Pagina 1 van 1

Cilinder & uitlaat

Geplaatst: 07 jul 2009 16:38
door djmartin
  • Welke model tomos heb je?
    A35
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    ?
    Is het een snor of een brommer?
    Brommer
    Wanneer ontstond het probleem?
    Geen

    Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Andere achterveren

    Wat is het probleem?
2 dwarszittende vragen waar ik slapeloze nachten van heb.

Vraag 1: Als ik voor weinig geld een sneller tweedehands uitlaatje wil kopen, voor een standaard setupje, wat is dan de beste keuze ? En wat als ik er een met een dikke diameter wil hebben (28 mm is dat dacht ik) ?
Vraag 2: Ik las iets over een puch cilinder monteren op een tomos.
Kan iemand me vertellen wat voor aanpassingen oid ik moet doen als ik die erop wil doen ?
En of je dan een grotere of een kleinere sproeier moet monteren (bij soortgelijke setup) ?

Graag alleen reageren als je iets nuttigs te vertellen hebt.

Re: Cilinder & uitlaat

Geplaatst: 07 jul 2009 16:49
door sjaakvanvoorschoten
je kunt een proma gp of een techno cc kopen. die zijn wel goedkoop.
een dikkere bocht is ook goed. hoewel bovenstaande uitlaten beter zijn.

met puch cilinder @ tomos:

tapeindes zijn hetzelfde. wat je wel moet doen is de uitlaat omlassen omdat de uitlaatpoort in een andere hoek staat.
je hebt membraan en zuigergestuurde puch cilinders. maakt niet uit welke je neemt, je zal je spruitstuk ook moeten aanpassen.
of je een grotere sproeier nodig hebt moet je zelf achterkomen aan het rijgedrag.

Re: Cilinder & uitlaat

Geplaatst: 07 jul 2009 17:05
door djmartin
Oké, bedankt.
Gewone puch uitlaatjes passen er zeker ook niet op door de kickstart & schuin staande cilinder ?

Re: Cilinder & uitlaat

Geplaatst: 08 jul 2009 22:41
door shadowranger
Je mist aan de kickstartkant een ophangpunt voor een standaard Puch uitlaat. En ook die moet je omlassen vanwege de hoek waarin de cilinder staat. Puch cilinders liggen vlak (op een Puch blok), Tomos staat meen ik onder een hoek van 40-50 graden omhoog.

Re: Cilinder & uitlaat

Geplaatst: 09 jul 2009 22:03
door djmartin
Oké, maar als je wel een ophangpunt aan die kant erop beunt (kan ik <O~ ), kan het dan wel, ondanks de kickstart ?

Re: Cilinder & uitlaat

Geplaatst: 11 jul 2009 15:40
door LinkjeZ
het is minder werk om een uitlaat om te lassen ( of nog makelijker tussen de schroefbank en buigen )

dan om een compleet ophang beugel te monteeren die toch uiteindelijk los trilt :p

Re: Cilinder & uitlaat

Geplaatst: 12 jul 2009 00:05
door djmartin
Het gaat me niet zozeer om de moeite, maar om het resultaat ;)

Dus kan het met de kickstart, of niet ?