Pagina 1 van 2

heeft iemand een foto van de luchtfilter naast de cilinder

Geplaatst: 28 jun 2005 22:46
door dombo
Hoi
Ik heb bij faq gekeken en daar staat vanonder, iets van delorto afstellen
De carb ,zit daar naast de cilinder
Ik wil dit ook proberen te maken
ook zag ik een gat in het frame ,heeft dat met de luchtfilter te maken ?
Zou graag is een foto zien hoe het compleet in elkaar zit
gr Dombo

Re: heeft iemand een foto van de luchtfilter naast de cilind

Geplaatst: 28 jun 2005 23:02
door Tetsuo
Hoi
Ik heb bij faq gekeken en daar staat vanonder, iets van delorto afstellen
De carb ,zit daar naast de cilinder
Ik wil dit ook proberen te maken
ook zag ik een gat in het frame ,heeft dat met de luchtfilter te maken ?
Zou graag is een foto zien hoe het compleet in elkaar zit
gr Dombo
zoek op internet zou ik zeggen.. de bekende brom/scoot sites heben het wel...

Geplaatst: 29 jun 2005 01:00
door zipper
Je hoeft dan eigenlijk alleen maar een schuin spruitstuk te hebben, en een luchtfilter uiteraard.

@ moderators: Hoort dit niet bij Sleutelproblemen?

Geplaatst: 29 jun 2005 11:12
door poekelen
ik heb het ook al een jaar ofzo. ik werd er gek van als me sproeier weer eems verstopt was ofzo. gaskabel gebroken enzo.

Afbeelding

nooit ergens last van, 1 keer in het half jaar maak ik hem schoon. met regen ook geen last van.

Geplaatst: 29 jun 2005 11:52
door dombo
Hoi
da,s een mooie foto daar heb ik wat aan 8)
Dit is een foto van mijn situatie
http://img293.echo.cx/img293/2466/img00045lc.jpg

http://img179.echo.cx/img179/975/img00036sr.jpg

denk je dat er genoeg plek is om die luchtfilter daar bij te krijgen ?
En het uiteinde van die luchtfilter ,waar eindigt ie dan ,weer terug in het frame of hangt ie ....ergens??
gr Dombo

Geplaatst: 29 jun 2005 11:56
door poekelen
de bobine / cdi whatever.. zit bij aan de andere kant. de spanningsregelaar zit op de zelfde plek als bij mij.

Geplaatst: 29 jun 2005 12:01
door tomosbroeser
ik heb hem ook aan de zijkant ik heb mezelf even een nieuwe schuin spruitstuk gelast.

werkt perfect.

als je er een niet zo'n lange luchtfilter aan wilt doen kun je altijd nog zo een dr op zetten

http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/16335.jpg

(leuk uitlaatje:P)

gr. Mark

Geplaatst: 29 jun 2005 20:56
door hellbat
verplaatst vanaf algemeen.

groeten Marcel

Geplaatst: 29 jun 2005 20:59
door JooL
maar die foto waar ie aan de zijkant zit is eigelijk een luchtfilter van onderen

Geplaatst: 29 jun 2005 21:06
door hellbat
klopt helemaal jool, dat is een originele luchtfilterbox, maar dan vanaf de bovenkant gezien.

In die gleuf die je ziet, valt normaal gesproken de felsnaad van je frame.

groeten Marcel

Geplaatst: 29 jun 2005 23:33
door dombo
als je er een niet zo'n lange luchtfilter aan wilt doen kun je altijd nog zo een dr op zetten

http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/16335.jpg

dit lijkt me wel wat :wink: ,maar het lijkt heel veel op zo,n kapje die op een eicilinder carb.zit ,en die heb ik nog liggen
Hoe groot moet eigenlijk dat gat zijn wat uit dat kapje komt ,om genoeg lucht te hebben ,is dat hetzzelfde als bij een encarwi carb. ?

en Jool
Heb jij voor mij zo,n schuin spruitstuk in de aanbieding en evt een linkse en rechtse kap ,voor deze grap ?
Ik heb wel een rechtse kap met een gat voor de choke ,maar ik ben bang dat die niet gaat passen klopt dat?
gr Dombo

Geplaatst: 30 jun 2005 00:00
door poekelen
past niet. en een nieuwere kap past ook niet. omdat de schroef gaten anders zijn. maar dat valt altijd weer te beunen door de schroef gaten te verplaatsen met een ijzer plaatje

Geplaatst: 03 jul 2005 17:09
door dombo
als je er een niet zo'n lange luchtfilter aan wilt doen kun je altijd nog zo een dr op zetten

Dit was ik nog vergeten te vragen aan je
Loop de achterkant van die grote filter ook terug je frame in ?,of blijft ie op een of andere manier onder de rechter zijkap?
gr Dombo

Geplaatst: 03 jul 2005 22:17
door G!zmo
ik heb een snorframe en een bromblok met dus ook de filter ernaast.zon grote zwart.maar deze past niet aangezien er niet zon gat in het frame zit en hij past niet door die pootjes waar de kapjes aan vast moeten.de carb is ook groter dan de ruimte onder de kapjes.het filter van malossi wat hierboven staat kan je erop zetten maar ik las ergens dat die minder vuil tegenhoud enzo dus alles gaat dan eerder kapot.maar ik las ook dat je een 3laags panty erop kan maken.voor mij een aantrekkelijk idee maar of het helpt?

