Berichtdoor hellbat » 05 jul 2005 20:22
@hellracer.
Die drie lagen panty moet je mij toch eens uitleggen.
Ik ben niet bang voor beestjes in mijn cilinder, want die verbranden en komen er weer gewoon mee uit.
Ik heb ooit geleerd, op een cursus die ik moest volgen om mijn vrachtwagenrijbewijs te halen, dat een gemiddelde motor, in gemiddelde omstandigheden, gemiddeld 1 KG per 100.000 km aan STOF binnentrekt.
Ik heb hier een voorbeeld van gezien, van een zandwagen die 50.000 km ZONDER LUCHTFILTER had gereden, hierbij waren dus de zuigers en cilinders dermate beschadigd dat ze gewoon vervangen MOESTEN worden, en het inlaatspruitstuk zag eruit alsof het door een ervaren polijster 80 uur onder handen was genomen.
dat wil zeggen, je kon er je haren in kammen, zo glad.
Nu wil je mij dus zeggen, dat 3 lagen panty, die een doorlating hebben van ongeveen 0.5 mm, stofdeeltjes kunnen tegenhouden van 0.25 micron ????? dan denk ik dat je je even na moet laten kijken, of dat je binnen mum van tijd aan een nieuwe zuiger/cilinder moet.
P.S.
Nu hoor ik alweer het commentaar, JA MAAR, IK KAN BIJ MIJ GEWOON DOOR DE ORIGINELE LUCHTFILTER HEEN KIJKEN, dat klopt, maar die buigen de luchtstroom af , zodat je wervelingen krijgt IN je luchtfilter, en die originele luchtfilters, zijn van het NATTE type, dat wil zeggen dat je ze met de regelmaat van de klok dient uit te spoelen, en weer opnieuw hoort in te olieën, dit wordt gedeeltelijk ook gedaan door de terugslag die je brandstof geeft in je carburateur, en daarvoor is ook het buisje, aan het begin van je carb, om overtollige olie/brandstof weer mee op te zuigen.
Hopelijk zie je nu in,dat 3 lagen panty geen enkel effect hebben, en dat je er dan net zo goed HELEMAAL NIETS voor kan zetten.
Groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.