Pagina 1 van 1
cilindertjes
Geplaatst: 05 sep 2007 17:42
door Ingmar.
wat is beter
70 cc airsal
65 polini
met welke kan je harder gaan en je hoeft tog niet je spoelers bewerken bij die cilinders he?
Geplaatst: 05 sep 2007 17:54
door ET
65 polinie ken harder, 70 aircel qua prijs stuk beter. (tenminste dat was bij puch zo)
en spoelers in je blok is niet noodzakelijk. wel beter voor het vermogen
Geplaatst: 05 sep 2007 17:57
door RB
de polini gaat sneller maar je moet je uitlaat + inlaat aanpassen als je die op je tomos zet. en die polini is best wel moeilijk af te stellen..
en die polini is inderdaad duurder!!
Geplaatst: 05 sep 2007 18:53
door tomos tuner
met een polini ga je veeel harder dan met airsal maar voor polini moet je volgens mij wel je carter uitveilen
Geplaatst: 05 sep 2007 19:59
door ET
je carter uitvijlen is geen must, maar wil je het maximale uit je cylinder halen is het een pre. maar dat geld ook voor de 70 airsel. daarbij komen de spoelers van je blok ook niet overeen met de spoelers in je carters.
Geplaatst: 20 sep 2007 16:13
door Mr_Ric1990
Iedereen propt die Puch cilindertjes op een tomos,
Niet verstandig, Je krijgt last van desaxatie, en bij een 70cc puchcilinder op tos (50cc&65cc weet ik niet) moet je de tapeindegaten opboren naar M7, anders komt je cilinderhemd slecht in je carter, En als je dat boort en je hebt een lekkere spoeler d'r in, dan boor je je spoeler los en kun je je cilinder aan de oudijzerboer geven. De koppakking van een puch maxi kun je wel gebruiken, als je die gaten groter krijgt, zelfde verhaal als de 70cc cilinders, Std puch koppakkingen zullen gaan rimpelen. Tomos koppakking is een oplossing, maar ik heb nog nooit een 70cc tomos koppakking gezien
Mijn ervaring
Geplaatst: 20 sep 2007 21:20
door Vuile Beunkoe
Ik zeg, je spreekt onzin.
er hoeft niks geen tomos op je koppakking te staan, puch pakkingen passen ook. Desaxatie, ik heb et idee dat je een duur woord hebt leren kennen maar totaal niet snapt hoe het werkt, want het is vaker niet van toepassing dan wel.
Geplaatst: 24 sep 2007 19:06
door Mr_Ric1990
Desaxatie is dat de zuiger kantelt in de cilinder, omdat de pistonpen niet altijd in het midden zit. aangezien tomos een andere draairichting heeft als puch.
En ja die koppakkingen, ik heb het 2 keer geprobeert en ze rimpelden
Geplaatst: 02 okt 2007 20:30
door Mr_Ric1990
Ik denk dat een plaatje wat duidelijker is,

Geplaatst: 05 okt 2007 17:32
door xanderz
de pistonpen zit altijd in het midden, je bedoelt waarschijnlijk de drijfstang. het klopt dat tomos anders slijt dan puch en er zal vast wel een verschil in betrouwbaarheid zijn gezien hij meer druk op 1 kant van de cilinder geeft dan de ander door de de draaing van de krukas. en gezien de uitlaat port grooter is kan een zuigerveer hier makkelijker achter blijven hangen dan achter een spoelpoort. of dit eerder bij puch of tomos kan gebeuren weet ik niet, maar neem aan van wel.
mvg
xander