Geplaatst: 04 jul 2005 10:10
door Vuile Beunkoe
dat van die panty helt wel hoor, je kappen houden het grootste vuil tegen,
en eventueel zand en beestjes word dan tegengehouden door het filter.

Geplaatst: 04 jul 2005 16:30
door dombo
8) ik zal moeders is lief aankijken :roll:
Ik heb er nog wel ergens een liggen van die laatste overval op de snoepjes automaat 30 jaar terug :lol:
bedankt voor de tips
gr Dombo

Geplaatst: 04 jul 2005 17:10
door JooL
Op mijn site heb ik een foto van zoon luchtfilter voor langs je frame, maar deze is los niet op een tomos gemonteert
http://www.jool.markrplaza.nl

Geplaatst: 05 jul 2005 20:22
door hellbat
@hellracer.

Die drie lagen panty moet je mij toch eens uitleggen.

Ik ben niet bang voor beestjes in mijn cilinder, want die verbranden en komen er weer gewoon mee uit.

Ik heb ooit geleerd, op een cursus die ik moest volgen om mijn vrachtwagenrijbewijs te halen, dat een gemiddelde motor, in gemiddelde omstandigheden, gemiddeld 1 KG per 100.000 km aan STOF binnentrekt.

Ik heb hier een voorbeeld van gezien, van een zandwagen die 50.000 km ZONDER LUCHTFILTER had gereden, hierbij waren dus de zuigers en cilinders dermate beschadigd dat ze gewoon vervangen MOESTEN worden, en het inlaatspruitstuk zag eruit alsof het door een ervaren polijster 80 uur onder handen was genomen.
dat wil zeggen, je kon er je haren in kammen, zo glad.

Nu wil je mij dus zeggen, dat 3 lagen panty, die een doorlating hebben van ongeveen 0.5 mm, stofdeeltjes kunnen tegenhouden van 0.25 micron ????? dan denk ik dat je je even na moet laten kijken, of dat je binnen mum van tijd aan een nieuwe zuiger/cilinder moet.

P.S.
Nu hoor ik alweer het commentaar, JA MAAR, IK KAN BIJ MIJ GEWOON DOOR DE ORIGINELE LUCHTFILTER HEEN KIJKEN, dat klopt, maar die buigen de luchtstroom af , zodat je wervelingen krijgt IN je luchtfilter, en die originele luchtfilters, zijn van het NATTE type, dat wil zeggen dat je ze met de regelmaat van de klok dient uit te spoelen, en weer opnieuw hoort in te olieën, dit wordt gedeeltelijk ook gedaan door de terugslag die je brandstof geeft in je carburateur, en daarvoor is ook het buisje, aan het begin van je carb, om overtollige olie/brandstof weer mee op te zuigen.

Hopelijk zie je nu in,dat 3 lagen panty geen enkel effect hebben, en dat je er dan net zo goed HELEMAAL NIETS voor kan zetten.

Groeten Marcel

Geplaatst: 05 jul 2005 20:24
door skoeddies
dat is duidelijk.. het is dus duidelijk beter om een normale luchtfilter te plaatsen.. wat eigenlijk heel logisch is, die dingen zijn ervoor gemaakt..

Geplaatst: 05 jul 2005 21:11
door dombo
Shit :evil:
heb ik net mijn panty verknipt :wink:
En het was nog wel zo,n mooie paarse :lol:
hahahaaaaaa
Maar zonder gekheid op een stokje
Als je de carb. met een schuin spruitstuk naast de cilinder hebt en de luchtfilter (die blinkende met dat gaas ),en daarop doe ik het zwarte kapje dat normaal richting grote zwarte luchtfilter gaat ,en de opening die op de luchtfilter moet ,als ik daar mijn mooie panty voor spant ,dan is de kans op beschadiging toch wel een stuk minder?
Ik bedoel maar ,de grote luchtfilter die in het frame zelf zit die heeft ook een opening richting zadel op (dus naar de schacht waar het zadel in schuift) en daar kan toch ook stof inkomen
Ten minste als ik een scheet laat ,dan ga ie tomos lopen ,alsof ie op lachgas rijd hoor :wink:
Graag jullie mening
gr Dombo lachebek