Pagina 1 van 1

Bougie

Geplaatst: 30 jun 2007 09:56
door canaQ
Hallo allemaal,

Ik heb twee vraagje over mijn bougie...

1. Kan het zijn dat mijn Tomos door een andere bougie minder hard optrekt?

2. Ik heb de bougie even gechecked op kleur (om te kijken of het mengsel goed is). Hij was koffiebruin (een beetje nattig), en de rand (bovenaan) was droog en zwart. Is mijn mengsel dan juist, of niet?

Alvast bedankt voor reacties!
Groeten,
Dirk

Geplaatst: 30 jun 2007 13:01
door TQ Rider
Als hij koffie bruin is is het prima. Misschien was dat een oude bougie koop eens een nieuwe misschien helpt het:

standaard: warmtegraad 6 of 7
opgevoert: warmtegraad 7 of 8

Geplaatst: 01 jul 2007 13:01
door canaQ
Ja, het was een compleet nieuw bougie ;) Het is geloof ik een Bosch W8AC... Alleen heb geen idee wat de warmtegraad daar van is ;)

Geplaatst: 01 jul 2007 13:09
door TQ Rider
ik ook neit moet je even op het forum kijken is laatst iets over geschreven over de bougie's

Geplaatst: 01 jul 2007 15:32
door slacobs
is dat niet gewoon 8??

Geplaatst: 01 jul 2007 22:45
door shadowranger
Ja, het was een compleet nieuw bougie ;) Het is geloof ik een Bosch W8AC... Alleen heb geen idee wat de warmtegraad daar van is ;)
Je hebt een (te) "koude" bougie gemonteerd. Alleen als je lange afstanden rijdt of een zwaar opgevoerde 70cc cilinder hebt kun je deze bougie het beste gebruiken. Standaard wordt 5 of 6 als warmtegraad voor Bosch bougies geadviseerd door Tomos Nederland.

Er is hier al eens aandacht aan besteed en ik geloof dat er zelfs door experimenteren met verschillende merken bougies prestatieverbetering optrad. Ik dacht dat dat NGK of Champion was.

Geplaatst: 01 jul 2007 23:09
door poekelen
Ja, het was een compleet nieuw bougie ;) Het is geloof ik een Bosch W8AC... Alleen heb geen idee wat de warmtegraad daar van is ;)
Er is hier al eens aandacht aan besteed en ik geloof dat er zelfs door experimenteren met verschillende merken bougies prestatieverbetering optrad. Ik dacht dat dat NGK of Champion was.
dit topic shadow?

viewtopic.php?t=4977

Geplaatst: 01 jul 2007 23:10
door TomBergman
Ja, het was een compleet nieuw bougie ;) Het is geloof ik een Bosch W8AC... Alleen heb geen idee wat de warmtegraad daar van is ;)
Er is hier al eens aandacht aan besteed en ik geloof dat er zelfs door experimenteren met verschillende merken bougies prestatieverbetering optrad. Ik dacht dat dat NGK of Champion was.
dit topic shadow?

viewtopic.php?t=4977
Daar moest ik wel aan denken, ik denk shadow ook.

Geplaatst: 02 jul 2007 18:04
door shadowranger
yep, that's him. :P Nog ff teruggelezen, en Champion L86 lijkt dus beste.

Geplaatst: 03 jul 2007 23:45
door C. van Klaveren
Geachte .....

Die Champion L86 doet het het beste is onze ervaring.
Wel de puntjes ouderwets op 0.45mm afstellen. (slaat hij altijd aan)

En sneller gaan door een andere bougie is in mijn lange leven nog niet voor gekomen.
Maar wat niet is kan natuurlijk altijd nog komen.
Het enigste wat voor mij aanvaardbaar is, dat er met een slechte bougie is gereden en er een goede wordt gemonteerd. Dat kan.

Zelf ook meegemaakt met de motor. Maanden lopen tobben en niet kunnen vinden waarom die BMW van die kuren onderweg had.
Bleek simpel een slechte bougie te zijn. EN HIJ VONKTE ALS EEN GEK.

Dus ......

veel geluk

Geplaatst: 04 jul 2007 18:24
door canaQ
Bedankt voor alle replies! Ik ga binnenkort een nieuwe bougie halen, en erop schroeven :)

Geplaatst: 04 jul 2007 18:36
door canaQ
Ik heb even het in een eerdere post vermelde topic bekeken, en er komt inderdaad uit dat de Champion L86 de beste is. Maar dit geldt voor een Tomos snor. Dit wil dus niet zeggen dat deze bougie ook het best is voor een Tomos brommer?

Geplaatst: 04 jul 2007 19:33
door shadowranger
Waarom zou dat niet? De meeste snorbrommers zijn immers "lichtelijk" aangepast en gedragen zich dan ook als een brommer (qua snelheid). Ik zou deze bougie gewoon proberen.