Pagina 1 van 1
tomos start nietmeer
Geplaatst: 18 mar 2007 23:36
door Wielhelm
ik reed gister met mn tomos (redelijk hard) over een drempel en toen viel hij uit. het klonk alshof ik geen vonk meer had, effe getest en jawel hij had nog een mooie vonk. als ik met choke erop starte liep iej wel (terwijl hij al goed warm was) met choke eropn kon ik langzaam rijden maar als ik het gast zover doordraaide dat de choke eraf ging reed ik egt 1 seconde weer normaal en toen weer het uitvallen, het leek wel alsof iej gewoon geen benzine meer kreeg. de volgende dag wou ie al helemaal nietmeer starte maar nogsteeds wel gewoon een vonk.
waar moet ik de oorzaak van het probleem gaan zoeken..kan het iets met de membraam zijn? het is iniedergeval niet de ontsteking
Geplaatst: 19 mar 2007 00:07
door Joop56
Luchtfilter los, sproeier verstopt.
Pakking verschoven.
Kijk maar of er ergens lucht ontsnapt of teveel bij komt.
Blaas je sproeier door, controleer het even.
Geplaatst: 19 mar 2007 12:30
door Wielhelm
heb net even geprobeert met deo langs het spruitstuk en bij de membraam..nix aan de hand, maar als ik bij de aansluiting van de carb op het spruitstuk spuit zie ik gewoon dat iej de deo naar binnen zuigt en dan valt iej bijna uit maar kan nix raars zien aan de carb of spruit. met choke erop blijft mn brommer dus lopen en zonder choke valt ie na een paar seconden uit.

Geplaatst: 19 mar 2007 21:41
door Volty
Dan trekt ie dus valse lucht bij de aansluiting carburateur-spruitstuk. Zit de carb wel goed vast, en belangrijker, is ie goed op het spruitstuk geschoven?
Geplaatst: 19 mar 2007 23:31
door Wielhelm
nee hebk allemaal al 10 keer gecheckt en kan nix ongewoons aan de carb zien, zou deze door de klap van de drempel gescheurd kunnen zijn o.i.d ga iniedergeval andere carb probere.
Geplaatst: 20 mar 2007 23:18
door shadowranger
Scheurtje in je spruitstuk waar je carb aan gemonteerd zit kan heel goed de oorzaak zijn van valse lucht. Aangezien er nergens anders steun voor de carburateur is (behalve de flexibele rubber aansluiting van het luchtfilter) staat dit onderdeel vaak onder grote krachten.
Misschien is eea niet direct zichtbaar kapot.
Geplaatst: 21 mar 2007 15:33
door frankey16
ik heb zon zelfde probleem gehad naa het er weer opzetten van mijn cilinder carbr spruitsuk en membraan ik kon ook alleen chocken het geheim is om hem ff te laten chocken (om hem warm te maken) vervolgens trek je in 1x het volledgige gas open en hij rijd. Maar als ik dan van de 70 naar de 80 gaa krijgt ie niet genoeg benzine en stotterd hij.
Die van mij heeft nu de volgende symtonen mijn pakkingen zijn helmaal nat en er zitten lichte krasjes in mijn membraan kan het hieraan ligge?
een nieuw membraan is de oplossing wat denken julie?