Pagina 1 van 1

Help :?

Geplaatst: 27 okt 2008 22:45
door tomoskevin
Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes:

Ik heb een tomos A35 Snor
70 met 3/4 gas. (als ik 1/4 meer gas geeft maakt hij alleen meer kabaal voor mijn gevoel, als ik in stapjes gas geef trekt hij echter wel wat verder door :? )

Setup:
70cc airsal 44mm (65cc)
Snorkop (nog niet afgevlakt)
Membraam ook van airsal (zat bij de cilinder)
15/15 dell`orto
sproeier 68 (zat er *standaard in).
Spruitstuk 15mm
Tand wiel voor: 26
Achter tand wiel: 24 (ik had eerst 22 tands met een brom cilinder, ik heb op advies van de bromboer 24 gekocht voor het (sneller) optrekken....... meer toeren op top dus. En heb nu sins 6 dagen een 65cc airsal.)

Vraag 1: Mijn brommer trekt niet goed komt hoog in toeren als die van 1 naar 2 wil gaan. (effe een keer gas los laten en dan rustig na de 2 laten gaan blijft mijn snorretje mooi tam). Wat kan ik hier aan doen..?

Vraag 2: "Het afvlaken" veel over gelezen maar toch.. ik heb een snor kop. Kan ik niet beter een bromkop kopen en afvlaken, deze heeft een kleinere verbrandings kamer dus meer druk toch?? En hoeveel mm moet afvlaken helemaal glad of iets over laten... ik twijfel want, ik wil geen vast naaier of gaten in de zuiger hebben. Hoeveel squis moet ik dan hebben. Of is het beste.

Vraag3: Een grotere caburateur? Het gaat mij om de trek kracht 8). 65/70 is hard zat voor een snor. (80 met een mooie trek kracht en zonder te veel geld uit geven is. Is donder mooi 8) :D . Of moet ik lekker verder dromen

Vraag4: Moet ik mijn TWV aan passen ivm groter cilinder. Ik zat te denken om 26 achter te doen, maar dan wordt de top wel iets te laag en dat gaat ook vervelen. Of een andere caburateur 16/16 of een 17?

Vraag5: Ik hoor dat een airsal net goed gemaakt is zonder dat je een echt risico hebt op een vast naaier. Nu hoor ik veel dat je kunt knooien met de spoel en uitlaat poort ofen Inlaat :? :? . Wat zijn de fijnste maten op mijn setup of als ik mijn setup aan pas met........

Dit was het dan tot zo ver. Ik ben echt een pindahooft. :x Kan zijn dat ik iets verkeerd spel of zeg corrigeer me dan o|O o|O en laat mijn pinda maar is kraken :lol: .

Groeten kevin

Re: Help :?

Geplaatst: 27 okt 2008 23:27
door Erik
80 op een snor :P tjah ieder zijn keus :) maaaaar om antwoord te geven:

1)-Koppeling versleten? ---> als je wegrijd maakt hij dan eventjes veel toeren voordat je wegrijd??
-vraagtekenveer kaduk, kijk faq voor plaatsing. (persoonlijk denk ik dit. )


2)indd, een bromkop is kleinere verbrandingskamer dus grotere compressie. koop indd gewoon een bromkop.

3)grotere carb zal wss leiden tot verzuiping, dit is moeilijk af te stellen. hou het gewoon bij een 15/15

4) tw verhouding is zo dat als je sneller wilt optrekken je topsnelheid lager word.
dus ... 26-22 = trekkracht wel okee, met top van 75/80
26-24 = top is lager meer niet
26-26 = iets betere trekkracht maar scheelt niet veel... top zal 65/70 zijn
26-28 = goede trekkracht alleen veel overtoeren met top van 65

5) gooi er een homoet of tecnigas onder.

Re: Help :?

Geplaatst: 28 okt 2008 08:55
door tomoskevin
Okay,

Ik heb een uitlaat die er *standaard uit ziet maar het gat van de uitlaat die aan de cilinder komt is zelf iets groter dan de cilinder zelf.

Wie kan er nog aan een homoet of een andere uit laat komen. Deze wil ik wel ruilen tegen een orginele brom cilinder en een zuiger die er wel in past maar volgens mijn pa niet orgineel is want, de gaten die aan de bovenkant zitten zijn vele groter dan normaal

Re: Help :?

Geplaatst: 28 okt 2008 12:03
door Lukos
Post zulk soort vragen ff in een sales topic. :D