Pagina 1 van 1

beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 15:33
door Marnix
  • Welke model tomos heb je? Tomos A35
    Uit welk jaar komt de tomos ? bouwjaar onbekend
    Is het een snor of een brommer? brom


    Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? ja bijna alles :twisted:


    Wat is het probleem?
Ik heb een Tomos A35 die ik helemaal aan het verbouwen en tunen ben. Ik heb een getunde parmakit 70cc op mn tomos. Er zit nu een DMP terugloop uitlaat op maar het loopt voor geen meter. Mijn vraag is nu welke uitlaat ik moet nemen. :? :?

ps. Ik wilde deze vraag in het uitlaten topic zetten maar dat ging niet omdat ik nog maar net nieuw ben op het forum. :cry:

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 15:38
door DylanB093^
Homoet!

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 15:54
door TomosTuningWassenaar
ligt eraan wat je wilt? hoge top? snel optrekken? de technigas terugloop is goed voor snel optrekken en goede top. maar voor een getunde parmakit denk ik toch dat een homoet het beste is. wat is je tandwiel verhouding?

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 17:42
door Marnix
ligt eraan wat je wilt? hoge top? snel optrekken? de technigas terugloop is goed voor snel optrekken en goede top. maar voor een getunde parmakit denk ik toch dat een homoet het beste is. wat is je tandwiel verhouding?
Ik trek het liefste hard op. Ik heb me laten vertellen dat de technigas estoril terugloop voor een 50cc is. Of bedoel je een andere technigas? Is een techno circuit uitlaat mischien wat? Mn tandwiel verhouding kan gewoon nog gewijzigd worden want ik heb nog genoeg tandwielen op de schuurzolder. Welke tandwielverhouding raden jullie mij aan?

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 18:42
door leerling1
ik zou voor 26/26 gaan voor een goede top en trekkracht
en welke uitlaat: de technigas next is een goede uitlaat, maar ook een bullit doet het goed op een 70cc

en de estoril die je bedoelt is van techno wat ook een goede uitlaat is maar minder voor 70cc.
en neem de homoet voor een hoge top

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 18:47
door Renault
De beste uitlaat is een opmaat uitlaat. Kan jij hem aanpassen aan hoe jij hem getuned hebt.

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 18:56
door TomosTuningWassenaar
maar als je niet al te ver bent in het tunen van tomos, kan je het beste gewoon een uitlaat kopen. ik zou niet de techno circuit nemen, die is meer voor 50cc. de tecno estoril en de technigas next zijn allebei goed voor 65cc. ik zou tandwiel verhouden 26-26 doen met een homoet. daar rijd waldo ook mee en het rijd super! :)

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 19:34
door Thomazzi
Als je brommer slecht loopt doordat er een Parmakit en DMP terugloop uitlaat onder zit, denk ik eigenlijk meteen dat de ontsteking niet goed staat en de brommer zeer nodig afgesteld moet worden.
DMP teruglopers zijn namelijk zeer goede uitlaten!

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 22:27
door Marnix
Dan ga ik eerst nog maar eens de ontsteking verstellen. Maar wat is eigenlijk de perfecte squish voor deze cilinder? Is die DMP uitlaat nu voor een 50 of een 70cc?

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 22:39
door PimW
Je moet gaan voor een squish van 0,6mm. Hoger kan maar lager zeker niet.

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 27 sep 2008 22:49
door Renault
Begin me een beetje af te vragen wat jij tunen noemt? Of heb je het niet zelf gedaan. Tis namelijk beetje beginstof voor een tuner dat de squish goed moet staan en dat hij prima afgestelt moet staan.

Maar ben van mening dat eigenlijk elke terugloop uitlaat + homoet goed is voor de Tomos. Zolang je er maar een 28 mm bocht onder last.

Re: beste uitlaat voor een getunde parmakit 70cc

Geplaatst: 29 sep 2008 08:40
door Marnix
Op die dmp uitlaat zit maar een 24 mm bocht. Ik heb nog een 28mm bocht liggen dus die ga ik er vandaag of morgen maar eens onder lassen. Kijken wat hij dan doet.

Het klopt dat ik de cilinder niet zelf getuned heb maar ik heb hem zo gekocht van iemand.

Ik wist ook wel dat de squish 0.6 moest zijn maar ik had hem op 0.6 staan maar toen had hij wel zo gigantisch veel compressie dat hij niet goed meer liep. Ik dacht dat mischien de squish wel kon verschillen per cilinder dus ik dacht ik vraag het even.