Pagina 1 van 1

prop uit je uitlaat slaan

Geplaatst: 14 aug 2005 12:23
door knollen
ik hoor sommige mensen praten over dat ze een prop uit de uitlaat van hun brommer heb geslagen ofzo maar gaat dat over de *standaard uitlaat over over wat anders en waar zit die prop


davey

Geplaatst: 15 aug 2005 12:05
door Milan
heey,
bij (brom)tomos heb je niet zoiets als een prop. Bij tomos zit er als het ware een vernauwd zwanenhals spruitstuk aan je uitlaat, deze zorgt voor de begrenzing. Het is niet mogelijk (thans erg moeilijk) om deze begrenzing te verwijderen. Je kan bij de brommerboer zo'n zelfde chroome uitlaat halen zonder zwanenhals en die breedder is. Hiermee heb je ongeveer 10 km/h topsnelheid winst, en vergeet niet om je sproeier 1 of 2 maatjes groter te maken.
mvg MILAN

Geplaatst: 15 aug 2005 15:12
door knollen
hey man ik schreef het verkeerd eigelijk bedoelde ik een (snor) tomos heeft die wel een prop en wat is dan die winst die je daarmee maakt

Geplaatst: 15 aug 2005 21:05
door Milan
ik weet dat er in een snor tomos een prop zit in je inlaat , en dat je carburateur kleiner is , maar uitlaat weet ik niet precies.... iemand?
Groeten MILAN

Geplaatst: 15 aug 2005 22:49
door poekelen
nee zit alleen een geknepen bocht in..

Geplaatst: 18 aug 2005 16:48
door vinniebakkie
maakt geen bal uit, alleen in lawaai misschien

Geplaatst: 18 aug 2005 22:14
door Milan
Hoezo dat maakt niets uit? het maakt wel zeker wat uit of je uitlaat breedder is of niet: er kunnen meer ontbrandings gassen sneller uit!
Dat betekent MEER vermogen en een HOGERE top. Misschien is een versnelde imitatie niet zo snel als een biturbo, maar toch is 10 km wel noemenswaardig.

Geplaatst: 18 aug 2005 22:16
door Milan
Trouwens als jij jouw snor tomos een stuk sneller wil maken: gewoon versnelde imitatie uitlaat kopen bij de brommerboer, ga je bijna net zo hard als een brom tomos.

Geplaatst: 19 aug 2005 13:14
door zipper
Als je alleen een snelle imitatieuitlaat eronder zet ga je lang niet zo hard als brom. Je gaat dan ongeveer 35 ofzo. (eigen ervaring)