ik ben momenteel al zo een 14 dagen op zoek waar ik men olie kan aflaten en terug bijvullen.
Kan iemand mij soms FOTOS ervan doorsturen plz!!!

Volgieten is het slechtste wat je kan doen. Er zit niet voor niets een niveauplug aan de zijkant van je carter. Waarom krijg je hem er niet uit? Zit het zo vast? Wat voor inkeping zit erin? Kruis of een sleuf? In beide gevallen kun je dmv het "schrikeffect" (schroevendraaier onder spanning linksom vasthouden en met een hamer op het handvat tikken) de plug wel degelijk loskrijgen. Of gebruik gewoon het juiste gereedschap (een T-hendel met bitten)is wel minder denk ik ja..
moet ik hem trouwens helemaal volgieten dan totdat het er uit komt
waar je het ook ingiet
want die schroef op de carterkap kan ik niet los schroeven die schroef ging kapot toen ik teveel kracht zette
maar dit maakt tog niet uit
En haal dan gelijk een nieuwe, dan zit je niet weer te prutsen.kijk daar heb je wat aan![]()
de kop van de sterschroef is , hoe moet je het noemen,
gebarsten zeg maar nu kan ik draaien wat ik wil maar de schroevendraaier heeft geen grip op de kop,
ik zal die methoden eens proberen, mijn pa weet wel wat je bedoelt![]()
dus ik probeer de schroef los te krijgen, en giet bij totdat het er via carter uitkomt.
ik post nog wel of het gelukt is
Dat flesje zit maar 200 cc in (vaak afgestemd op Puch bakolie) en in je bak gaat 220 cc. Je komt dus wel iets te kort. Beter is om gewoon een tweede flesj bij te kopen of een grote fles ATF.je kunt bij kers aan de asselsestraat een flesje olie halen en dat is precies de juiste hoeveelheid dus dan hoef je dat schroefje ook niet los te halen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten