Pagina 1 van 4

Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 16:43
door jesper
hallo

ik ben van plan (nog niet helemaal zeker) om me tomos funtastic te verkopen en daarvoor in de plaats een apriliA factory te kopen(in de l\kleur zwart)
Wat vinden julle van die scooter?
wat zouden jullie doen?
wat kan ik voor me tomos funtastic (kleur:zwart, 3000 km op teller) vragen?

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 16:47
door Ingmar.
ik denk dat bijna iedereen je gek noemt als je je funtastic gaat verkopen een een scooter gaat kopen :+

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:02
door Fixxy
Ik zal het doen, neem dan wel de carb versie en niet de injectie. :)

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:05
door PimW
Ik gooi em ff naar andere brommers.

Is dat een scooter? Kun je ff een plaatje posten, dan geef ik je daarna mijn mening erover :+

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:08
door Ingmar.
.: Wees trots op je scooterhaat, het is een natuurlijke emotie die ieder mens bezit maar velen ontkennen

:') :') :') zegt wel genoeg ja :') :') :')

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:11
door PimW
nou kijk als ik aprillia factory intik bij google krijg ik nlk geen scooter te zien. Dus voor ik begin wil ik ff zeker weten waar we t over hebben...

Ik vind er nlk 2: de Aprilia SR 50 R Factory en de APRILIA RSV FACTORY.

Ik hoor het wel, dan hoor jij van mij :mrgreen:

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:27
door jesper
nou kijk als ik aprillia factory intik bij google krijg ik nlk geen scooter te zien. Dus voor ik begin wil ik ff zeker weten waar we t over hebben...

Ik vind er nlk 2: de Aprilia SR 50 R Factory en de APRILIA RSV FACTORY.

Ik hoor het wel, dan hoor jij van mij :mrgreen:
het is de aprilia sr 50 r factory (in zwart), zie foto:
Afbeelding

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:28
door jesper
Ik zal het doen, neem dan wel de carb versie en niet de injectie. :)
Wat zit er eigenlijk voor verschil in?
(ik ga hem niet opvoeren ofzo alleen de varioring eruit)
Weet iemand hoe hard ik zal gaan als ik varioring eruit haal?

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:33
door Ingmar.
wat ik gehoor heb van vrienden enzo is dat als je de druk achter je injectoren verhoogd prop uit je uitlaat haalt en vario ring eruit dat je dan 95 km gaat maarja geen idee of dat allemaal klopt :D

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:35
door jesper
wat ik gehoor heb van vrienden enzo is dat als je de druk achter je injectoren verhoogd prop uit je uitlaat haalt en vario ring eruit dat je dan 95 km gaat maarja geen idee of dat allemaal klopt :D
van mijn hoeft die iet zo heel hard (65 km vind i zat) ik wil niet dat die in beslag genomen wordt :P

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 17:58
door jesper
Ik zal het doen, neem dan wel de carb versie en niet de injectie. :)
Wat zit er eigenlijk voor verschil in?
(ik ga hem niet opvoeren ofzo alleen de varioring eruit)
Weet iemand hoe hard ik zal gaan als ik varioring eruit haal?

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 18:06
door kevin__90
een kameraad van mij heeft ook de varioringen eruit gehaald hij gaat 75 op scooterteller, dus haal daar maar zo'n 10 km vanaf :')

enne het is geen scooterforum hiero :P

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 18:22
door jesper
ja dat weet ik.
wat is vershil tussen ditech en carb.
kan ditech er niet tegen ofso als ik ring eruit hal?

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 18:59
door PimW
ditech is met injectoren en als je er problemen mee hebt kun je er zelf niet zoveel aan sleutelen. Dit is nlk computer gestuurd, ook hoor je wel eens van bromboeren die er ook geen raad mee weten.

Verder is dit een scooter en daar heb ik eig geen goed woord voor over...

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 20:32
door tomos4ever
een tomos inruilen voor een scooter, ik benoem je tot volslagen gek.(maar wie ben ik)

iemand anders op het forum ging van een tomos naar een scooter maar later toch weer terug naar een tomos, omdat het goedkoper en eenvoudiger was.

maja ik hou me mond wel want ik heb pim er oog geen goed woord voor over.

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 20:54
door kamikaza
ja dat weet ik.
wat is vershil tussen ditech en carb.
kan ditech er niet tegen ofso als ik ring eruit hal?
Hey,
nou... ik heb zelf injectie (jetforce) en als ik jou was zou ik echt voor carb gaan... injectie is gewoon te duur vooral als er iets kapot gaat is het weer duur en ook vooral omdat ze moeilijk te maken zijn, en je moet dan ook een dealer in de buurt hebben die injectie scooters maakt, veel doen dat niet.

maarja heb ook een tomos... en die dingen zijn veel makkelijker :P -- HOUD JE TOMOS :D, maarja scooter is toch wel weer leuk..

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 18 apr 2008 21:17
door PimW
maarja scooter is toch wel weer leuk..
Kun je dat met goede argumenten onderbouwen?? Ik ben het er namelijk niet helemaal mee eens.

Imo zijn scooters een grote berg plastic rommel. Deze zooi maakt sleutelen een veel langdurender karwei, wat je al snel gaat weerhouden zelf te sleutelen. Na de 4e keer al die klote kappen eraf te hebben geschroefd ben je het wel zat. Dit resulteerd tot het wegbrangen van de scooter, voor simpele klusjes die je eig ook zelf had kunnen doen. Ook heb ik bij het rijden op een scooter niet het lekkere gevoel als wanneer ik op een brommer rijd. De hele ervaring van een tourritje word hiermee teniet gedaan. Rijwieltechnisch heb ik t ook niet zo op die kleine wieltjes. Bij het kleinst beetje regen begint het te schuiven en slippen, wat levengevaarlijk kan worden (ik spreek uit ervaring!!).
Dan heb ik ook ondervonden dat er bij scooters relatief snel balhoofdspeling ontstaat, iets dat niet bijdraagt aan een fijn ritje. En als ik het goed heb komt dit door de andere bouw van een scooter vork, waarbij er bovenop het balhoofd geen kroonplaat zit. Je krijgt dan situaties waarbij het stuur heen en weer beweegt zonder dat het wiel meedraait. Ook dit kan je een kromme vork,frame en beschadigingen aan het lichaam opleveren.

Enb daarnaast vind ik die dingen allemaal graflelijk.

Dus lijkt mij het t beste bij de tomos te blijven, of een degelijke schakelbrommer te kopen.

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 19 apr 2008 01:32
door kamikaza
maarja scooter is toch wel weer leuk..
Kun je dat met goede argumenten onderbouwen?? Ik ben het er namelijk niet helemaal mee eens.
hm, ikzelf vind scooters mooier als tomosjes, enja er zijn wel veel nadelen... wat ik het mooie vind van scooter zijn de kappen ja, en als je er geluk me hebt dan gebeurt er niet zoveel en zul je hem niet zovaak uitelkaar moeten halen.
het rijden valt mee en ikzelf ben 1x gevallen omdat ik telang door bleef slippen, (dom). Scooters kun je een stuk harder laten gaan als een tomos, vario eruit ander uitlaatje en je gaat rond de 85, daarop tegen mijn tomos met 70cc 15/15 teruglopertje rijd 65op autoteller en het is een stuk duurder dan een varioring eruit halen, ook weer voordeel voor scooter. scooters hebben ook weer een buddy ook weer heelfijn.
enja zoals ik al zei zijn er ook heel wat nadelen :o... vandaar dat ik toch bij een tomos zou blijven.

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 19 apr 2008 11:02
door IxilTomos
Mijn psychiater zei altijd dat herhaaldelijk haat uiten over voorwerpen in het bijzijn van een groep mensen resultaat is van ontevreden zijn met jezelf/jaloezie...

Re: Aprilia Factory

Geplaatst: 19 apr 2008 13:31
door Thomazzi
Mijn psychiater zei altijd dat herhaaldelijk haat uiten over voorwerpen in het bijzijn van een groep mensen resultaat is van ontevreden zijn met jezelf/jaloezie...
:')
ik wil een scooter kopen
NIET DOEN, KUT SCOOTERS!