Pagina 1 van 1
contact op tomos flexer
Geplaatst: 22 nov 2007 16:57
door tomosstefflexer
hallo wie weet hoe je een contact op tomos flexer kan maken ?
kun je dan ff een bedricht achter laten
Bedankt alvast <O~
Re: contact op tomos flexer
Geplaatst: 22 nov 2007 17:38
door Thomazzi
Wil/kan niet.
Is te veel gekloot met aansluiten en bedradingen.
Ten eerste; je moet een perfect rond gat in je cockpit zagen,
Een contact slot kopen,
Bedrading voor je contact kopen.
En dan komt er nog een probleem bij;
Want dan moet je ook een E-start blok kopen, en die zijn ook niet goedkoop, plus je moet nog je linker zijkap passend maken.
Re: contact op tomos flexer
Geplaatst: 22 nov 2007 22:45
door Volty
Waarom moet hij een E-start blok kopen, alleen omdat hij een contactslot wil monteren? Die logica ontgaat me een beetje
Contactslot is niet zo moeilijk, ALS je handig bent met elektra. Koop een universeel contactslot, zoek er een mooi plekje voor, en zet die qua bedrading tussen de ontsteking en de bobine (zwarte draad), en je bent klaar.
Re: contact op tomos flexer
Geplaatst: 23 nov 2007 09:11
door Thomazzi
Als je een contact slot op je brommer wilt zetten, dus dat je hem elektrisch kan starten, dan heb je toch een elektrische start nodig?
En een elektrische start zit op een E-start blok, en ik begreep van shadowranger dat het te veel gekloot en gekut is om een E-start op je brommer te krijgen op een normaal blok (wou ik zelf ook al, maar iemand was me voor met die vraag te stellen..)
Re: contact op tomos flexer
Geplaatst: 23 nov 2007 09:34
door flopper
ja, maar dat bedoelde die niet anders had ie wel electrische start gezegt

Re: contact op tomos flexer
Geplaatst: 23 nov 2007 17:03
door lolo
wat heb je er dan aan

Re: contact op tomos flexer
Geplaatst: 23 nov 2007 17:45
door shadowranger
Het verchil tussen een e-start en een contactslot is groter dan jullie denken.
@ Thomazzi: Volgens mij wilde jij een standaard A55 blok ombouwen naar e-start. Dat is lastiger dan gewoon een compleet blok kopen met draadboom en accuzadel.
Contactslot = Afschakelen van een verbinding met de ontsteking. Daarmee start de Tos niet meer (kan zowel op e-start als op elke willekeurige Tos met kickstart). Werkt simpel dmv een maak-contact.
E-start: Blok met een elektromotor waarmee op accuspanning de motor kan worden gestart (net als bij een auto). Staat helemaal los van het contactslot, want er zit een aparte knop op de stuurschakelaar voor het starten.
TS wil dus alleen een contactslot op zijn/ haar Tos, waarschijnlijk zodat anderen deze niet kunnen starten met de kickstart. Ik kan me dit wel indenken waarom, want in mijn schooltijd heb ik wel eens in de stalling gestaan omdat iemand zo lollig was om mijn Tos aan te trappen.