@ VirusTomos: Het vetgedrukte hierboven is onjuist, Doordat de koppeling zo snel in toeren kan oplopen schakelt de bak juist sneller. Maar vol gas geven op de bok is nooit goed.Als je op je standaard vol gas geeft zal hij nooit ! over schakelen. En zou ook niet te veel gas geven dan, Maak je veel overtoeren
Wat voor leven leef jij zeg!!
@ rens_k: Mijn bovenstaande post was bedoelt voor TQ Rider.nou ik heb mn koppeling en dat andere ding overgezet naar die tomos van die vriend van mij, met dat ding bdoel ik waar het vraagteken veertje zit heel dat geval met kettingje, en hij heeft nog steeds een zetje nodig enzo, echt heel raar, en die koppeling is gewoon goed enzo, en dat andere gedeelte ook want het heeft het altijd gedaan, heb ik wat verkeerds gedaan?
Dat heet een Omega veer en zit vast op het kickstartmechanisme. Deze zorgt ervoor dat als je je kickstart achterwaarts beweegt, dat de vertanding ingrijpt in het tandwiel waar die ketting overheen loopt. Alleen als deze klem zit kan het gebeuren dat je kickstarter niet vrijkomt, maar mag zeker geen invloed hebben op het optrekken. Je hoort misschien een ratelend geluid van de vertandingen die over elkaar heen lopen.oke.. maar die vertanding bij de kant van de kickstart weetje wat ik bedoel? daar zit zo'n langwerpig ding achter ik weet neit wat het is? mischien ligt et daaraan want dat is het enige wat ik niet over heb gezet
ik neem aan dat je voortandwiel bedoelt?voorste kettingwiel? waar zit dat?
Heb je er wel eens aan gedacht dat dit een 1-speed blok zou kunnen zijn? Tevens haal ik uit je eerste post dat dit een snorfiets is (14/9 carb). Wellicht is deze niet geheel meer goed afgesteld, uitlaat dicht (demper/ uitlaatpoort), afstelling ontsteking, etc. Als je iets meer info hebt graag, en met foto's.ja dat weet ik wel.. maar het ligt echt niet aan dat voortandwiel want dat kan tog niet, dat ie niet overschakelt naar zn 2 omdat het voortandwiel ja iets mee is
Hoe bedoel je dat precies? Als je weg wilt rijden komt ie niet op gang en draait alleen toeren? Dat ligt aan de vraagtekenveer aan de achterzijde van het 1e versnellingstandwiel. Die is gebroken of heeft zijn kracht verloren. Als de pallen in de kooi achterop dat tandwiel niet goed aangrijpen kan dat wel verklaren waarom de Tos niet vooruit te trappen is. Eenmaal op toeren moet deze wel goed doorschakelen. Dan neemt de 2e versnelling over en "freewheeld" de 1e versnelling.... als ie in zn 1 zit, moet je een zetje geve en dan gaat ie naar zn 2
Proma uitlaat, een 14/9 carburateur, onbegrenst. Hmmm...nee dat is het niet, hij komt vooruit, maar dan ook best sloom, en dan merk je dat ie hoge toere heeft, en dan schud je een keer zeg maar, en dan gaat ie ineens naar zn 2 en dan vermindere de toere en ga je een heel klein stukje harder, en dat ding gaat maar 20 ofzo met proma uitlaat en alle begrenzers dr uit gehaald enzo.. dus dat kan zoiezo niet kloppe..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten