Pagina 1 van 1
stotteren 70 cc airsal
Geplaatst: 16 okt 2005 18:49
door s25
hey
ik heb een beetje zitten lezen in het sleutelprobleem maar heb mijn probleem niet duidelijk kunnen vinden dus vandaar deze vraag
ik heb een tomos s25 snor
heb er een 70cc airsal 15/15 carb 15mm spruitstuk ander membraam onsteking met cdi en een andere uitlaat (bullet)
maar hij gaat niet harder als 40 dan gaat hij stotteren en haperen (net of de vonk gewoon wegvalt) nou heb ik het blok gereviseerd en blok op cillinder geveilt maar heeft helemaal niks geholpen. de kleur van de bougie is mooi bruin en hij trekt egt goed tot de 40 harder gaat hij gewoon niet
nou is mijn vraag wat er mee aan de hand is (andere cdi ofzo) onsteking al vervroegd en loopt stukke beter maar nog niet goed of zit er iest in het blok waardoor hij niet harder gaat? khoop dat jullie me kunne helpen want ik heb zo'n beetje alles al geprobeert
alvast bedankt
Geplaatst: 16 okt 2005 22:10
door skoeddies
ik neem aan dat je samen met de 70cc ook je cilinderkop vervangen hebt?
anders kan het mischien aan de verbrandingsruimte liggen..
Geplaatst: 17 okt 2005 09:25
door Vuile Beunkoe
ik neem aan dat je samen met de 70cc ook je cilinderkop vervangen hebt?
anders kan het mischien aan de verbrandingsruimte liggen..
de zuiger van een 70 airsal is gemaakt voor een 50cc kop, dus daar zal het niet aan liggen.
Geplaatst: 17 okt 2005 17:06
door Robin
Misschien even een nieuwe bougie proberen.
Anders je sproeiers checken.
Je ontsteking tijdstip controleren.
Desnoods je cdi vervanging / bobine.
Geplaatst: 18 okt 2005 19:10
door s25
ja heb ook een 70cc kop en heb zo'n beetje elke sproeier wel geprobeert van 50 tot 70 en alles al gestelt aan onsteking maar helpt allemaal niks
weet niet of de cdi van een snor anders is als van een brom?
en hij schakelt trouwens wel gewoon over
Geplaatst: 18 okt 2005 20:49
door skoeddies
bougie idd denk ik..
Geplaatst: 20 okt 2005 18:00
door s25
nee bougie is het niet heb er al meerdere nieuwe ingehad en bij geen 1 deed hij het goed, en het rare is dat hij onder de 40 geen enkel probleem heeft niet met optrekke niet stotteren niks maar zodra ik bij de 40 kom is het over. zit er verschil in de ontsteking van een snor en een brom?
zit er verschil in het blok tusse een brom en een snor?
Geplaatst: 21 okt 2005 07:33
door skoeddies
je kan een cdi ontsteking op 2 punten zetten.. snor en brom..
volgens mij doe je dit door eerst dus je ontsteking te bekijken en dan heb je 2 markeerstreepjes op je grondplaat.. de 1 is sor en de ander brom..
hoe precies kan iemand anders je denk ik wel vertellen..
Geplaatst: 21 okt 2005 17:20
door poekelen
op het blok zitten 2 streepjes.
en 1 op de grondplaat (waar de spoelen op zitten)
als het streepje van de grondplaat ergens in het midden zet is het meestal wel goed.
Geplaatst: 21 okt 2005 20:38
door s25
hey
heb ff gekeke naar het blok en grondplaat maar de enige streepjes die ik zie staan linksboven in waar je het boutje indraait voor je grondplaat. op de grondplaat zelf heb ik niks kunnen vinden en wat je hier omschrijft is toch gewoon de onsteking vervroegen (wat is dus al gedaan heb)
ik hoor graag nieuwe info
Geplaatst: 21 okt 2005 20:42
door poekelen
geen kabel breuk vanaf het kabeltje wat vanaf de onsteking gaat en naar het cdi gaat?
geen valselucht?
nieuwe bougie al geprobeert?
sproeier niet verstopt?
cabrateur al schoongemaakt?
Geplaatst: 21 okt 2005 20:46
door s25
nee geen kabel breuk
en benzine is allemaal wel in orde
het s gewoon zo dat als je bij de 35 komt dan valt hij gewoon in een soort begrenzer en ik wil weten waar die begrenzer in zit (denk onsteking hij wil gewoon niet harder gaan vonken)
en kom niet met begrenzing in spruitstuk en uitlaat want ik heb werkelijk alles snel op onsteking na dus dat kan het ook niet wezen