Ik weet dit is geen Tomos... Het komt niet eens in de buurt ervan, maar ik heb het gevraagd aan PimW en zei dat het mocht na wat overleg met Poekelen.
Het begon allemaal 4 jaar geleden, Toen had mijn zus een MT5, een echt lelijk afgeragd ding!
maar het reed, en goed ook. ik zat altijd achterop terwijl zij ff met 90 over fietspadjes scheurde.
toen ik 16 werd mocht ik die MT5 van haar hebben, heel lief van haar

En meteen begonnen mijn handen te jeuken van: hij moet anders!!
maar ik had zeer weinig verstand er toen van en heb ook 3 blokken naar hun grootje geholpen, maar dat is een ander verhaal!
ik begon toen met het standaard tune werk... polini cilindertje onderlangs uitlaatje andere twv etc...
reed lekker een rustige 90 km ut eertje ermee
en je raad het al, meneertje agent was het er niet mee eens met de snelheid, dus moest alles eraf...
2 maanden later kon ik het weer niet laten... dus je raad het al

80 cc blokkie, met ori 80 cc, wel een kleine 20 mm mikuni ( echt een veels te kleine carb) maar ik had niet ff anders..
toch nog een tijdje 110 km ut uur mee gereden totdat weer een vastloper met 90 km ut uur... was eventjes schrikken. ook zijn mijn papieren afgepakt geweest omdat mijn uitlaat 107 decibel gaf wat ook weer niet mocht

Affin.
De laatste tijd is mijn brommer echt een afgeragt tering hok, dus toen kwamen PimW en ik op het idee van kom, we maken hem gewoon goed

fotootjuh!

zien julle... geragt!
zo gezegt zo gedaan.
hier geef ik eventjes een opsomming wat ik ga aanschaffen en wat er moet gaan gebeuren.
frame poedercoaten.
velgen poedercoaten.
blok revisie.
blok spuiten.
zadel opnieuw repareren.
nieuwe achterbrug.
monoshock erin zetten
dubble seatpipe uitlaat/of enkele.
kenteken anders plaatsen.
verlichting in orde maken.
bagage rekje.
tank spuiten.
kapje voor dashboard maken.
digiteller fietsenteller er mooi op fixen.
nieuwe ketting.
twin air luchtfilter

70 cc halen
nieuwe handvatten
nieuwe voetsteunen
nieuw spruitstuk
stuurrol halen
De kleuren zullen zijn:
Frame zwart gepoedercoat
velgen zwart gepoedercoat
spaken chroom/metaal kleur (standaard)
rode velglint erom
tank glanszwart
blok glanszwart
honda merk rood
zadel zwart
MT5 en Honda teken (zit op de achterkant) rood
achterbrug zwart gepoedercoat
Verlichting:
voor ori koplamp met h4 lampje erin ( mooi fel licht )
achterlicht ledje, wat ik nu ook gewoon heb.
banden:
voor dikke spaaiband!
achter nog dikkere spaaiband!!!!
en toen zag ik het licht! MONOSHOCK op me MT5!!!Het is vaker gedaan, het veert lekkerder, ziet er mooier uit dus WAAROM NIET! er moet wel wat aangepast worden, zoals hier en daar een lasje, een borgje hier en daar, maar dan heb je ook wat!
uitleg monoshock ophanging
oke, ik leg eventjes verbaal uit hoe we het gaan doen....
ik neem een stukje staal ( U-profiel) van 5 mm dik
en 70 mm lang, je boort 1 gat waar de bout in moet vooer de veer vast te houden.
dan meet je hier en daar en dan las je het vast aan je frame, boort er door heen ( 2 keer)
en ratst daar 2 m8 bouten door heen! voor extra stevigheid....
en voilla! klaar

prachtige paint skills van mij...
maar je krijgt een idee ervan!

dus die heb ik eventjes vandaag gekocht, gaan maandag op de bus als het in orde is en heb ik in de loop van de week in huis.
afgelopen week hebben PimW en ik eventjes wat gesleuteld aan mijn hok, want die moest helemaal uit elkaar.
dus na ongeveer 1 uurtje sleutelen was alles eraf en naar binnen gebracht.
De dooorgesleten achterbrug (jaja slijtblokjes zijn er met een reden!!)

Het verbeunde spruitstuk

De tank was inmiddels ook lek door een schavende uitlaat bocht. Dit hebben we heel kundig gemaakt met 2 componenten metaal epoxy.

En uiteraard was ook het frame wat ingesleten

Ik was zeer blij dat dat hok eindelijk uitelkaar is, maar nu komt er nog een probleem,
de dubbele seatpipe!
hoe gaan we dat in vredesnaam doen!!

nou gewoon goed

nee, PimW heeft connectie's bij loodgieters, en die hebben veeeeeel staal etc... dus gaan we zelf 2 kokers pakken als de buiten mantel, pakken 2 dunne pijpje snijden we schuin af lassen aan elkaar en voilla min of meer

als je het niet helemaal begrijpt, kijk dan naar tekeningetje

designed by PimW
en hier is dan nog een plaatje

het is lelijk gemaakt maar je snapt het tenminste... bionnekort komt er een mooie shop aan van PimW

Opeens Ideetje!!
Opeens haddik een idee... ik hield het niet voor mogen... maar ach... soms sta ik zelfs paf van mijn genialiteit...!
wat is dan het nieuwe idee Floeis?!?!?! Nou Kinders! RAM AIR!Ja jullie lezen het goed, focking Ram Air op een MT...
gewoon, omdat wij het kunnen, willen, en daarom dus doen!
kijk dit moet het idee worden, alleen staan ze dan aan dezelfde kant alle hapers...

dit zal van achter mijn luchtfilterbox lopen achter mijn blok en dan onder mijn blok, met een filter er tussen...
dit is geniaal want als het goed is

03-04-08
Jaaaah! achterbrug binnen

FOTOOOOO'S

een beetje oppervlakkige roest hier en daar, maar niets ernstigs

dus een poedercoatje erover en klaar is kees

UPDATE 7-04-08
jaa tis zover ik heb eindelijk al mijn spulletjes binnen, qua frame dan...
dus meteen enthousiast erin gezet, paste het allemaal niet zo lekker, en het zat veel te horizontaal, en dergelijke!
dus hebben PimW en ik gebrainstormed en voilla! conclusie... wij zijn genieën!!! maar dat is oud nieuws!
Hier wat fotootjes!

en ja ook mijn spange nieuwe bagage rekje!!!

woensdag lekker lassen en bakken eraan! en dan hopelijk naar de poedercoater!
tot zover mijn project,
UPDATE 12-04-08
Vandaag gingen pim en ik lekker sleutelen,Matthew kwam later aanscheuren op zijn pleepot! want daar hadden we zin in!
het resultaat!

hier zie je pim deels... dit is gedaan zodat de politie hem niet herkent!!

geil veertje

zijkantlook!

ja me rempedaal staat raar

dit wordt nu de uitlaat...
zoals jullie kunne zien is de achterkant een stuk hoger geworden, ziet er wel mooi uit

toekomstplannen
Hej, even een opsomming van wat er gedaan gaat worden deze maand.
als allereerst en wat ook het belangrijkst is! mijn rijlessen betalen...
dus dan zit ik eventjes weer zonder geld, maar! het geldschip komt de 22ste weer binnen dus dan ga ik wat spulletjes aanschaffen zoals; Luchtfilter, spruitstuk, handvatten, nieuwe ketting, stuurrol, voetsteuntjes.
zo komen er meer foto's aan.
ik hoop dat jullie er van genieten, want ik ga er zeker van genieten
Poll: wat vind je van me brommer
[*]Fantastisch
[*]mooi
[*]gaat wel
[*]tering lelijk hok
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
UPDATE 18 APRIL
hej, ik heb eventjes wat spulletjes besteld op het internet

dus dit heb ik besteld;
carbon membraan klepjes, spruitstuk,membraan, goude ketting, twin air filter, pakkingset, achterkabelrem 10 cm langer, gashandle, 70cc cilinder, balhoofdset, voetsteuntjes, zijkapjes benzinefilter en voorremkabel
Hopelijk genieten jullie evenveel als ik hiermee

Voor degene die willen weten welk genie hier nou achter zit, nou Voila!!!

en ja, meestal ben ik dronken als ik me geniale ideeën creeër met Pim!!!
UPDATE 22-04-08
zooo, eventjes snel en tijdelijk een seatpipeje gefixt, want ik had ff nix te doen, ik ga nog het beugeltje omdraaien zodat het mooi in het midden zit...