Pagina 1 van 1
hogedruk kop
Geplaatst: 26 jun 2005 10:39
door Milan
hallo,
Ik wil graag van standaard kop op mijn tomos blokje, een hogedruk kop maken.
Nu heb ik een aantal vragen hierover:
- Scheelt een hogedrukkop veel in acceleratie/Top-snelheid?
- Is het een riskant werkje, kan je je kop kapot maken?
- HOE kan je het beste doen?
- Zijn er nog andere dingen die je achteraf moet afstellen, qua ontsteking.. bougie.. benzine toevoer..?
Geplaatst: 26 jun 2005 11:49
door poekelen
hogedrukkop zorgt alleen maar voor meer compressie... meer compressie = harder optrekken. kwa snelheid ga 2/3 km/uur er op voor uit.
een hogedrukplaat maken.
pak een glasplaat
plak daar waterproof schuurpapier op.
en schuren maar. met een slangentje met lopend water de vijzels weg spoelen.
maar eerst moet je dan nog je squish op meten.
dat verhaal staat hier goed uit gelegd.
http://www.puchmaxi.nl/squishhoogte.php
Geplaatst: 27 jun 2005 17:10
door Milan
Okej!
bedankt voor de tip. Ik ga het proberen!

Geplaatst: 16 jul 2005 19:29
door skoeddies
oke ik heb nu ook mijn cilinderkop afgevlakt..
nu ik hem erop heb zitten is er echter helemaal geen verschil tussen mijn normale kop en mijn gevlakte kop..
dit vind ik toch wel een beetje raar..
weet iemand hier mischien een verklaring voor??
Geplaatst: 17 jul 2005 14:46
door poekelen
wat is je squish hoogte dan? voor een tomos is het beste een waarde van 0,6 / 0,7
Geplaatst: 17 jul 2005 17:44
door skoeddies
haha die heb ik nog niet gemeten..
ik heb hem gewoon afgevlakt..
kan zijn dat het te ver is gebeurt..
wanneer ik weer thuis ben dan zal ik deze wel eens opmeten..
zo zie je maar weer.. ik wil altijd te snel
Geplaatst: 25 aug 2005 13:15
door jeroenmettomos
kop afvlakken help wel en echt goed het ligt eraan wat voor kop je hebt als je een s25 kop hebt heeft het niet zoveel nut maar als je een kop neemt van een 45km/h blok wel deze heeft namelijk zelf al een kleiner verbrandings ruimte dan de s25 kop met al die rare vormen erin je kan afvlakken totdat je kop helemaal vlak is dus die op standeranden rondom je tapenden vlak zijn en die rand rond de verbrandingsruimte ook helemaal vlak dan koop je een puch koppaking deze zijn namelijk 2x zo dun als die van tomos wel een beetje vloeibare pakking gebruiken bij het monteren dan weet je cker dat ie dicht zit ik dee dit bij mijn tos ik heb een snorbrommer maar nadat ik dit gedaan had loopt ie cker 65 met me proma uitlaatje rij er nu al 3 week meej en heb geen last van detonatie of andere problemen
hoop dat je er wat aan hebt
greetz beek

Geplaatst: 25 aug 2005 16:00
door poekelen
lol 65km /uur alleen met kop afvlakken... doe je goed dan. want dat kan helemaal niet
Geplaatst: 27 aug 2005 00:26
door hellbat
enne, koppaking dicktmaken met vloeibare pakking is ook niet aan te bevelen, dit is veel te zwak.
Deze mag enkel en alleen met een pakking afgedicht worden. Gewoon een alu pakking ertussen, en zorgen dar er geen bramen of inkepingen aan je cilinder of kop zitten, dan sluit hij wel af.
groeten Marcel