oohh w8 even je hebt a5 volgens mij is dat een nieuw type blok waar ik nog niet zoveel verstand van heb. zal je even moeten kijken of hij past. pak eens een normale bromkop van tomos en probeer die eens. en je maakt hopelijk een grapje hea met die vertandingen die je maat van jouw zegt. 26/42 ? ik zie hem al op zijn achterwiel gaan en dan met mazzel kan je 10 seconde op zijn top rijden en dan heb je of een vast loper of hele vernagelde lagers. 26/26 komt al in de buurt van overtoeren voor een brom. bij een snor zit standaar 28 achterop maar dat kan omdat de ontsteking ook op snor staat. als ik jouw was zal ik niet hoger dan 26 gaan. want dan gaat je blok loeien en kapot.70cc
21mm carb.
een of andere duure trugloop
vtd 26/42
ik wil er ongeveer €300,- aan uitgeven.
Ik wou even zeggen dat sander niet juist is bij sneller optrekken = koppelings veren inkorten. Je moet alleen de eerste inkorten als hard wil optrekken. de tweede is voor een latere omschakeling in 2de versnelling
Ik wou even zeggen dat sander niet juist is bij sneller optrekken = koppelings veren inkorten. Je moet alleen de eerste inkorten als hard wil optrekken. de tweede is voor een latere omschakeling in 2de versnelling![]()
Je eerste veertje is om te bepalen wanneer je eerste koppeling aangrijpt, dus zo kun je hem sneller stationair laten lopen dan normaal.
Het was maar een voorbeeld, als je motor bv niet goed stationair kan lopen omdat ie dan begint te ratelen ofzosneller stagionair laten lopen![]()
De bedoeling van je 1e koppelings veer inkorten is om met een hoger toerental weg te rijden.
voorbeeltje:(dus niet komen janken van zoveel toeren draait hij normaal niet)
@ cross-tomos : of je overtoeren maak ja of nee? licht aan je tandwiel verhouding.
Ik wou even zeggen dat sander niet juist is bij sneller optrekken = koppelings veren inkorten. Je moet alleen de eerste inkorten als hard wil optrekken. de tweede is voor een latere omschakeling in 2de versnelling![]()
Je eerste veertje is om te bepalen wanneer je eerste koppeling aangrijpt, dus zo kun je hem sneller stationair laten lopen dan normaal.
sneller stagionair laten lopen![]()
De bedoeling van je 1e koppelings veer inkorten is om met een hoger toerental weg te rijden.
voorbeeltje:(dus niet komen janken van zoveel toeren draait hij normaal niet)
*standaard veer rijd weg op 2000rpm
3 cm ingekorte veer rijd weg op 6000rpm
Dus dan heb je meer power om weg te komen om de meeste cilinder dan ongeveer in hun powerband komen.
En de bedoeling van de 2e veer inkorten is om de 1e versnelling "langer" te maken dus dat hij langer in zijn 1 blijft.
Ipv bij 20km over schakelen schakeld hij dan bvb bij de 30 km.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten