Pagina 1 van 1
15/15 carb op orginele brom / cilinder?
Geplaatst: 13 okt 2005 19:14
door Robin
Heeft een 15/15 carb zin op een orginele brom / snor cilinder? Zal ik dat merken in trekkracht? Of is het verschil niet te merken? Of is er misschien geen 14/14? Ik weet wel dat er een 14/12 (brom is)
Geplaatst: 13 okt 2005 20:25
door C. van Klaveren
Om te beginnen, wat voor maat carburateur zit er nu op ?
En ter algemene info: Het verschil tussen diverse maten.
Als je van 9mm naar 12mm gaat geeft dat een vergroting van 77%
Als je van 12mm naar 14mm gaat geeft dat een vergroting van 26%
Als je van 14mm naar 15mm gaat geeft dat een vergroting van 14%
Als je slechts 1mm groter gaat geeft dat meer vergroting dan je denkt.
Als je b.v. van 9mm naar 10mm gaat geeft dat al een vergroting van 23%
Dus je brengt met 1mm verandering nogal wat te weeg.
Helaas gaat je vermogen niet zo snel omhoog. Dus klakkeloos een grote carb. er op zetten heeft niet zomaar het verwachte resultaat. Alles heeft te maken met je cilindervulling.
[Heb geduld, ik kom zelf met een vergroting van de carb. Maar er zitten nog 2 tot 3 projecten voor.]
Geplaatst: 13 okt 2005 20:33
door JooL
Ik heb vandaag een 16/16 erop gezet in combinatie met snelle uitlaat
Hij vliegt vergeleken met 14/12 dit klopt die veranderingen omdat het rond is.
Geplaatst: 13 okt 2005 20:48
door C. van Klaveren
Heb je ook je spruitstuk aangepast ? (carb. opzij)
Of heb je een recht spruitstuk?
Heb je ook grotere membramen voor die Tomos ?
En: Wat voor merk is die carb.?
Geplaatst: 13 okt 2005 21:22
door JooL
Spruitstuk was al gedaan
membraam doe ik niets aan
het is een 16/16 dell'orto sha
Voor tomos dus.
Geplaatst: 13 okt 2005 21:27
door Robin
En 15 mm zal dan toch al genoeg moeten zijn? Hoeveel zuipt het vergeleken met een 14/12mm?