Pagina 1 van 1

tomos s25 70 cc cilinder

Geplaatst: 13 okt 2005 20:38
door kamikaza
Hoi,

Ben net nieuw op het forum en heb gelijk een vraaje :P
Het zit dus zo, ik heb sindskort een 70 cc van een kennis gekocht voor me tomos. Het gaat dus om een s25 snorfiets. Ik wil die 70 cc dus onder me tomos zetten, alleen heb ik nog een paar vraagjes hoe dat allemaal zit. Bij de cilinder zelf zitten geen zuigerveren dus vroeg ik me af hoeveel dat ongeveer kost. Ik heb nu een proma uitlaat van 40 euro eronder , verder heb ik een kleinere tandwiel ( maatje 13 ) hij loopt nu max 40.

Ik heb dus gehoord van een maat, dat ik een andere carburateur moet aanschaffen. Ik heb dus nu een standaard die normaal onder een s25 zit.
Maar van die maat heb ik dus gehoord dat ik 15 mm of hoger moet pakken ( toevallig heb ik op een site een 16 mm gezien en vroeg me af of die goed is )

En als laatste zou ik graag willen weten of ik nog ergens speciaal op moet letten bijvoorbeeld tijdelijk iets nachecken , zodat ik me tomos niet verkloot. Of dat ik misschien nog andere onderdelen moet bijkopen zodat die beter draait

Alvast bedankt

Geplaatst: 14 okt 2005 16:25
door Tossie
Naja, een standaard carb. kan wel maar een 70cc is wat dorstiger als 50 dus een 15/16mm zal m goed doen, en als je ook nog je standaard spruitstuk heb kan je hier ook beter een grotere nemen :wink:

Je moet extra letten op slijtage van onderdelen, een tomos is niet echt gemaakt op zulke toerentallen dus extra slijtage van de tandwielen en koppeling enzovoort

Zuigerveren zijn niet echt duur overigens :)

Geplaatst: 19 okt 2005 15:05
door flpperrrrtomos
Kerel, we zij hier om elkaar te helpen dus niet met dit soort onzindingen komen ja...

hierbij heb jij gelijk je 1e waarschuwing te pakken, omdat je zelf er helemaal niks van bakt. 3 waarschuwingen is een weekban.

EDIT BY Hellracer_89.

hihi

Geplaatst: 19 okt 2005 18:03
door flpperrrrtomos
hahah was grapje hoor adminnetje :oops: :oops:

hij is mijn vriend he :oops:

Geplaatst: 19 okt 2005 18:07
door flpperrrrtomos
hehehe

maar gassie zal ik je dan een goede tip geven;)

als je die 70 cc er onder hebt liggen zou ik eerst eff een goeie sproeier in je carb zetten, voor 70 cc heb je denk iets van 52/54 nodig geloof ik maar moet je wat proberen.

en ander spruitstuk miss maar hang allemaal vanan wat je nu als proeier en als spruit hebt :lol: :lol: :wink: :wink:


groeten DE flprrrrr

tomosje

Geplaatst: 19 okt 2005 18:09
door bouke
haha precies;)

wat flprrr zegt maare zet eerst nou maar eens die 70 kop er op en dan kijken wat je nodig hebt. zo snel sloop je iets niet.
alleen als er iets mis is en je blijft er mee rijde.


aios amigos

Geplaatst: 19 okt 2005 18:20
door bouke
test

Re: tomos s25 70 cc cilinder

Geplaatst: 19 okt 2005 18:44
door skoeddies
Oke je hebt dus een 70 cc gekocht.
je zegt dat er geen zuigerveren bij zitten.
heb je er dan wel een zuiger bij?
want een standaard 50cc zuiger is niet goed voor een 70cc cilinder.
zuigerveren zijn niet echt duur maar hoe duur precies weet ik ff niet..
moet je er ook een zuiger bijkopen dan word het een duurder grapje.

welke proma uitlaat heb je? (type)

Een andere carburateur is een goed plan, dit zal een stuk beter lopen.
16mm is denk ik een goede maat. zorg dan wel dat je ook een 16mm spruitstuk hebt. anders heeft het geen zin.
hij zal echter niet meteen perfect lopen, eerst moet je nog afstellen met sproeiers welke goed is voor jouwn setup.

verder moet je even kijken wat voor cilinder je hebt, een membraamversie of niet.. hierbij moet je het passende spruitstuk hebben en de zuiger moet er ook bij passen. ook moet je dan een membraam hebben(spruitstuk bij membraam is vierkant, in de zuiger zitten dan waarschijnlijk 2 gaatjes net onder de zuigerveer waarschijnlijk.

ook zou ik meteen even je olie vervangen (wel de goede erin gooien!! het liefst puch maxi carterolie, dan weet je zeker dat je de goede hebt)

en spullen erbij kopen: passende pakkingen.. (uitlaatpakking, koppakking, inlaatpakking, voetpakking)

en let erop of je sandaard kop er goed op past of dat je ook een 70cc kop moet hebben.. (verschilt per cilinder)

succes ermee :wink:
en laat ff weten of het gelukt is

Alvast bedankt[/quote]

Geplaatst: 19 okt 2005 23:23
door kamikaza
Yow thx voor de tips zal het deze week maar is proberen

Geplaatst: 28 okt 2005 20:05
door sitt-slo
das anybody know how much hp has the 70 ccm kit???..........and the deegres of port opening???

Geplaatst: 28 okt 2005 21:20
door PraatPaal
degrees of port timing I dont know zomewhere about 120" a guess ?

and the amount of horsepower should be somwhere around 6/7 original with a good factory exhoust

max is about 12/13 hp with a good tuned 70cc(m) kit and a very fast factory exhaust or a custom calculated exhaust

Geplaatst: 28 okt 2005 21:54
door sitt-slo
if you change the stock cylinder with a 70 ccm kit cylinder do you have to change the crankshaft too???.........or only the connecting rod???.........do in your country sell the rinforced conecting rod????

Geplaatst: 28 okt 2005 22:03
door PraatPaal
there is one stronger crankshaft (with driveshaft) its the Rito model, dus its no needed to change it , the only thing is that your clutch might nog be ably to hold the pressure and slip some times wich will result in less long lifetime of the clutch, but new clutch parts arent hard to get arund here, the thing you do have to change when placing a 70ccm kit is the carberator and intake malifold (or however you write that ;)).

What I want to know is what trademark the 70ccm kit is you can buy in your country over here the only ones we can get is :

65ccm Airsal (eurokit)
70cc Parmakit (Zeta)

and with a custom intake malifold you are also able to fit Puch maxi cilinders

Geplaatst: 28 okt 2005 22:31
door sitt-slo
we can get only polini for puch, or raptor kit............but almost nobady buy this kits............the most of people just drill the cylinder at diameter 42 mm and fit a bigger piston............this is very cheep to do and it is very good............but the crankshaft is not strong inaf .............soo I'm very suprised that you don't have any problems with the crankshafts..................here most of people elaborate the crank shaft ..........they fit in the connecting rod of aprilia af1(minareli rv4 engine)

Geplaatst: 29 okt 2005 00:17
door Milan
@ sitt-slo

Maybe next time you can open a new topic instead of adding a new question to an existing topic. Therefor click on the button called 'nieuw onderwerp'.
We really appreciate your intrest in our community, so, if you have any questions what so ever, feel free to contact me and ask. (cause we know dutch is a little bit unknown)

But hé, we share the same passion, Greetz MILAN

Geplaatst: 29 okt 2005 09:48
door sitt-slo
thanks for the tip

Geplaatst: 29 okt 2005 11:33
door PraatPaal
LOL I have a aprillia AF1 sintesi here, and a second drive shaft form metrakit if I'm not mistaking, so thats time to try =)

but uhm that raptor kit or whatever , dont know that one probeply not availeble in holland ... :(

but with drilling out your cilinderder its risky because your cilinder might not be straight anymore and when drilling it out the cilinder gets hotter than usual...

Geplaatst: 04 nov 2005 15:25
door freaky_Tomos
als je op je tos een 70 cc doet moet je dan ook een stevigere krukas erin doen vanwege het extra kracht die het levert :? :mrgreen:

Geplaatst: 04 nov 2005 15:48
door PraatPaal
als je gewoon hier boven leest, word het duidelijk, Nee

hoeft niet, en er is nietecht een verstevigde kruk voor tomos, alleen een RV4 drijfstang kan je laten persen (van bijvoorbeeld aprillia AF1 en aprillia tuareg af1 heb ik toevallig =))

het belangrijste punt is ten eerste je koppeling

Geplaatst: 04 nov 2005 18:03
door JooL
Als je een andere drijfstang pakt zorg dat die drijfstang past en de zelfde lengte heeft.