Pagina 1 van 2

pitbike tomos FILMPJE!! pag2. Fotos p1

Geplaatst: 30 jul 2007 00:23
door the_swarm
Zo
Ben gestopt met de tomos :cry::cry::cry:
Maarrrr!!
Heb het blok geruild voor een oude crosmotor met een maat van me.
Supergaar ding en spuuglelijk.
Roest enzo.
tis een honda cr 125 uit 85
Maar het blok is nog goed. schijnt een 250cc onder te hangen maar ik denk dat het gewoon een 125 is. al had je ze zelfs als 500cc 2 takt.
Ik zie het wel als ik het blok open heb.
Frame, voor en achterbrug zijn ook nog wel te redden.

dus van de winter weer een nieuw project.
ga het 70cc blokje weer onder te tomos hangen.
heb hem al op marktplaats gezet.
heb ook een hoop onderdelen nog.
maar ik post wel in het sales topic.

Hier een foto van de crosser:


Afbeelding

is dus in embarmelijke staat.
maar al tie af is hoop ik weer als nieuw.

zolang ik de tomosmotard nog heb laat ik mijn topic open
Dusss
Fotoooosss met het oude blok wat er dus weer onder gaat of wordt verkocht.
uiterlijk verder hetzelvde
Zijn een beetje gare fotos. telefoon zooi :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding






Groetjes merijn :) :cry: :)

Geplaatst: 06 aug 2007 00:07
door Tossie
Ik ben benieuwd, aan je kennis zal het iig niet liggen :wink:

Geplaatst: 07 aug 2007 00:57
door the_swarm
Heb vandaag getracht een digicam te bemachtigen maar helaas.

Dus het zal even moeten wachten :shock:

heb vandaag de achterbrug eruit gejast.
ga dr weer wat anders mee doen.
Morgen op mijn werk ga ik een nieuwe swingas draaien en wat aluminium fixen voor een achterbrug. :P

Geplaatst: 07 aug 2007 10:37
door Paul123
Klinkt gaaf, maar vertel wat meer over je setup want 10pk haal je niet zomaar :)

Geplaatst: 09 aug 2007 09:38
door the_swarm
ree eerst met 70cc dmp, suplex getuned maar die is dr alweer af.
daar heb ik de 10pk mee gehaald. dit natuurlijk niet zonder de nodige berekeningen enz enz
helaas was de cilinder nou niet van al te beste kwaliteit en vond
het toch te weinig vermogen onderin.

met de nieuwe setup ben ik nog niet naar bkp geweest voor het afstellen aangezien deze nog niet af is. maar ben toch wel benieuwd wat de tests zullen uitwijzen.
Zit nu een getunde 75cc gilardoni op van puch.
suplex tuned uiteraard.
Afgedraaide en aangepaste gila kop.
heb er meerdere om tijdens de tests bij bkp te expirimenteren.
26mm dellorto met zelf gedraaide kelk.
opmaat carters, krukas dichtgeperst.
polini membraam
aangepaste koppeling met keflar voering op de segmenten.
simonini uitlaatje van puch.

Ik zeg al..ben dr nog mee bezig.

mischien een v-force membraam. al vind ik dit wel erg prijzig worden.
zit iig te wachten op mijn bidalot ontsteking met programeerbare curve.
deze kon ik voor een habbekrats krijgen van een kennis.
dus daar kan ik voorlopig lekker mee spelen.
je kan dus verschillende curves programeren en die tijdens het rijden selecteren met een keuzeschakelaar op het stuur.

ben ook met een proef bezig om een labda sonde in te bouwen zodat ik heel naukeurig de lucht/mengsel verhouding kan uitlezen.

