• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos s25

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
morpheus
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2005 15:17
  • Citeer

Berichtdoor morpheus » 24 jul 2005 15:20

ik heb hier nu een tomos s25 staan
nu heb ik er een probleem mee hij vonkt namenlijk niet.
ik heb al 3 bougies geprobeerd maar dan vonkt ie nog steeds niet.
weet iemand welke dingen ik zo al kan doormeten met een multimeter om te kijken wat allemaal wel klopt .

en heeft iemand een bedradings schema van een s25 liggen ???

mvg

morph
Omhoog


skoeddies
Vastgeroeste forummer
Berichten: 693
Lid geworden op: 09 jun 2005 08:16
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 24 jul 2005 17:22

neej ga niet alles doormeten..
ga eerst maar eens kijken of je puntjes wel openen..
lees de faq "ontsteking afstellen" even..
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 24 jul 2005 19:53

bobine doormeten
onstekingspoel doormeten
andere bougie kabel + dop proberen
kijken of alle draden nog intact zijn
kijken of de contact puntjes niet versleten zijn
kijken of de contactpunten op gaan.
Omhoog

morpheus
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2005 15:17
  • Citeer

Berichtdoor morpheus » 24 jul 2005 20:58

ok is goed dat zal ik doen
de dop en bobine kabel zien er redelijk nieuw uit dus het lijkt me niet echt dat die versleten zijn of kapot maar die zal ik ook maar even doormeten.


p.s hoe kan je zien of je contact puntjes versleten zijn ??
en hoeveel ohm moeten de bobine en de onstekingsspoel ongeveer zijn ??



en heeft iemand een idee hoe de bedrading percies moet zitten ik heb deze brommer niet werkend gekocht en hij had aan alle bedrading lopen vervelen dus ik weet nu niet meer hoe alles moet zitten

ook komen er 2 draden zwart en geel naar 1 stekkertje wat vervolgens in de bobine gaat deze draden komen uit het blok.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want kwa elektronica weet ik een hoop maar van brommers weet ik wel een beetje maar niet veel.
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 24 jul 2005 22:43

ook komen er 2 draden zwart en geel naar 1 stekkertje wat vervolgens in de bobine gaat deze draden komen uit het blok.
daar zit de fout dus. de zwarte en de gele horen niet samen op 1 stekkertje.
want de zwarte = de onsteking
en de gele = voor het llicht

probeer is alleen het zwarte draad uit je blok direct op de bobine te doen.

en als je contactpuntjes versleten zijn dan zijn ze ingebrand.
zeg maar dat er een rondje in 1 van de puntjes zit.
Omhoog

morpheus
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2005 15:17
  • Citeer

Berichtdoor morpheus » 24 jul 2005 22:54

oke

ik heb de brommer nu weer aan het vonken :lol:
wat bleek de kabel van de bobine naar de bougie zat niet goed in de bobine.

nu wilde ik hem weer starten maar hij verzuipt hem totaal :evil:
niet echt fijn dus ik denk dat hij toch afgeregeld zal moeten worden

p.s die contactpuntjes kan je er gewoon helemaal uitdraaien ???

ik ga hem morgen maar eens opnieuw afstellen volgens de manual hier in het faq.

ik laat wel horen hoe het is afgelopen

p.s omdat ie hem verzuipt kan het dan zijn dat de cabarateur hem niet te veel benzine geeft ??? zo ja hoe kan je dat dan afregelen?
Omhoog

hellbat
Vaste forummer
Berichten: 497
Lid geworden op: 30 mei 2005 01:49
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 25 jul 2005 00:40

niet te vlug denken dat hij verzuipt, dit is waarschijnlijk het resultaat van vele startpogingen zonder ontsteking.

draai je bougie er helemaal uit, en trek je gas hendel zo ver mogelijk open, zonder choke.

Trap hem dan een aantal keren aan, op deze manier spoel je alle rotzooi uit je carter.

Draai dan je bougie erin, en probeer hem een aantal keren te starten, zonder choke, en met de gas de eerste paar keer helemaal open, waarbij je hem geleidelijk aan steeds iets verder terug dichtzet.

Als dan je brom enig teken van leven gaat geven, de gas dichtzetten, en starten, nog steeds zonder choke.
Als hij dan wel aanslaat, maar na een paar slagen weer afsleaat, dan pas de choke gebruiken.

Is het zo dat hij nadat hij goed gelopen heeft weer verzuipt, ga dan pas naar andere oorzaken zoeken.
Groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.