Pagina 1 van 1
Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 01 sep 2009 20:56
door Koeieneus
Ik heb een probleem met mijn tomos. Hij gaat niet harder dan 10 km/h en loopt niet stationair.
Ik heb laast de zuiger vervangen omdat die stuk was maar nog steeds doet hij hetzelfde.
Ik denk dat het ligt aan de cilinder en de cilinderkop omdat die niet goed op elkaar aansluiten. Ook zit er een spleet tussen, ik weet niet of dit normaal is.
Ik heb even twee foto's van gemaakt. Ik hoop dat jullie weten of het hier aan ligt.

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 13:47
door shadowranger
Ik zie een membraankop op een ei-cilinder. Mijn 1e vraag is dan, wat voor type zuiger heb je gemonteerd zitten (dicht of met sleuven)?
Vwb die spleet tussen kop en cilinder, heb je wel een koppakking gemonteerd?
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 15:54
door Woutah
Ik heb hetzelfde gezeik, alleen mijn cilinder is gewoon de standaard fabrieks cilinder..
Ik wist ook niet wat het kon zijn, dus heb ik hem helaas naar de bromboer moeten brengen.
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 15:56
door Koeieneus
Ik zie een membraankop op een ei-cilinder. Mijn 1e vraag is dan, wat voor type zuiger heb je gemonteerd zitten (dicht of met sleuven)?
Vwb die spleet tussen kop en cilinder, heb je wel een koppakking gemonteerd?
Ja, er zit een pakking tussen van koper, die is nieuw. Uhm, wat is het verschil tussen een dichte zuiger en een zuiger met sleuven? Alvast bedankt!

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 15:57
door Koeieneus
Ik heb hetzelfde gezeik, alleen mijn cilinder is gewoon de standaard fabrieks cilinder..
Ik wist ook niet wat het kon zijn, dus heb ik hem helaas naar de bromboer moeten brengen.
En wat moest je toen betalen?
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 20:17
door Koeieneus
Kunnen een ei-cilinder en een membraam kop op elkaar? Wel dat de brommer het dan doet natuurlijk.
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 20:27
door n03L
Jij moet een dichte zuiger hebben omdat je geen membraangestuurd blok hebt, dus als je een zuiger hebt met sleuven werkt het niet.
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 20:42
door Koeieneus
Volgens mij heb ik zo'n zuiger:

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 21:41
door Woutah
Ik heb hetzelfde gezeik, alleen mijn cilinder is gewoon de standaard fabrieks cilinder..
Ik wist ook niet wat het kon zijn, dus heb ik hem helaas naar de bromboer moeten brengen.
En wat moest je toen betalen?
Weet ik het, heb um vanmiddag pas weggebracht.

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 21:46
door Koeieneus
Oh, oke. Wil je me laten weten wat ze er allemaal mee gedaan hebben?

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 02 sep 2009 22:18
door shadowranger
Volgens mij heb ik zo'n zuiger:

Als dat een dichte is dan is het een goede. Let er wel op dat de slotjes (de openingen van de zuigerveren naar de uitlaatpoort wijzen. Dit wordt op de kop van de zuiger aangegeven met een merkteken (pijl).
Een zuiger met inlaatseuven ziet er zo uit:

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 03 sep 2009 18:22
door Koeieneus
Uhm, dan heb ik een dichte cilinder dus.
De zuiger zit er goed in, dus met de pijl richting de uitlaat

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 04 sep 2009 20:43
door Koeieneus
Nog even een nieuwe foto van de cilinder en de cilinderkop maar dan losgemaakt.
Ook heb ik nog een andere cilinderkop gevonden...
Weet iemand of dit de goede is?

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 05 sep 2009 07:58
door shadowranger
Nog even een nieuwe foto van de cilinder en de cilinderkop maar dan losgemaakt.
Ook heb ik nog een andere cilinderkop gevonden...
Weet iemand of dit de goede is?

Ik weet niet hoe jij links plakt hier en of je de goede hebt, maar de foto's doen het niet. En als ik de url's uit je bericht apart copy-paste in de adresbalk krijg ik een 404 error (page not found).
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 05 sep 2009 09:18
door Woutah
Oh, oke. Wil je me laten weten wat ze er allemaal mee gedaan hebben?

Ik weet wat er bij mij mis was, me krukas is naar de klote. Die spie die je vliegwiel goed houd is ene beetje scheef ga zitten of zo, waardoor nu m'n vliegwiel nar de klote is en er dus ook een nieuwe krukas op moet. Dat geintje zou me 200-300 euro gaan kosten. Dus ik heb een 2e hands blok gekocht, krijg ik hopelijk morgen al.

Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 05 sep 2009 10:20
door Koeieneus
Oh, oke. Wil je me laten weten wat ze er allemaal mee gedaan hebben?

Ik weet wat er bij mij mis was, me krukas is naar de klote. Die spie die je vliegwiel goed houd is ene beetje scheef ga zitten of zo, waardoor nu m'n vliegwiel nar de klote is en er dus ook een nieuwe krukas op moet. Dat geintje zou me 200-300 euro gaan kosten. Dus ik heb een 2e hands blok gekocht, krijg ik hopelijk morgen al.

Oh, oke. Beter!
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 05 sep 2009 10:23
door Koeieneus
Ff opnieuw de foto's. Hopelijk zijn ze nu wel goed.
http://img440.imageshack.us/i/brommer013.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img515.imageshack.us/i/brommer015.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 05 sep 2009 11:22
door Gietor
die "groote" cilinderkop dat is een nieuwer model... en is tevens een bromcilinder kop. Dus trekt sneller op + hogere top van misschien 3 km ofzo
Re: Cilinder en Cilinderkop
Geplaatst: 05 sep 2009 17:43
door Koeieneus
Ik heb vandaag die "kleine" kop erop gezet maar doet nog steeds niks.
Ik denk dat er een nieuwe pakking tussen moet maar alle winkels zijn nu gesloten:(