Pagina 1 van 1
Uitlaat boutjes afgeknapt :(
Geplaatst: 11 mar 2007 13:51
door maartez
Hallo ik heb een youngster 25km/h.
Was vandaag de autlaat aan het demonteren. Maar nu zijn de moeren die hem aan het blok bevestiggen ervan afgeknapt. Kan ik het beetje schroefdraad dat nog uitsteekter er van af slijpen en er gaten inboren en er nieuw schroefdraad in tappen zodat ik er boutjes in kan draaien of is er een andere oplossing.
Alvast bedankt.
Geplaatst: 11 mar 2007 18:08
door TQ Rider
of proberen met ene tang die bouten er uit halen. en anders nieuw gat ja en tappen.
Geplaatst: 11 mar 2007 23:05
door jroen_tomos
als er nog een stukje uitsteekt proberen een sleufje in te slijpen met een dremel en dan met schroevendraaier eruitdraaien.
Geplaatst: 12 mar 2007 07:59
door shadowranger
Beide voorgaande posters: Nee en Nee, dat gaat niet werken
@ Maartez: Wel eens gehoord van een linkse tap? Daarmee kun je, door een kleiner gat te boren in het resterende stukje tapeind, dmv een linkse tap proberen het eruit te draaien.
Het werkt hetzelfde als een gewone tap om schroefdraad te snijden. Als je het stukje eruit hebt dan moet je nog even de schroefdraad in het blok optappen en weer goed in kopervet zetten.
De meeste ijzerwarenwinkels hebben wel zo'n setje.
Suc6
Geplaatst: 12 mar 2007 08:24
door jroen_tomos
Beide voorgaande posters: Nee en Nee, dat gaat niet werken
Hoezo zou dat nou niet werken?? Hij zegt toch zelf dat het boutje nog een beetje uitsteekt. Waarom zou dat dan niet kunnen?
Geplaatst: 12 mar 2007 08:47
door Jordi
Eerst een rechte sleuf in het uitstekende boutje flexen wil best hoor, het hangt er alleen van af hoe vast het verder zit of je hem er uit krijgt of niet.
Geplaatst: 14 mar 2007 21:59
door MiloBuur
het is mij laatst nog gelukt.

was wel niet met een cilinderbout, maar met eentje van de 'stuurclamp'
Als je geen tapset in huis hebt is het wel zo voordelig om t eerst ff te proberen, wie weet lukt het en hoef je geen tapset aan te schaffen.
Als je t nou toch hebt liggen kan je het net zo goed meteen netjes doen

Geplaatst: 15 mar 2007 19:48
door Volty
Beide voorgaande posters: Nee en Nee, dat gaat niet werken
@ Maartez: Wel eens gehoord van een linkse tap? Daarmee kun je, door een kleiner gat te boren in het resterende stukje tapeind, dmv een linkse tap proberen het eruit te draaien.
Het werkt hetzelfde als een gewone tap om schroefdraad te snijden. Als je het stukje eruit hebt dan moet je nog even de schroefdraad in het blok optappen en weer goed in kopervet zetten.
De meeste ijzerwarenwinkels hebben wel zo'n setje.
Suc6
Je moet altijd eerst proberen of je hem er uit kan draaien.. pas als e rniks anders meer kan, ga je gaten boren.
Geplaatst: 18 mar 2007 16:27
door C. van Klaveren
Beste freacks, ...
Ik lees niets bij jullie over Imal. Begin daar eerst mee.
Dan, haal de cilinder van je carter af. Zet `m in een bankschroef, want met de cilnder onder de hand kan je beter werken dan er boven.
Spuit de boutjes weer in, tik voorzichtig met een hamer op de boutjes. Ga nu al heen en weer wrikkend met een waterpomptang de boutjes te lijf.
Als het nu niet gaat.
Boutjes afslijpen/vijlen totdat ze gelijk zijn met de cilinder.
Sla nu een center PRECIES in het midden van de afgeslepen boutjes en boor met een boortje van 1,5 `a 2 mm voor.
Boor daarna met 3,5 en 5 mm na. Nu kan je tappen met M6 en klaar is Kees.
200% precies werken en je hebt `t opgelost.
geluk
Geplaatst: 22 mar 2007 16:53
door Minoso
probeer hem er uit tehalen had ik namelijk ook hij knapte af maar ik heb heb uitgeboord en toen opnieuw getapt en nieuwe boutjes erin.
Geplaatst: 24 mar 2007 23:49
door slimpiej
als je een gietijzeren cilinder hebt, heetstoken en dan een moordenaar erop of waterpomp tang.. zonder boren of iets, schroefdraad ook nog steeds intakt...