Een vriend van me is fijnmechanicus en we zijn ook bezig met een injectie systeem. dit in combinatie met de programeerbare ontsteking en de labda sonde en nog wat temp, level en druk sensoren maakt het geheel tot een volledig programmeerbaar motormanagement.
ik wil dit dus samen brengen in een cockpit met digitale uitlezing.

de injectie wordt een verhaal apart.
spanning hebben we, aangezien de ontsteking ook is uitgerust met een laadspoel en bijbehorende accu en spanningsregelaar.

de laadspoel ga ik opnieuw wikkelen voor meer spanning.
zal ik dus ook de regelaar moetten vervangen.
We hebben 12v nodig voor de servo's op het injectiesysteem.
en voor de benzinepomp. en natuurlijk voor het motormanagement.

De ontwikkeling van dit alles doe ik meestal op mijn werk.
daar maken we programeerbare besturingen voor dieselagregaten.
zo heb ik dus ook voor mijn auto de hele mikmak gebouwd.
het hele motormanagement hiervan ben ik nog een keer aan het maken voor een klant op mijn werk.

ik heb het in de auto zo gemaakt dat alles bedient kan worden met een touchscreen. al zit er bij dit systeem een pc aangekoppeld.
ik kan tijdens het rijden alles uitlezen wat er te weten valt.
ik kan tot 40 digitale in en uitgangen uitbreiden.
en heb 20 analoge in en uitgangen tot mijn beschikking.
toeren, km/h, koppel, verbruik enz enz
ook de parkeersensoren en de muziek en dvd gaan via dit zelvde
scherm.

Hier een plaatje van de bediening in de turbo.
(de wagen is uit 1987)


Afbeelding

Afbeelding

was veel werk om dat scherm mooi in te bouwen.
oude auto's hebben daar nou niet echt veel plek voor.

goed teveel geschreven ik stop dus weer.
groetjes

Re: pitbike tomos

Geplaatst: 09 aug 2007 10:29
door BramvT
vroeger had je zoveel niet voor je brommertje, kanonnen. :P
Ehh....dit wil ik toch even tegenspreken hoor ! 8)

Toen ik brommer reed (en toen waren het nog echte brommers)...rond 1967, had je al meer dan genoeg opvoersets (en die koperen verstelbare sproeiers)...opvoersets van 80 CC, grote carburateurs e.d.....en waren er veel meer Bromfietszaken dan nu.
(Ik moet nu in Haarlem 4 km rijden voor de eerste goede bromfietszaak.) :?

Geplaatst: 09 aug 2007 11:08
door the_swarm
toen ik begon met zundapjes en kreidlertjes had je opzich wel zat.
cilinders en carbjes waren er idd altijd wel.
Maar tegenwoordig zijn er ook (vooral voor scooters)
zoveel aftermarket produckten zoals speciale koppelingen , membramen,
vario's enz enz en dan heb ik het nog niet gehad over het uiterlijk spul.
gekke carbon spatborden en kuipjes. handvaten in fluor, stuurtjes met kleur. en dan ook al dat minibike en pitbike spul.
tis gewoon wat uitgebreider.
qua brommerzaken is het in regio rotterdam juist wel vooruit gegaan.
weet er zo al 6 te zitten.
vroeger moest ik naar de stad of helemaal naar barendrecht.
ik dee vroeger altijd brommerraces en we maakten het meeste zelf omdat het simpelweg niet te krijgen was.
binnerotor voor je oude zundapp. of een electrische start op je kreidler (e-bay)
kun je nu zo bestellen. vroeger moest je dat dus gewoon zelf bouwen.
dat bedoel ik dr mee.
alleen verstelbare sproeiers zijn nog een zeldzaamheid geloof ik. :D

Geplaatst: 09 aug 2007 12:04
door Vuile Beunkoe
Oke, nou wordt je verhaal toch wel een beetje ongeloofwaardig. :')

Geplaatst: 09 aug 2007 13:26
door the_swarm
oke eehh
wacht nou maar gewoon de fototjes af :shock:


