• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos loopt niet goed.

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 08 mei 2008 20:37

ok hier komt het. even zonder template dat is het makkelijkst. ik heb een tomos brom a35 met een trugloop uitlaat. voor de rest was alles *standaard toen het probleem begon. het begon eerst langzaam en toen begon het steeds erger te worden. als ik optrok maakte hij het normale geluid en wil hij optrekken dan zwakt het heel erg af en dan krijg je ineens weer dat hij op wil trekken. dit doet hij 4 of 5 keer en dan komt hij op toeren in zijn eerste versnelling en dan trekt hij wel in 1 keer door. een heuvel op in zijn 2 lukt ook niet want die heeft hetzelfde probleem. ik heb vervangen :
cilinder met zuiger en nieuwe zuigerringen;
pakking uitlaat;
koppakking;
voetpakking;
vraagtekenveertje (was al kapot maar is het probleem dus niet)
bougie (hittegraad 6)
nieuwe bobine;
nieuwe bougiekabel en bougiedop;
ontsteking goed afgesteld (net iets minder dan 2 mm voorontsteking(dat de contactpunten los komen));
krukaskeerringen vervangen;
luchtfilter gecheckt door stukje er af te halen zodat hij goed lucht aan kan zuigen. zelfde probleem.;
zonder uitlaat trekt hij stukje beter op maar loopt hij minder hard omdat hij snel aan zijn toeren zit. iemand nog ideeen. ik kom er zelf niet meer uit. heb zoveel geprobeerd. motorisch loopt hij goed al moet ik hem wel veel benzine late geven voordat hij stationair loopt. stationair schroef zit helemaal ingedraaid maar wil daarmee nog niet stationair lopen. bougie is koffiebruin.

alsjeblieft als iemand hier een oplossing voor heeft vertel het me of pm het me. kom er zelf niet meer uit.

mvg sander

edit: hier is het te horen (let niet op de k*t stem van me :P)
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6998&hl=nl

Erik
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 08 mei 2008 23:15

misschien ideeom je koppelings veertjes te vervangen? kosten ook niet echt veel... maarja misschien dat het helpt. Btw dat filmpje kan ik moeilijk iets uithalen
:x
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 09 mei 2008 01:38

toen het probleem begon waren die nog origineel (koppelingsveeren) ik heb ze in de tussentijd ingekort en dat was alleen maar in me voordeel van dit probleem want dan schakelde hij over op hogere toeren en had ik er minder last van in zijn tweede versnelling. en hoezo ? werkt filmpje niet of is het zonder geluid of zow ? het gaat er vooral om na dat ik zei van zo trekt mijn brommer op. en dan hoor je dat rot geluid. en daarna blijft hij helemaal stil hangen omdat het beetje omhoog gaat. dus gaat echt over de eerste paar seconde nadat ik iets zei. ik ben radeloos weet echt neit wat er aan de hand is.

mvg sander

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 09 mei 2008 19:46

Zonder uitlaat heb je geen problemen en als deze eronder zit wel? Kijk je demper eens na of deze niet verstopt zit. Anders een andere monteren.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 09 mei 2008 21:29

neej daar ligt het niet aan. zonder uitlaat is hij gewoon sneller op zijn toeren waardoor hij dat afzwakken iets overslaat.
met de trugloop was het redelijk erg maar kon wel op eigen kracht nog op toeren komen (na 100 meter of zow.) en met de bulit die ik er nu op heb zitten moet ik er zelfs bij steppen. ik heb me benzinekraantje schoon gemaakt, het filtertje aan de zijkant van me carberateur is schoon gemaakt. dus dat is ook weer uitgesloten, er zit een sproeier 58 in nu om te checken of 57 niet verstopt zat. maar nogsteeds zelfde. ik ben op met ideeen. help

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 10 mei 2008 17:05

ok ik was toenet naar de brommer zaak en ik heb het raarste advies gekregen wat op dit moment nog is geholpen heeft ook :lol: ik had dus een sproeier 57. hun advies was doe eens een kleinere sproeier waar ik al gek van stond te kijken want ik heb dus een 50 cc snel en een trugloper. nu heb ik dus een sproeier 54 er in zitten met dat blok een trugloper en een zelfgemaakte powerfilter. op dit moment is het stationair nog een probleem maar als ik eenmaal wil optrekken. dan de eerste meter doet hij beetje moeilijk over maar dan begin hij ineens te blazen :D niet normaal :P

naja in ieder geval weer een probleem weg. bedankt allemaal.

mvg sander

edit herstel; probleem is niet weg, maar wel een heel stuk minder :x

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 12 mei 2008 00:10

Ik vond de sproeier idd ook iets aan de grote kant, wellicht ben ik op het verkeerde been gezet. Check voortaan de kleur van de bougie. Wellicht kan je nog een maatje of 2 omlaag.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

sanderkelder
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor sanderkelder » 12 mei 2008 01:35

hmmm dat betwijfel ik. ik denk dat het probleem zelf of echt aan mijn carberateur licht (die ik toch binnekort nieuw ga halen, 15/15) of aan mijn koppelingskant, dat hij daar ergens slipt of stroef loopt waardoor hij met het kicken en rijden niet soepel loopt en meer druk nodig heeft (gas schroef een stuk verder open draaien waardoor carb altijd al half open staat). als ik stil sta valt hij in 5 seconden uit. maar met die powerfilter er bij zou er juist een grotere sproeier op moeten. zeg nouw zelf wat zou jij er in doen met een powerfilter, 50 cc high preformence en een trugloper. *standaard zit er 51 in. ik bedoel dan ga je er geen 54 in zetten toch ? en daarbij het probleem is er nog steeds. alleen door de set up die ik nu heb sla ik het gedeeltelijk over omdat hij zohard blaast met het optrekken en rijden. ik zit er toch aan te denken om een nieuw koppelingshuis te halen denk dat het probleem daar ergens ligt, en als het aan mijn carberateur ligt dan merken we dat vanzelf als ik die nieuwe er op zet ;) dan heb ik meteen weer een vraag. als ik een 15/15 er op zet. dan moet er toch weer een grotere sproeier in of niet ?

mvg sander

edit: mijn bougie was bij 57 al koffiebruin, de perfecte kleur zoals ik zag omschreven, en dat was nog zonder die powerfilter.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers