Pagina 1 van 2

Niet starten

Geplaatst: 28 aug 2005 17:01
door josh4sho
Hallo ik heb een tomos s25 staan.
Het probleem is dat die niet wil starten.
Ik heb nieuwe contactpunt erin gedaan een Nieuwe vliegwiel. (oude was verneukt) en nog wil die niet starten. zit nieuwe bougiedop en kabel. bougie vonkt krijgt benzine. en toch geeft hij wel eens een teken van leven maar hij blijft nooit aan kan iemand mij vertellen hoe ik kan testen wat het wel is. Als het de pakkingen kunnen zijn zouden dan puch pakkingen er op passen want ik heb alleen puch pakkingen liggen.
Owjah de hele brommer is orgineel

alvast bedankt

Geplaatst: 28 aug 2005 17:49
door Vuile Beunkoe
afstellen?

Geplaatst: 28 aug 2005 18:02
door skoeddies
idd ontsteking afstellen

Geplaatst: 28 aug 2005 19:09
door josh4sho
ontsteking is al afgesteld tsjah ik ga maar ff in de cabruteur kijken misschien dat daar iets fout zit

Geplaatst: 28 aug 2005 19:49
door Milan
Heey, je kan misschien even wat branstof in je cilinder gooien, en dan proberen te starten.. Kijken of hij goed loopt.. kan zijn dat ie een duwtje in de rug nodig heeft.. dat dmv benzine in je cilinder dus. En anders idd gaan denken aan afstellen. Carburateur schoonmaken wil ook wel eens wonderen doen, let hierbij goed op het benzine filter, vlotterkamer, sproeier. suc6 ermee groeten MILAN

Geplaatst: 28 aug 2005 19:54
door Milan
en owja over die puch pakkingen, de dikte is het belangrijkst(zijn ze even dik?) voor de rest gaat het gewoon om het afdichtende effect.. is dat goed, dan kan je ze gewoon gebruiken.

ps de brommerboer heeft tomospakkingen vast op voorraad voor je.

MILAN

Geplaatst: 28 aug 2005 22:14
door josh4sho
Ik ben dus ff aan het kijken geweest... Cilinder is perfect.. Cabureteur ook.. Alleen waar ik dus achter kwam er zaten 2 voetpakkingen op en 2 kop pakkingen. Leek mij dus het probleem dus alles schoongemaakt en inelkaar kicken nee hoor geen ene keer wil die lopen. Ik zit zelf te denken aan de condensator. hij vonkt wel dus maar misschien is de vonk niet goed genoeg... owjah de gas schuif sloot ook niet helemaal dat is ook al klaar.. maar klopt het dat de contactpunt. op 4 tiende moet staan. werdt me verteld bij de brommerzaak. en anders nog iemand een idee wat het kan zijn... Alvast bedankt he

Geplaatst: 28 aug 2005 23:29
door poekelen
valse lucht bij je cillinder. omdat je de cillinder er af hebt gehaalt, waardoor de paking niet meer zo goed de ruimte kan afsluiten.

je puntjes moeten staan op 0.35 mm
staat je timing wel op tijd? deze moet op 0.8 - 1 mm voor onsteking staan.

Geplaatst: 29 aug 2005 12:03
door josh4sho
nee pakkingen zijn goed. en die kontactpunt staat toch best in de buurt dus zou die wel moeten starten lijkt mij. even over die timing die staat zover ik weet ook nog gewoon goed. maar jah als het de cilinder en cabrateur niet zijn zal het de ontsteking wel moeten zijn ik denk dat ik hem anders maar bij die zaak moet brengen dat hum hem aan de praat kunnen krijgen. ik houd jullie nog op de hoogte en als iemand nog ideeën heeft hoor ik het wel.. trouwens niemand ervaring met een kapotte condensator

