Pagina 1 van 1

Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 12:53
door YoGHuRT
Ik snap niet wat mijn tomos nu wil,

Met deze setup (onderschrift) rijd hij gewoon heel raar, maar toen ik nog een bromkop had stotterde hij een heel klein beetje op top en reed ik zeker wel rond de 60-65.

Maar sinds ik dus de R.G.D. kop erop heb zitten heb ik sproeier 60 tot en met 66 geprobeert

60: is kicken hij gaat aan maar gas geven is uitvallen (te klein)
62 t/m 64: hij loopt redelijk goed maar stottert erg op top
66: loopt alleen goed 'S NACHTS dus gewoon geen problemen :?

Komt iemand het een beetje bekend voor?

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 13:05
door adje
's Nachts rijd mijne ook beter, dat komt volgens mij omdat het windstiller is. (meestal)

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 13:10
door YoGHuRT
's Nachts rijd mijne ook beter, dat komt volgens mij omdat het windstiller is. (meestal)
Nou ja ik heb geen vermogen verlies, maar ik bedoel echt zien lijk

met sproeier 66 rijd hij overdags gewoon totaal niet stotterend naar 45 km/h en dan weer terug enzo

Maar echt 's nachts is het starten en gaan zoals hij hoort te lopen

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 13:29
door PimW
windstiller? Laa me niet lachen.

'snachts is het kouder dus heeft de lucht een hogere dichtheid. Dit betekend dat er meer zuurstof aangezogen word ivm overdag.

Dus als je afstelling bij koud weer goed is en bij warmer kut, dan zul je een kleinere sproeier moeten steken.

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 13:55
door YoGHuRT
windstiller? Laa me niet lachen.

'snachts is het kouder dus heeft de lucht een hogere dichtheid. Dit betekend dat er meer zuurstof aangezogen word ivm overdag.

Dus als je afstelling bij koud weer goed is en bij warmer kut, dan zul je een kleinere sproeier moeten steken.
Dat kan wel kloppen ja want hij rijd overdag idd harder met sproeier 62 en 64 maar dus dan trek ik de conclusie dat hij valse lucht trekt want hij stottert dan bij hogere snelheid

of is het de bougie?
Ik kreeg namelijk bij mijn 65 een andere bougie en sindsdien heb ik die erin gelaten

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 15:17
door PimW
Even kijken of je indd vasle lucht hebt en watvoor bougie dat is...

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 15:29
door YoGHuRT
Even kijken of je indd vasle lucht hebt en watvoor bougie dat is...
De bougie die er nu in zit is een: NGK B8HS
En ik heb er nog 1 liggen en dat is: Champion L86C

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 18:48
door adje
Tis echt wel windstiller, tis miss niet de reden waarom hij beter rijd. Maar het is meestal wel beter weer om te rijden snachts.

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 20:08
door YoGHuRT
Tis echt wel windstiller, tis miss niet de reden waarom hij beter rijd. Maar het is meestal wel beter weer om te rijden snachts.
...

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 20:56
door Renault
Tis echt wel windstiller, tis miss niet de reden waarom hij beter rijd. Maar het is meestal wel beter weer om te rijden snachts.
Ik wil je niet beledigen, maar wat je zegt slaat echt als een paardenlul op een olifantenkont!
Hoezo zou het windstiller zijn snachts, ik weet niet heur maare dat er snachts minder kans is dat de wind die een vrachtwagen meevoert langs jou komt maakt het er nog niet windstiller op. Slaat helemaal nergens op.

@Yoghurt; wat bedoel je met gaatje in je zuiger? Bij de inlaat of hoe bedoel je?
Probeer is sproeier 58.

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 31 aug 2008 21:25
door YoGHuRT
Tis echt wel windstiller, tis miss niet de reden waarom hij beter rijd. Maar het is meestal wel beter weer om te rijden snachts.
Ik wil je niet beledigen, maar wat je zegt slaat echt als een paardenlul op een olifantenkont!
Hoezo zou het windstiller zijn snachts, ik weet niet heur maare dat er snachts minder kans is dat de wind die een vrachtwagen meevoert langs jou komt maakt het er nog niet windstiller op. Slaat helemaal nergens op.

@Yoghurt; wat bedoel je met gaatje in je zuiger? Bij de inlaat of hoe bedoel je?
Probeer is sproeier 58.
Ik zal sproeier 58 een keer proberen, maar ik wilde eigenlijk niet lager gaan omdat hij al afsloeg op 60, maar ik ga het dus gewoon even proberen.

Met het gaatje bedoel ik idd bij de inlaat. Bromzuigers hebben sleuven, snorzuigers hebben niks, en ik heb een zuiger met een gaatje gewoon fabrieksgemaakt, je kan ze zo kopen...

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 01 sep 2008 10:53
door adje
Das mijn ervaring. En laat dit de laatste post erover zijn, want we moeten wel ot blijven.

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 01 sep 2008 12:08
door YoGHuRT
Ok ik heb er dus nu sproeier 58 in zitten, en hij rijd na een paar kilometer rijden bekijk ik mijn bougie kleur wel even en hij houd nog een klein beetje in op top als hij warm is... :?

Verder heb ik mijn vlotterbakje vervangen omdat deze lek scheen te zijn maar hier heb ik nog niet mee gereden dus ik moet nog even kijken,

Jullie horen van me :)

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 01 sep 2008 15:19
door Jaimster
l86c is kut want ik had eerst een hogere hittegraat ngk en die liep perfect
toen ik die l86c erin deed stotterdie heel erg op top.

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 01 sep 2008 22:55
door YoGHuRT
l86c is kut want ik had eerst een hogere hittegraat ngk en die liep perfect
toen ik die l86c erin deed stotterdie heel erg op top.
Ok nu loopt hij gewoon perfect, wat heb ik gedaan:

Eerst sproeier 58 geprobeert liep niet harder als 25, daarna maar 60 sproeiertje, ging al stuk beter maar nog steeds niet goed genoeg

Ten einde raad heb ik mijn cilinderkop vervangen naar een gewone tomos bromkop, loopt perfect met sproeier 62.

Ik wil die R.G.D. kop wel gebruiken dus wie kent het probleem heeft het idd iets te maken met die bougie's?

Re: Raar Probleem

Geplaatst: 08 sep 2008 22:11
door YoGHuRT
Nou ik heb het probleem gevonden...

Het was mijn bougie, ik heb deze dus vervangen voor de L86C hij rijd nu uitstekend nergens meer gestotter enz...
Als ik dit eerder had geweten had ik mijn 65cc nog eff gehouden :P ..

Bij die vorige bougie met deze setup stotterde hij als nog op top en kwam hij moeilijk op gang als hij koud was...Maar als hij dan wwer te warm was flipte hij hem ook en ging weer maximaal 45 rijden... Verder was het nog als het regende viertakte hij als een gek bij een km of 20 en ging heeeel langzaam harder... :|

Nu heb ik geen 1 probleem er meer mee en ik tuf lekker 65 met mijn 50cctje :)

Bedankt voor de reacties slotje kan erop