Pagina 1 van 1
Vertanding tomos (a35)
Geplaatst: 11 mar 2008 19:51
door BasTerl
- Welke model tomos heb je? Tomos a35
Uit welk jaar komt de tomos ? 2001
Is het een snor of een brommer? brommer
Wanneer ontstond het probleem? met het starten, wat het priecies was weet ik niet
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? vergroten spuitstuk, afgestelt
Wat is het probleem?
een vriend van me zei tegen me dat het eerst aan de stationaire veer lag, en dat ik een zuigerstop moest kopen zodat die bij de stationaire veer kon komen. toen zei die dat het lag aan de vertanding.
is er iemand die me er mee kan helpen. reacties aub..
Bas T
Re: Vertanding tomos (a35)
Geplaatst: 11 mar 2008 20:02
door PimW
iig kan ik je zeggen dat die vriend niet zoveel weet. Of jij hem niet begrepen hebt
Vertel nu eerst eens wat je probleem is. Dat staat er namelijk niet in. Alleen dat er wat gebeurt is na het afstellen en starten van je brommer...
Re: Vertanding tomos (a35)
Geplaatst: 24 mar 2008 18:20
door BasTerl
iig kan ik je zeggen dat die vriend niet zoveel weet. Of jij hem niet begrepen hebt
Vertel nu eerst eens wat je probleem is. Dat staat er namelijk niet in. Alleen dat er wat gebeurt is na het afstellen en starten van je brommer...
ja kijk ik moet hem nog best vaan aankicken voor dat die start,,
en als je gas hebt gegeven en je laat het gas los,, valt die uit,.
dat is het probleem
Re: Vertanding tomos (a35)
Geplaatst: 24 mar 2008 18:52
door Thomazzi
Mijn exuses, maar ik snap nog steeds niet wat je bedoelt..
Probeer het even uitgebreid uit te leggen wat exact je probleem is, anders kunnen we je niet goed begrijpen/helpen.
Re: Vertanding tomos (a35)
Geplaatst: 24 mar 2008 20:14
door plxbx
Ik snap er niet heel veel van maar ik zou even je bougie checken als ik jou was
Re: Vertanding tomos (a35)
Geplaatst: 24 mar 2008 22:51
door shadowranger
Voor wat ik begrijp uit het verhaal is dat hij stationair niet wil blijven draaien.
Kijk aan de rechterkant bij je carburateur. Daar zie je een schroef zitten met een veer ertussen (dat zal die vriend van je bedoeld hebben). Dat is de zogenaamde stationairschroef. Draai deze in om het stationair motortoerental te verhogen en uit om te verlagen, maar alleen als de motor op temperatuur is. Verder kun je de vrije slag van de gaskabel iets kleiner maken door aan de nippel bij je gashendel te draaien totdat je bijna geen speling meer voelt als je gasgeeft.
Mocht dit alles niet helpen, dan kan het zijn (omdat je ook startproblemen hebt) dat je ergens valse lucht trekt. (lekke keerring, pakking kapot)