Pagina 1 van 1
kickstart
Geplaatst: 21 nov 2007 01:51
door spike87
hey hey
Heb vandaag mijn carter kap er af gehaald aan de kant waar mijn koppeling zit om te kijken of ik niks raars zag. Hij maakte namelijk veel toeren van zijn 1 naar z'n 2. Toen ik hem weer terug er op had gezet en wou kicken zat mijn kickstart vast. Toen ik hem er weer een x af had gehaald en opnieuw er opgezet had deedt mijn kick het weer normaal ( hij zat niet meer vast ). Maar na ik naar buiten was gegaan om hem een keer te starten bleek dat als ik gas gaf mijn kickstart meedraaide. Nu is mijn vraag weten jullie mischien wat ik fout heb gedaan?
Grz
Christian
Re: kickstart
Geplaatst: 21 nov 2007 12:03
door Thomazzi
Hoe bedoel je als je gas gaf draaide je kickstart mee

Re: kickstart
Geplaatst: 21 nov 2007 12:11
door spike87
Nou eigelijk zoals ik het zeg.
als ik dan mij kickstart handmatig terug zet ( heb ik altijd gemoeten ) en ik geef gas draait hij gelijk naar onder.
Dus het asje waar mijn kickstart op zit draait mee. maar hoe dat komt

Re: kickstart
Geplaatst: 21 nov 2007 12:28
door HenkieMetZeTomos
zit je veer er wel tussen bij je kickstarter kap?
Re: kickstart
Geplaatst: 21 nov 2007 13:27
door spike87
Nou het is meer dat als het wiel draait dus hij zit in z'n eerste versnelling dan draait de kickstart mee. als hij gewoon in z'n vrij loopt is er niks aan de hand dan draait het asje niet.
Re: kickstart
Geplaatst: 21 nov 2007 14:37
door flopper
ik heb hetzelfde kwestie van een vulringetje plaatsen op je kickstartas in je blok.
dat ie mee draaid heeft ermee temaken dat je kickstartmechanisme niet los schiet.
met een ringetje plaatsen is dat zo verholpen.
Re: kickstart
Geplaatst: 21 nov 2007 19:17
door shadowranger
Ik denk dat je de veer van je kickstart niet goed hebt zitten. Je moet de spie van het pedaal onder spanning (in de richting van het achterwiel draaien) in de as tikken. Anders loopt je kickstartas zowiezo mee met de versnelling. Let er ook op dat de moer aan de bovenzijde zit als je pedaal in ruststand staat (omhoog) en het andere eind van de spie tegen het busje onderaan je deksel staat.
Re: kickstart
Geplaatst: 21 nov 2007 23:02
door spike87
ik heb hetzelfde kwestie van een vulringetje plaatsen op je kickstartas in je blok.
dat ie mee draaid heeft ermee temaken dat je kickstartmechanisme niet los schiet.
met een ringetje plaatsen is dat zo verholpen.
Dit zou goed kunnen jah zaten 3 ringen op die as en toen ik die gewoon terug had gedaan sloot de kap niet helemaal dus had ik er 2 weg gelaten. Ik ga het nu nof effe proberen kan ik mrg tenminsten met de brommer naar school en in met het ov haha
Re: kickstart
Geplaatst: 24 nov 2007 18:05
door spike87
Hey mensen
Het probleem is nog niet verholpen en heb alles al geprobeerdt heb een nieuwe kickstart veer gehaalt en heb alle mogelijke combinaties met die ringentjes geprobeerdt en wordt er een beetje gek van. Heeft mischien nog iemand een tip wat het eventeel kan zijn. En waar moet ik allemaal op letten als ik de rechter carterkap er terug op zet?
Zo echt super fijn zijn als er nog een paar mensen sugesties geven
grz
Christian
Re: kickstart
Geplaatst: 24 nov 2007 18:51
door Vuile Beunkoe
Het is gewoon je omega veer...
soort uitstulpsel aan je kickstartas, wat tussen je carterhelften moet vallen, wijst als het ware naar voren. Als de ringen ook goed zitten zou dat de oplossing moeten zijn.
Re: kickstart
Geplaatst: 24 nov 2007 18:57
door spike87
Het is gewoon je omega veer...
soort uitstulpsel aan je kickstartas, wat tussen je carterhelften moet vallen, wijst als het ware naar voren. Als de ringen ook goed zitten zou dat de oplossing moeten zijn.
omega veer? enne zit die dan achter mijn koppeling in het gedeelte waar ook mijn krukas zit enz? want daar heb ik niet eens aangezeten!!
Re: kickstart
Geplaatst: 25 nov 2007 11:39
door shadowranger
Wat Vuile Beunkoe bedoelt is de remveer van het kickstartgedeelte. Achter het kettingwiel in de versnellingsbak zit een bus met vertandingen en een stuk verenstaal in de vorm van een Omegateken. Als je die niet goed tussen de opening in je carterhelft laat vallen of deze is gebroken krijg je jouw klachten.
kijk
hier maar eens. Scroll naar beneden totdat je bij het kickstartgedeelte bent. Onderdeel nummer 209 048 is de Omega of remveer. Die hoort om onderdeel nummer 209 560 (de bus met vertanding)
Re: kickstart
Geplaatst: 25 nov 2007 18:44
door spike87
Ooh okee nou ik denk dat ik hem dan maar idd naar een dealer breng want heb zlef niet echt het matriaal om dit te maken. Kan hij mooi gelijk nieuwe koppelings segementen er op zetten. Ik zal het tegen de dealer zeggen dat scheelt denk een hoop tijd en dus ook geld. In iedergeval bedankt voor de reacties!
grz
Christian
Re: kickstart
Geplaatst: 25 nov 2007 20:04
door Bennie
Ooh okee nou ik denk dat ik hem dan maar idd naar een dealer breng want heb zlef niet echt het matriaal om dit te maken. Kan hij mooi gelijk nieuwe koppelings segementen er op zetten. Ik zal het tegen de dealer zeggen dat scheelt denk een hoop tijd en dus ook geld. In iedergeval bedankt voor de reacties!
grz
Christian
als je zelf het blok open kan maken kun je dat ook verhelpen is helemaal niet moeilijk gewoon kijken of hij er tussen zit en/of dat hij niet gebroken is

.en koppelings segmenten kun je zelf ook heel makkelijk uitelkaar halen
Re: kickstart
Geplaatst: 25 nov 2007 21:43
door HenkieMetZeTomos
zelf doen is bovendien ook veel goedkoper...geen arbeids kosten!

Re: kickstart
Geplaatst: 30 nov 2007 01:32
door spike87
Hey Hey
Nou tog maar mee naar de dealer gegaan! hij zij dat mijn versnellingsbak kapot was had nog een 2dehands blokje had liggen voor 120 euro's heeft die er maar onder gelegt. Toen ik weg reed vond ik hem van geen meter optrekken niet zoals het hoort met een 65cc en 15mm carb dus ik terug gegaan heeft hij tog de koppeling van mij oude blokje er weer op gezet want hij ging niet van zijn 1 naar z'n 2. Toen ik naar huis reedt was echt vaag hij deedt er super lang over tot hij op z'n top was :S Toen ik thuis was gekeken of er mischien niet een groter voortandwiel op zat waardoor hij mischien minder snel op trok maar dat was niet zo. Toen heb ik de cilinder er afgehaalt ( bouten zaten niet echt vast gedraait ) maar dacht misschien heeft hij in z'n haast mijn zuiger er wel verkeerdt om op gezet. ( zou kunnen tog) maar volgens mij zat hij goed met het gat naar boven (inlaatkant). Overal nieuwe pakkingen tussen gedaan en weer in elkaar gezet. Volgens mij doet hij het nu wel weer goed! In iedergeval bedankt voor jullie hulp
grz
Christian