Als jij iets niet kan of begrijpt hoeft dat gelijkniet te betekenen dat het niet kan .maar effe als voorbeeld. kijk maar op
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
Alstejeblieft hoor

http://www.circuitsonline.net/forum/view/45984
daar heb ik een lichtbak gemaakt voor het ontwikkelen van printplaten.
Deze is dus ook ontwikkeld met een microprocessor zoals je kunt zien.

ik zit al jaren in de mechanica en electronica en heb ruime ervaring met motormanagement systemen.
en wat betreft de injectie.
dat zit tegenwoordig gewoon op sommige scooters en motorscooters.
ook ktm heeft modellen met injectie.
wij gaan de injectie van een motorscooter verbouwen

Geplaatst: 09 aug 2007 14:27
door Paul123
Dat injectiegebeuren wens ik je veel succes mee. Zou groots zijn als dat zou lukken :)

Verder wacht ik de foto's af, maar ik verwacht een mooie brommer te zien :wink:

Geplaatst: 09 aug 2007 17:42
door henk kasten
Zou mooi zijn wanneer je dat injectiesysteem werkend krijgt, kan de compressie ook meteen omhoog, goed voor de trekkracht onderin.

Heb je op de standaard segmenten een kevlar voering aan laten brengen? Zo ja, ben ik wel benieuwd waar je dat hebt laten doen.

Geplaatst: 09 aug 2007 20:01
door Vuile Beunkoe
Labda + injectie in spruitstuk? Ennuh een bidalot programmeerbare ontsteking heb ik nog nooit gezien ? :S

Geplaatst: 09 aug 2007 21:09
door a35-limited
Komen er nog foto's?

Zit ik op te wachten :wink:

en heb je een site waar die colt op staat daar wil ik wel wat meer van zien ?

Geplaatst: 09 aug 2007 21:49
door henk kasten
Neem aan dat de injectie direct in de cilinderkop komt, net zoals ditech bijvoorbeeld. Anders zie ik er het nut niet echt van in.

Geplaatst: 10 aug 2007 08:04
door the_swarm
Ik snap je opmerking over direckt in de kop inspuiten.
Ik gebruik het injectiesysteem gewoon op de inlaat.
het is meer de bedoeling om in een korte tijd met zoveel mogelijk druk,
het carter te vullen met mengsel.
De hoofdreden is dat het motormanagement geen carburateur kan bedienen.
het injectiesysteem word gewoon een electrische carb.
servo voor het stationair, servo voor de mengselschroef,servo voor de choke. zo kan ik dit dalijk allemaal electronisch regelen.
ik zal even een tekening posten van het idee

Geplaatst: 11 aug 2007 16:56
door lars
hoeveel uur in de week zit jij wel nie op de computer johh :roll:

Geplaatst: 12 aug 2007 13:25
door the_swarm
hahah
zit dan op me werk :D
maar ik laat vaak alle venstertjes open 8)

Geplaatst: 13 aug 2007 20:26
door leerling1
kan nie w8ten

Geplaatst: 20 aug 2007 23:23
door the_swarm
Vandaag effe gereden in t donker met een oude gare tomos.
Zag ik me daar wat leuks.
Om mijn carb te laten passen heb ik een stuk van het ontstekings deksel
weggefreesd.
Hierdoor zie je ook het vliegwiel.
bij hoge toerentallen zag ik enorme vonken achter het viegwiel.
mooi gezicht hoor!
Maar aangezien het een elecktrische ontsteking is, vind ik het maar vreemd.
Bij contactpuntjes is dan de condensator verrot.
Denk zelf dat de bougie dop niet ontstoord is.
Hij loopt ook niet echt lekker, zal morgen eerst een een nieuwe bougie halen en dop, en dan eens kijken.
of heeft iemand een andere suggestie over wat dit kan verorzaken?
spoel of zo?

Geplaatst: 21 aug 2007 03:17
door Kano
of het loopt lichtjes aan?