Pagina 1 van 2
tomos snorkop --> bromkop
Geplaatst: 31 okt 2007 15:23
door timmans
ik heb een tomos quadro met een 15mm carburateur en een tecno cc uitlaat en achtertandwiel 22. Ik heb nu nog wel een gewone 50 cc maar met snorkop. Ik wil hier graag een bromkop opzetten. Ik kan deze zo tweede hands bij iemand kopen maar moet ik dan nog iets meer veranderen?? En hoe zit dat met die koppakking?? En hoe hard zal hij ongeveer rijden als ik nu ongeveer 50km/h rijd???
Geplaatst: 31 okt 2007 15:26
door Jasper11
zal niet veel schelen in top, wel krijg je meer trekkracht;)
Geplaatst: 31 okt 2007 15:32
door T1nge
ik denk dat je een heel verschil zal merken !! als je nu 50 gaat met 15 mm carb en tecno, heb je je spruit wel ontgrenst?
Geplaatst: 31 okt 2007 15:54
door martijn-tomos
lijkt me niet, want ik rijd met 14/12 carburateur en techno uitlaat ook 50, met ATW 28 dus als ik er 22 op leg rijd ik makkelijk 60.
Maar je kan je bromkop er zo opzetten, je kan zonder koppaking rijden, maar dan moet je gewoon je squish ff opmeten (zie FAQ)
Geplaatst: 31 okt 2007 16:30
door timmans
ja ik heb mijn spruitstuk ontgrenst en mijn luchtfilter ook
Geplaatst: 31 okt 2007 17:44
door Tomosje-88
nadat je je squish hebt opgemeten, kan je ook nog kijken of je je bromkop kan afvlakken. wel daarna weer ff squisch meten, en hiebij heb je ook iets meet trekkracht.
Geplaatst: 31 okt 2007 18:31
door YoGHuRT
squish hoef je niet te meten als je cker weet dat die bromkop niet is afgevlakt en je hoeft er ook geen koppakking tussen te douwe, wel zou ik je onsteking op brom zette, presteert hij nog beter
Over de snelheid: ik denk dat ie 5 km harder gaat lopen, maar het scheelt cker heel veel in trek kracht, heel mssn trek je een autowheelie

Geplaatst: 31 okt 2007 22:19
door timmans
Ja over het verstellen van die ontsteking. Ik had daar al even naar gekeken. Ik zie wel 2 streepjes maar ik zie geen puntje. Moet je dat puntje zelf neer zetten of is dat bij mij gewoon heel anders???
Geplaatst: 01 nov 2007 16:57
door Tomosje-88
draai je koppeling rechtsom, zodat ie zegmaar tegen het bovenste streepje staat.
Geplaatst: 01 nov 2007 19:16
door T1nge
autowheelie met atw 22.. dacht het niet

Geplaatst: 01 nov 2007 19:37
door Jasper11
vaandaag bromkop erop gelegd,
Loopt nu met Atw 28, bullit uitlaat 48, scheelt bijna 8km met snorkop!
Trekt ook een stuk beteer!
Geplaatst: 02 nov 2007 16:12
door timmans
ik heb de bromkop erop gezet hij trekt nu een stuk harder en loopt 55 km/u ipv 50 km/u maar hij maakt een raar tikkend geluid. Ik heb de oude pakking er nog ingelaten want dat was een aluminium pakking en die zag er nog goed uit. Waar door komt dat getik. Komt dat door die pakking?
Geplaatst: 02 nov 2007 18:55
door Volty
Heb je de kopbouten op de juiste manier vastgezet? Dus kruiselings aandraaien?
Ik weet namelijk vrij zeker dat 'ie nu lekt bij de kop.
Geplaatst: 02 nov 2007 19:25
door martijn-tomos
is dat tikken niet gewoon dat t blok flink in de toeren jaagt
maar buiten dat, ik begrijp niet dat je maar 55 rijd met jou setup en vooral met ATW 22. Ik rijd 50 met onderstaande setup, dus geen 15/15 carburateur en ATW 28. Dan zou jij toch een stuk sneller moeten kunnen

Geplaatst: 02 nov 2007 19:38
door timmans
ja ze zijn kruislings aangedraait maar hoe kan het dan lekken?
Geplaatst: 04 nov 2007 12:04
door Volty
Als je de kop er niet op de juiste manier op zet, zit ie er scheef op. Niet dat je dat ziet, maar de compressie in het blok is groot genoeg om 't gas tussen de kop en cilinder naar buiten te persen.
Geplaatst: 04 nov 2007 12:08
door HenkieMetZeTomos
Als je de kop er niet op de juiste manier op zet, zit ie er scheef op. Niet dat je dat ziet, maar de compressie in het blok is groot genoeg om 't gas tussen de kop en cilinder naar buiten te persen.
dat had ik een keer, dan hoor je elke keer als je gas geeft een hoog piepje, alsof je nos gebruikt. best droog!

Geplaatst: 04 nov 2007 13:12
door timmans
nee dat is het niet. Ik denk dat de zuiger tegen de bromkop aan komt want als ik de koppakking ertussen uithaal word het alleen maar erger.
Geplaatst: 04 nov 2007 13:40
door HenkieMetZeTomos
dan doe je nog een koppakking ertussen
Geplaatst: 04 nov 2007 13:49
door YoGHuRT
nee dat is het niet. Ik denk dat de zuiger tegen de bromkop aan komt want als ik de koppakking ertussen uithaal word het alleen maar erger.
Ik spreek niet uit ervaring maar 2 NIEUWE mssn proberen?
Ik heb niks tussen mijn cilinder en kop en loopt verder goed..