BDP meter met gradenaanduiding, deze draai je in je bougiegat, en dan zoek je het bovenste dode punt op, daarna kun je hem terugdraaien naar het aantal graden voorontsteking, en precies of dat punt moeten je contactpunten dan sluiten.
effe een werkje, maar dan weet je zeker dat hij goed staat.
p.s met een electronische, of onderhoudsvrije onsteking hoeft dit niet perse, dan kun je hem ook even tussen de twee streepjes zetten, en dan zal hij altijd wel lopen, zoek daarna voor jouw brom het ideale tijdstip op, door een beetje te verdraaien.
Dit punt zal ALTIJD tussen die twee streepjes liggen, of net erop.
In die ontstekingen zitten geen punten, maar een sensor, die op 1 punt van je vliegwiel een signaal geeft, ongeveer hetzelfde als punten, maar dan net effe iets anders. Hier is dus op het ook bijna niet te zien wanneer je een vonk krijgt, daarvoor zijn die merktekens aangebracht.
groeten Marcel
Hier heb je er bijvoorbeeld al een,
http://www.euroscooters.nl/shop/index.php/cPath/254_169
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.