Pagina 1 van 5

eerst vermogen verlies en nu loopt ie niet meer

Geplaatst: 06 sep 2007 22:01
door Bram112
Heey Jongens,

Na bijna een jaar zonder motorische problemen heb ik nu toch een probleem.
De Laatste tijd loopte mn tomos beter dan ooit tevoren maar sinds vandaag is daar verandering in gekomen.
Ik reed vandaag naar de voetbal en bijna aangekomen moest ik wachten voor een stoplicht.. daar merkte ik al gelijk toen ik een beetje gas gaf dat hij niet meer zoals normaal reageerde.. hij reageerde traag en trok langzaam op.. maar de top was nog bijna t zelfde.. naja eenmaal aangekomen stond ik daar stil en na 10 sec viel ie uit zichzelf al uit.

Na de training wilde ik terug rijden en ik startte hem normaal, maar ik merkte al gelijk dat hij nog steeds langzaam reageerde.. na een paar honderd meter trok hij bijna niet meer op en op de top maakte hij een vaag geluid (geen rare piep ofzo maar het motorgeluid was niet meer contstant maar verschillend) toen ik daarna moest wachten bij het stoplicht was het helemaal gedaan en kreeg ik hem niet meer aan t rijden.. ik kreeg hem wel heel laag aan en mij viel op dat er veel rook uit de uitlaat kwam..

Ook loopt er sinds ik een nieuwe uitlaat heb sinds 3/4 maanden olie uit mn uitlaat (een paar druppels) ik weet niet of dat er mee te maken heeft..

kan iemand mij helpen?
Alvast Bedankt,

Gr Bram

Geplaatst: 07 sep 2007 12:18
door Kano
ja dat olie is dat licht bruin van kleur? Dat heb ik ook alleen start mijn tomos wel gewoon goed dat heeft volgens mij met vocht in de cilinder temaken ofzo.. misschien je keerring rechtsvoor?

Geplaatst: 07 sep 2007 14:38
door Volty
Bougie vervangen, carburateur schoonmaken.

Geplaatst: 07 sep 2007 14:46
door Bram112
Ik ben net langs de brommerboer geweest en die zegt dat het aan mn cilinder-zuiger ligt OF aan mn olie kering in mn blok.. dus ik ga nu even kijken of er nog olie in t blok zit.. als ik hem nu probeer te kicken komt er alleen maar rook uit de uitlaat.. en als ik hem met de choke start dan slaat ie wel heel even aan maar heeel zwak. dus

Geplaatst: 07 sep 2007 16:43
door Bram112
Er zat nog wel olie in het blok dus dat is het niet.. nu heb ik de cil kop eraf gehaald en der zat allemaal zwarte smurrie op de cil kop:

Afbeelding

De Cilinder wand is niet beschadigd geloof ik, maar toen ik de kop eraf haalde kwam er allemaal rook uit.. zelfs na 5 min kwam er weer wat rook uit :shock:
weet iemand hoe dat mogelijk is?

hier nog wat foto's van de cilinder zelf:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 07 sep 2007 18:06
door Kano
Ik zou toch denken dat het je keering is en je zuigerveren zou ik ook even nakijken.. Heb je wel goeie mengverhouding erin?

Geplaatst: 07 sep 2007 18:10
door Bram112
de mengverhouding is goed ja.. is het duur om zown kering te laten vervangen of is het niet zo veel werk?

Geplaatst: 07 sep 2007 18:18
door Thomazzi
Duur is het niet, maar tis wel veel werk..

Geplaatst: 07 sep 2007 20:20
door flopper
Duur is het niet, maar tis wel veel werk..
Veel werk, blokje moet als je het goed wil doen helemaal uitelkaar maarja ligt eraan hoelang je daar over doet valt opzich mee is wel ff klooten maar ben je wel van je probleem af. Of zijn er mensen die de ervaring hebben dat je je kering kan vervangen zonder dat je middencarters ook uitelkaar moeten?

Geplaatst: 08 sep 2007 10:12
door Bram112
ben vandaag WEER bij de brommerboer geweest en dit x zei die dat ik waarsch een vastloper heb gehad.. :?

Geplaatst: 08 sep 2007 10:27
door steef1992
als je een vastloper heb gegaat kan je tog niet meer verder rijden of sie ik se nu vliegen ofsow ???? :?

Geplaatst: 08 sep 2007 15:29
door keesos
hij bedoeld waarschijnlijk warmloper, hierdoor kan al schade ontstaan maar de boel slaat nog niet vast......

Geplaatst: 08 sep 2007 17:22
door Bram112
waarsch zie je ze innd vliegen steef.. :shock:

Geplaatst: 08 sep 2007 17:54
door nearox
als ik foto's bekijk is er niets mis metje cilinder misschien weinig compressie is die smurrie op je kop nat of aangekoekt als het bietje nat is is er een kering lek of je pakking tussen de carterdelen

Geplaatst: 08 sep 2007 18:22
door Vuile Beunkoe
trek je cilinder eens eraf, grote kans dat je een carterruimte vol met olie aantreft. Heb het ook gehad met de honda, tis een kloteprobleem waarvan je denkt dat het erger is dan het werkelijk is. Ff schoonmaken en nieuwe keerring erin ;)

Cil ziet er nog goed uit, zover ik dat kan beoordelen

Geplaatst: 08 sep 2007 19:33
door Bram112
Het is wat aangekoekt iig.. morgen ga ik de cil er even af halen en even alles nakijken ook in het blok.. jullie horen t wel weer! :)

Geplaatst: 09 sep 2007 13:49
door Bram112
Naja vandaag cil eraf gehaald en de carters.. alles zag er normaal uit maar ik heb er ook nog wat foto´tjes van gemaakt.
Alleen zat er aan de rechterkant van de zuiger iets raars.. hij lijkt daar een beetje verbrand..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk zelf dat het wel eens aan de benzine kan liggen van de shell, dus ik ga mn tank leeg halen en zelf mengen en kijken of hij het dan doet denk ik.

Gr

Geplaatst: 09 sep 2007 23:00
door vdWal
je koppeling ziet er igg wel aardig kaal uit als je het mij vraagt mischien ook een punt om te fixe.. ik zie nog maar op 1 segment wat kurk

Geplaatst: 10 sep 2007 10:25
door Vuile Beunkoe
doe daar maar eens nieuwe zuigerveren op :cry:

Geplaatst: 10 sep 2007 18:57
door Bram112
Mn pa zei dat het ook wel eens mn ontsteking kan zijn omdat hij wat ploft onder het blok als ik hem heel even aan krijg.. maja als ik tijd heb ga ik datt zeker even na kijken en voor de rest overal nieuwe pakkingen op, nieuwe zuigerveren, nieuw kurk voor de koppeling (is dat makkelijk te fixen?), nieuw mengsmeer en dan de ontsteking nog..
dus even kijken wanneer ik weer wat tijd heb.
Gr!