Hoi,
Ik zou mezelf eerst even willen voor stellen, ik ben Luuk.
Mijn eerste tomos kocht ik toen ik net 16 was geworden, het was een snorfiets...
Na een lange tijd rond de 40 te hebben gereden wilde ik harder, en iets specials.
Dus ik heb een andere Tomos gekocht uiteraard met een geel kenteken, want ik wil hem rond de 80 laten lopen, weet overgens niet of die mogelijk is met de toekomstige setup.

Dit is de Tomos die ik gisteren heb gekocht met het idee om er iets speciaals van te maken.
Hij ziet er natuurlijk niet uit maar dat maakt niet uit voor de 100,- euro

Uiterlijk:
De kleuren die ik ga gebruiken zijn mettalic blauw & glans wit
Alle onderedelen die blauw worden, zijn;
-Rem deksels
-Stuurtje
-Ventiel dopjes

-Powerbox
-Voetsteuntjes
-Lijntje aan zijkant van velgen imv. met lak schade die er nu op zit

-Achtertandwiel
Dus de rest gaat glans wit worden, zoals;
-Frame
-Voorvork
-Voor- en achterspatbord
-Eventueel de begagedragen die er op de foto op zit (maar dan ben ik wel van plan er iets speciaals van te maken zoals; blauw race gaas of traanplaat op/onder te maken, en in het gereedschap bakje een speciaals zelfgemaakt ledjes achterlicht te plaatsen.
Onderdelen die chroom worden zijn;
-Achterbrug
-28MM veren
-Eventueel chrome strip over de tank
-Deel van voorvork waar die rubbere beschermers zitten(geen idee of dit goed is voor het veer meganiek)
Over het voorlicht ben ik het nog niet helemaal uit, misschien een ronde orginele koplamp of een zelfgemaakt ledjes licht.(geen idee of dit genoeg licht op brengt)
Motorisch
En dan nu de setup;
-70cc Airsal
-50cc Puch HD kop
-16/16MM carberateur
-16MM spruitstuk
-Powerbox(meer voor de looks

-Malossi gaasfilter
Is het verstandig om met deze setup een stang tussen het frame te lassen, of word het frame met een 70cc en 16mm carberateur niet zo erg belast?
Hier nog wat onderdelen die ik vanmiddag binnen heb gekregen:

Primer, glans witte lak, mettalic blauw lak, ventiel dopjes, tyre marker en dat mooie aero spatbordje

Ik krijg trouwens de achterbrug bus er niet uit, volgens mij vastgeroest(zit echt MUUR vast) iemand hier ervaring mee? Laat het me even weten

27/07/08
Vandaag ff begonnen met het strippen van het frame, achterbrug komt al een beetje beweging in.
dus die moet ik er vanavond nog ff uit rammen.

Hier het (bijna) gestripte frame + klein ongelukje gehad met benzine

21/08/08
Na 9 dagen op vakantie te zijn geweest heb ik al weer wat lopen sleutelen, frame + voorvork + kroonstukken + spatbord staan nu allemaal in de wit glans lak (erg mooi)

Aanschouw hier het frame

Bagage rekje

Dit is de ophanging die ik zo juist heb gebogen/gezaagd/geschuurd, deze ga ik gebruiken om mijn ledjes achterlicht op te hangen onder het bagage rekje, lijkt mij er wel vet uit te zien.

Hier zie je hoe het er ongeveer uit gaat zien, zo lijkt het misschien een beetje raar er uit zien, maar als het spatbord en frame er onder zitten ziet het er denk ik een stuk mooier uit.

08/09/08
Alweer redelijk wat dingen kunnen doen..
Zoals:
-Koppeling+vraagtekenveertje vervangen
-Al bijna alles op het frame geplaatst
-Nu bezig met carter kappen kaal schuren en dan net zoals Givano polijsten (moest dit wel doen omdat er schade op beide carter kappen was, en vind het er natuurlijk super vet uit zien

Aanschouw hier het frame

Hier de verotte koppeling

En het blokje

En tot slot de carter kap die ik nog verder moet kaal schuren (of eventueel verfafbijt erover doen)
25/10/08
Ben ik weeeer, lang geen updates meer gemaakt omdat ik redelijk druk ben met school.

Het blokje zit al helemaal in elkaar, de montage van de frame toebehoren is ook al bijna gedaan. Ik hoop dat ik hem volgende week of volgend weekend kan starten. Ik ga waarschijnelijk ook nog de Chrome Technigas next halen, die zou erg goed staan bij mn frame

Hier wat fototjes:

Lief framepje.

Nog een keer.

Om het af te leren.

Vandaag voor het eerst kunnen starten! Wel met een gare verroeste Proma GP, mja dat maakt niet uit.

Hier even een filmpje van de eerste start!
Link
Technigas Next R chroom/blauw moet ik jammer genoeg nog 2 weken op wachten

01/12/08
Ik ben begonnen met het opmaat maken van een Technigas Next R chroom van een of ander scootertje, in eerste instantie zou deze uitlaat aan Tosser (Sorry Tosser

Even de Tomos uitlaat bocht wat ingekort zodat dat uit zou komen met de bocht die ik van de uitlaat af haalde.

Dit is de bocht die ik van de scooter uitlaat af heb gehaald.

Toen de uitlaat zonder bocht er even los onder gehangen om te kijken of het mooi zou uit komen.

Uitlaat er nog los onder, vind je het er mooi uit zien of moet het achterste stuk wat hoger? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Laat maar reacties hierover horen.

10/12/08
Ik ben intussen al begonnen met het maken van zijkapjes, dit omdat ik het toch een beetje kaal aan de zijkant vond en omdat er dan niet zomaar allemaal troep en rotzooi op de carters kan vallen.

Eerst even de afmetingen op een stuk karton getekend en toen uitgeknipt. Daarna heb ik het stuk karton op de traanplaat gelegt en met een kraspen afgetekend hoe de kapjes precies moeten worden.

Past mooi!

Hier zie je de kapjes op m'n Tomos zitten, ik vind het er echt super uit zien, en jullie?

Nog een keer, dat blauwe wat er omheen zit is trouwens een bewerkte benzine slang zodat de kapjes mooi aansluiten op het frame.

Hier de kapjes los op de foto, de hoek in de traanplaat kapjes is trouwens 80°.
12/04/09
Terug van weg geweest;
Net even een On-Board filmpje gemaakt, lukte niet helemaal goed omdat de camera niet helemaal goed vast zat.

Hier het resultaat:
Link
Op het laatst wat de benzine denk ik op, kon hem moeilijk aankrijgen dus had 'm maar ff op reserve gezet en kon gelukkig thuis aankomen.

Nog te doen;
-Afstellen
-Rijden!!!