Geplaatst: 30 aug 2005 08:17
door skoeddies
onthoud: soms is de ontsteking nogal precies..
kapotte condensator weet ik niet zeker..
ik heb wel een keer gehad dat ik idd me ontsteking niet meer goed aan de praat kreeg.. ik had toevallig toen nog een complete ontsteking liggen met grondplaat en al en toen heb ik die erin gezet,.. dat ging wel

Geplaatst: 03 sep 2005 01:01
door hellbat
die gasschuif MAG NIET HELEMAAL DICHT STAAN, die moet een spleetje openblijven voor het stationair lopen.

groeten Marcel

Geplaatst: 03 sep 2005 23:48
door oedje
hoe moet je dat dan met die benzine in je cilinder doen dan,
gewoon bougie eruit draaien benzine erin doen bougie erop en kicken of heb ik et fout

Geplaatst: 04 sep 2005 00:16
door Milan
ja zo simpel als dat, aleen snel starten voor dat de benzine je uitlaatpoort uitloopt. Beetje een barbaarse methode maar soms wil het de brommer helpen. Even helpen om op ging te komen.

Geplaatst: 04 sep 2005 01:36
door poekelen
of gewoon keihard gaan rennen zodat de koppeling gaat aan grijpen..
en dan start hij ook wel heel makkelijk binnen 20 meter ofzo.

Geplaatst: 04 sep 2005 14:00
door dombo
hoe moet je dat dan met die benzine in je cilinder doen dan,
gewoon bougie eruit draaien benzine erin doen bougie erop en kicken of heb ik et fout
Hoi
Ik doe dat meestal met een benzine slangetje
Je dompel de slang in de vloeistof ,houd je vinger op de opening bovenop het slangetje
Dan hou je dat vacuum ,en zo kan je heeeel precies in het gat van de bougie mikken,zonder te morsen
Trouwens als je er aceton ingiet op deze manier ,(das een hele vluchtige vloeistof) dan sla ie misschien nog sneller aan dan met benzine
Bij mij werkt dat altijd
Is ook handig spul om te ontvetten en stickers of plaktroep te verwijderen
suk6
gr paul

ps dat aanlopen zoals hierboven ,lijkt me wel gaaf hoor ,als de koppeling pakt bij 25 km /uur !!!!!
dan zal ik wat moeten vermageren ,want zooooo hard kan ik alleen maar naar de wc lopen ,na een barbeque met slecht sjapievlees :wink:

Geplaatst: 04 sep 2005 18:21
door skoeddies
zo'n bezineslangetje zoals dombo zegt is wel handig..
maar ik zorg ervoor dat ik altijd een stuk benzineslag thuis heb, die lang genoeg is om de ene kant aan de benzinekraan te doen en de andere dan zo in het boegiegat..
is net wat handiger

Geplaatst: 06 sep 2005 02:11
door hellbat
tjuhee, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht. Das wel een hele goeie van je.

groeten Marcel

Geplaatst: 07 sep 2005 16:07
door josh4sho
De tomos is weer terug van reparatie de volgende 3 dingen zijn gedaan.

- De Bobine is vervangen (scheen stuk te zijn)

- Ze hadden me verkeerde contactpunt mee gegeven dus hebben ze daar ook een goeie in gezet

- Een nieuwe condensator

Dit grapje kostte me 39 euro aan onderdelen en 39 euro aan werkuren maar nu is het 1 kickje en hij loopt... lang leven Noord motors

iedereen bedankt voor de reacties jullie zullen mij hier vaker vinden[/list]

Geplaatst: 07 sep 2005 17:29
door skoeddies
ik neem aan dat hij je niets extra heeft gerekend voor die contactpuntjes?
maar hij loopt weer.. perfect toch..

Geplaatst: 07 sep 2005 22:14
door Jessenpa
die gasschuif MAG NIET HELEMAAL DICHT STAAN, die moet een spleetje openblijven voor het stationair lopen.

groeten Marcel
Dit is niet waar Marcel :? daar zit een apart gaatje voor in de carb :lol:
Groet Wim.