past dit, om je voor en achterlicht aan en uit te schakelen,grootlicht en om je brom/snor uit te zetten.
ik ben niet erg handig met elektra.
of hebben jullie een andere die ik beter kan gebruiken?
Volgens mij verbind deze schakelaar óf de voorste twee pinnetjes óf de achterste twee. Dus kun je hem gebruiken om je groot of kleinlicht te wisselen, je brommer uit te zetten, en opzich ook om je lampen helemaal it te zetten. Maar dan moet je wel drie van deze dingen gebruiken. Want je kan niet al deze dingen op 1 schakelaar aansluiten.
Er zijn ook schakelaars die je 4 kanten op kan bewegen (voor-achter-links-rechts) hier zou je misschien je licht op kunnen aansluiten, voor- aan, achter- uit, links- dimlicht, rechts- groot licht?
Dan moet je wel zeker weten dat dit niet vier aparte "opties" zijn. Want dan gaat je licht alsnog uit wanneer je de schakelaar verzet.
Het beste kun je volgens mij gewoon een schakelaar zoeken die drie opties heeft: Licht uit/dim/groot. En een aparte voor het uitschakelen van je brommer (wat eigenlijk een onderbreker is in de stroomkring van de ontsteking). Dit is feitelijk wat je al hebt zitten in het blokje op je stuur.
Dan kun je een klein paneeltje maken met die knopjes erdoor.
Door de zwarte draad te verbinden met het frame sluit je de kring kort en valt je brommer uit.
Voor groot en klein licht moet je gewoonn even het kastje openmaken op je stuur en die draden verbinden aan een schakelaar. Kijk ook even de bedradingsschema's op de site door. Dan moet het volgens mij wel lukken.
zoals ik al zei je kan ook gelijk direct vanuit je ontsteking de vonk onderbreken door een schakelaar, hoef je geen draad je te hebben tegen het frame.
dat klopt. meestal is het middelste contact het 'hoofdcontact' en de 2 buitenste contacten kun je dan schakelen.
maar als je meter hebt kun je het zo naar meten