- Welke model tomos heb je?
Tomos Standard
Uit welk jaar komt de tomos ?
2006
Is het een snor of een brommer?
Sn0r
Wanneer ontstond het probleem?
Monteren van nieuwe cilinder. ook heb ik tegerlijkertijd het spruitstuk ontgrenst en er een Brom Carburateur op gezet. luchtfiler is standard met buisje eruit dus ook ontgrenst.
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
nou onlangs niet. maar wel tegerlijkertijd dus.
Wat is het probleem?
Het monteren van de cilinder ging allemaal prima. met tutorialtje erbij en gewoon voorzichtig te werk gaan, ging het prima.
Gewoon mijn oude snor kop nog op de nieuwe cilinder geplaatst. toen het net ontgrensde sruitstuk erop gedraaid. en brom carburateur (met sproeier 56) er op gezet. luchtfilter ontgrenst en alles netjes aangesloten.
toen ik mijn brommer wou starten deed hij dat niet in een keer. hoewel dit niet gek is omdat overal weer even benzine in moet lopen.
maar na 5 keer kicken ging starte hij. Hij maakte echt veel geluid. meer als dat hij daarvoor deed. dit kan opzich ook wel kloppen omdat het een aluminium cilinder is en die andere van staal denk ik ofzo. dat aluminium zal wel een heel stuk minder dempen. Maar toch de vraag: Is Dit geluid normaal?
maar wat nou het probleem is, is dat hij dus niet echt lekker draait. hij start en blijft ook wel stationair lopen. als ik langzaam gas bij geef dan wil hij nog wel eens het wiel een beetje laten draaien. maar als ik te veel gas geef dan slaat hij af. dan is het weer even moeilijk om hem te starten maar naar een paar keer kicken Of te choke gaat hij wel weer aan.
is het een kwestie van mijn nieuwe cilinder inrijden? heb ik iets fout gedaan met monteren? is hij niet goed afgesteld?
wat zou het probleem kunnen zijn?
AUB kan iemand me helpen? ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven! als je meer nodig hebt vraag maar raak, ik vertel je zo veel mogelijk!
Alvast bedankt! en ik hoooooop dat iemand een oplossing heeft!

Nog wat fototjes van montage:
Oude cilinder er helemaal af:

Nieuwe zuiger geplaatst:

Zie hier mijn oude verroeste cilinder: