders dat je twee á drie keer moet kicken, anders moet je je onsteking wat beter afstellen.

Wdv
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Wdv » 06 okt 2006 13:01

maar als ik nou me oude luchtfilter standard er weer opzet zal de snelheid verminderen of blijft dit hetzelfde en is die dan nog begrensd want ik weet niet od die begrenzing in dei luchtfilter zit of carburateur

NitroLars
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor NitroLars » 06 okt 2006 15:00

Dat slangetje in je standaard luchtfilter is ook een begrenzer die kan je er ook uit halen :wink:
Tomos Standard 2006:
- Airsal 50 CC Snel
- Endy Reverse
- 14/9 Carb met Standaard Filter onbegrensd
- Onbegrensd Spruitstuk
- Vertanding : 26/24
Top : +- 65

Onderdelen die nog komen:

- 15/15 SHA Dellorto
- Bromkop
Afbeelding

T-power