Pagina 1 van 2

Airsal 60cc snel

Geplaatst: 30 okt 2007 18:17
door YoGHuRT
yo,

Ik wil van een vriend een nieuwe cilinder kopen zoals de titel zegt, maar als ik dat ding erop zet moet ik dan nog een speciale dingen denken buiten het inrijden om? en/of hij uberhaupt wel past enzo?

Ik hoor het wel...

Geplaatst: 30 okt 2007 18:18
door Tomosje-88
je hoeft nergens aan te denken. past gewoon zo! mischien andere carb om hem wat chiller te laten lopen.

Geplaatst: 30 okt 2007 18:21
door IxilTomos
Ligt aan wat voor type blok je hebt. Op de modernere blokken van na 2002, als ik dat correct heb, passen de snellere cilinders gewoon plug&play style. De oudere blokken echter hebben kleinere spoelers, waardoor hij compressie verliest omdat je de spoeler van de cilinder die van het carter overlapt.
Succes ermee

Geplaatst: 30 okt 2007 18:32
door Tomosje-88
dat is waar, alle blokken met ei cilinders, daar passen niet standaard 70ccers op. was het ff vergeten :P

Geplaatst: 30 okt 2007 18:44
door IxilTomos
Ook niet waar, het blok van de a35B heeft ook te kleine spoelers en die wordt gemaakt met een 'grote' cilinder. Cilinder met mebraaninlaat dus.

Geplaatst: 30 okt 2007 18:59
door Tomosje-88
dan moet je het uitvrezen :shock:

Geplaatst: 30 okt 2007 19:01
door IxilTomos
Nee, eerst oplassen en dan uitfresen.

Geplaatst: 02 nov 2007 00:02
door Lex-NL
ey,
binnekort ga ik nieuwe tos kopen.
en daar wil ik dan vervolgens 65-70 cc onder doen met homoet. maar wart nmoet ik er dan allemaal aan veranderen.. carb en spuitstuk weet iki wel,,. maar moet ik dan ook zon stang er tusse lassen omdat t frame kom kan trekken? of is daar niet zon grote kans op? en meot ik ook me (drijfstang ofzo:P) weni hoe het heet.. vervangen?

Geplaatst: 02 nov 2007 08:45
door YoGHuRT
Ligt aan wat voor type blok je hebt. Op de modernere blokken van na 2002, als ik dat correct heb, passen de snellere cilinders gewoon plug&play style. De oudere blokken echter hebben kleinere spoelers, waardoor hij compressie verliest omdat je de spoeler van de cilinder die van het carter overlapt.
Succes ermee
Ik heb een best oud frame.. uit 1993 ongeveer, maar volgens mij is mijn blok wel nieuwer want ik heb ook elektrische ontsteking en een normaal blok geen ei-cilinder ofzow.

Maar ik heb er een 14/12 carb. bij gekregen dus dat zit denk ik wel goed.
Maar hoe hard zal ik gaan want dit is mijn setup nu.

Setup:
Standaard carb.
Bromkop + ontsteking
Tecnho estoril
twv 24 - 26

Geplaatst: 10 nov 2007 17:10
door ikkuh
is het nou 60cc of 65cc?

Geplaatst: 10 nov 2007 18:40
door Waldo
is het nou 60cc of 65cc?
volgens mij heb je alleen 50cc airsal en 65 cc airsal

60cc bestaat dacht ik niet

Geplaatst: 10 nov 2007 20:27
door YoGHuRT
is het nou 60cc of 65cc?
volgens mij heb je alleen 50cc airsal en 65 cc airsal

60cc bestaat dacht ik niet
Het staat echt op de doos, of het is een typ foutje:S

Geplaatst: 10 nov 2007 23:33
door Volty
Als je per se op alle slakken zout wil leggen, het is 63cc. Lekker boeiend :')

Ik gok op 70-75 km/u..

Re: Airsal 60cc snel

Geplaatst: 15 nov 2007 21:26
door Paul123
Even extra opmerken.
Het blok van 2006-2007 heeft ook aanpassingen. Je hebt bijv extra hoge spoelers in het carter verwerkt, voor slechte carterdruk bijv. En hier passen de DMP 63cc'tjes niet op, de boring van het karter is een millimeter te klein. Makkelijk op te lossen echter dmv het cilinderhemd wat bij te schuren.

Gr.

Re: Airsal 60cc snel

Geplaatst: 15 nov 2007 21:37
door HenkieMetZeTomos
net zoals die parmakit, die is 45mm

Re: Airsal 60cc snel

Geplaatst: 15 nov 2007 21:49
door Waldo
45mm zul je bedoelen :lol:

Re: Airsal 60cc snel

Geplaatst: 19 nov 2007 16:48
door YoGHuRT
yoo,

ik wilde vandaag hem er dus eindelijk erop zetten

krijg ik die facking cilinder er niet af :( , ik wordt er echt niet goed van, ik heb er wat gleimiddel over heen gedaan :P maar het wil niet helpen. Ik heb ook onwijs hard geslagen met een rubberen hamer en er hout tussen gedaan maar het beweegt niet eens :S, weet iemand een oplossing?

ik heb echt alles los gehaalt alleen de spruitstuk zit nog vast maar ik weet bijna 100% dat deze niet los hoeft

Ik hoor het graag

Re: Airsal 60cc snel

Geplaatst: 19 nov 2007 16:55
door Volty
wd40.. veel wd40..

en een stalen hamer. En grof geweld. Die klotedingen kunnen behoorlijk vast zitten.

Daar hebben al veel meer mensen problemen mee gehad.. search maar eens :P

Re: Airsal 60cc snel

Geplaatst: 19 nov 2007 18:36
door YoGHuRT
Jah idd ik zag een topic waar je al eerder had gezegt lkkr rossen:P

maar het stressed mij als de zenuwen, ik zal lkkr 2 bussen wd-40 erop los laten gaan

hoe komt het dat hij dan zo vast zit :O?

Zelfs mijn vader kreeg het niet voor elkaar (hij weegt iets van 120) en is er met zijn volle gewicht aan gaan hangen en ik aan de achter kant, we tilde die hele tos op lol.

Re: Airsal 60cc snel

Geplaatst: 19 nov 2007 19:17
door Volty
Het komt omdat de tapeinden heel goed kunnen roesten.. daardoor worden ze iets groter en gaan ze flink in je cilinder klemmen.

Erop hangen met een breekijzer helpt dan meestal niet, je moet 'm laten 'schrikken' door erop te meppen. Zo krijg je dingen veel sneller en zonder brokken los.