• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Aantal vraagjes

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
9 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
unfate
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2008 17:25
  • Citeer

Berichtdoor unfate » 10 jun 2008 20:56

  • Welke model tomos heb je? Tomos Standard
    Uit welk jaar komt de tomos ? 2008
    Is het een snor of een brommer? Snorbrommer
    Wanneer ontstond het probleem? Na een nieuw Dmp Uitlaatje


    Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? De Dealer heeft er een nieuw Dmp terugloopje onder gezet


    Wat is het probleem?
Kon niks vinden over me klachten dus dan maar zo :wink:

Af en toen als ik me snorbrommer net heb gestart en hij is nog koud en ik rij op top dan slaat tiej een soort van terug en dan krijg je een soort bromm/haper geluid. Ik zou echt niet weten hoe dit komt. Misschien te weinig benzine? Of verkeerde Bougie?

Nog een vraagje o|O

Mijn top is van 30km naar 43km gegaan op derbi teller.
Alles is standaard op me uitlaat na dan.
Wat zou ik nog moeten veranderen als ik nog 5km harder wil en beter wil trekken want hij trekt voor geen hol meer?
Bv. Begrenzer uit spruitstuk halen? Of ander tandwiel?

Groetjes.
Omhoog


Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 10 jun 2008 20:59

Bedoel je 4-takten? Dan is je sproeier te groot.

Om sneller op te trekken kun je een puch hd kopen, koppelingsveren inkorten, tandwiel 33 achter (maar die is standaard bij een snor) etc. Zoek ff op het forum dan vind je genoeg.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
unfate
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2008 17:25
  • Citeer

Berichtdoor unfate » 10 jun 2008 21:12

Bedoel je 4-takten? Dan is je sproeier te groot.

Om sneller op te trekken kun je een puch hd kopen, koppelingsveren inkorten, tandwiel 33 achter (maar die is standaard bij een snor) etc. Zoek ff op het forum dan vind je genoeg.
Dus als ik sneller wil optrekken is puch hd kop en, koppelingsveren inkorten genoeg? gaat er dan niks van me top af of bij? :!:
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 10 jun 2008 21:13

Nope das alleen voor optrekken. Dat hij voor geen hol meer trekt komt overigens door dat een DMP uitlaat een wat hogertoerige uitlaat is.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
unfate
Pindabrein
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2008 17:25
  • Citeer

Berichtdoor unfate » 10 jun 2008 21:17

Nope das alleen voor optrekken. Dat hij voor geen hol meer trekt komt overigens door dat een DMP uitlaat een wat hogertoerige uitlaat is.
Maar dan is zo'n Hd kop en inkorten trekveertjes wel genoeg om weer sneller op te trekken? :?
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 10 jun 2008 21:27

HD ofwele hogedruk kop heeft een kleinere verbrandingskamer, waardoor er een grotere explosie is. Die grotere explosie zorgt ervoor dat jij sneller optrekt :wink: .
Koppelingsveren inkorten zorgt ervoor dat de koppeling zzzneller kan aangrijpen waardoor jij sneller wegrijdt.

Ik zou toch eerst een HDkop kopen voordat je met de koppeling gaat kloten.

Edit; groter achtertandwiel kan ook ervoor zorgen dat je sneller optrekt, maar zo lever je wel top in...
Achtertandwiel ga je sneller maar lever je weer trekkracht in (het omgekeerde dus).
Laatst gewijzigd door Renault op 10 jun 2008 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)
  • Citeer

Berichtdoor Mc. Sim » 10 jun 2008 21:28

Daar ga je een stuk sneller mee optrekken ja, bij mij scheelde het ook zo'n 5km/u op de top.
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 10 jun 2008 22:49

HD ofwele hogedruk kop heeft een kleinere verbrandingskamer, waardoor er een grotere explosie is. Die grotere explosie zorgt ervoor dat jij sneller optrekt :wink: .
Koppelingsveren inkorten zorgt ervoor dat de koppeling zzzneller kan aangrijpen waardoor jij sneller wegrijdt.

Ik zou toch eerst een HDkop kopen voordat je met de koppeling gaat kloten.

Edit; groter achtertandwiel kan ook ervoor zorgen dat je sneller optrekt, maar zo lever je wel top in...
Achtertandwiel ga je sneller maar lever je weer trekkracht in (het omgekeerde dus).
Ik wil hier even wat over zeggen want het klopt niet helemaal. De explosie in de verbrandingskamer wordt niet groter. Door de hogere druk komt er enkel een grotere hoeveelheid energie vrij, waardoor de zuiger een grotere neerwaartse versnelling krijgt.

Als je de koppelingsveren inkort zorg je er juist voor dat je koppeling later aangrijpt. Dwz bij een hoger toerental. Dit zorgt er weer voor dat de brommer abrupter van zijn plaats komt en sneller accelereert.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 10 jun 2008 23:59

Stel je ontsteking ook maar eens bij. Waarschijnlijk loopt ie op top net iets achter de neerwaartse beweging van de zuiger aan. Vwb je sproeier, kijk eerst eens naar de kleur van de boog op de kop van de bougie. Koffie-met-melk-bruin hoort ie te zijn na een ritje voluit van een kilometer op 2-3.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
9 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 13 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.