pfff wat vind de politie tegenwoordig wel leuk..
ik stopte met mijn tosje om iemand voor te laten. deze beste man liep met krukken en stond eigenlijk al op het punt om over te steken, hij twijfelde nog maar ik zij van ga maar want ik stond toch al stil.. nou goed hij steekt over en ik rijd verder..
maar let op: word ik nog geen 10 meter verder aangehouden door een politieagent.. ik had in zijn ogen een strafbaar feit gepleegt want:
ik had in zijn ogen iemand on terecht voorrang verleend en daarmee het verkeersbeeld verstoord!!!
de man met de krukken kwam meteen (zo snel hij kon

) naar ons toe en mengde zich in de discussie die redelijk hoog opliep.. ik was namelijk nogal geërgerd toen hij tot mijn grote verbazing zijn bonnenboekje pakte. toen ik daar om begon te lachen schrok ik van zijn gezicht, welke zwaar serieus stond.
pas toen de krukken-man mij hielp, en ik de politieman erop wees dat iedereen verplicht is om mensen die salecht te been zijn voorrang te verlenen (en jah dit is echt waar!!!) mocht ik na wat gemor gaan, dacht ik teminste.. eerst werd wel even mijn tosje nagekeken door de beste man.. gelukkig had hij er geen verstand van, en lijkt het enige wat ik veranderd heb aan de brommer erg standaard, namelijk de versnelde uitlaat..
ik heb samen met de krukken-man nog even staan praten.. en we stonden echt allebij totaal verontwaardigt te kijken..
waar gaat het nog om in dit land.. ik zie het niet meer..
als je tegenwoordig iemand voorlaat omdat hij slecht ter been is willen ze je hiervoor straffen..
de eerst volgende keer dat er een oud omatje oversteekt dan zou je er bijna overheen crossen omdat je bang bent voor een bon...