Pagina 1 van 1
Vragen m.b.t. Cilinderkoppen
Geplaatst: 27 sep 2009 14:58
door Dudel
- Welke model tomos heb je?
Tomos A35
Uit welk jaar komt de tomos ?
Umh..Ik zou het zo echt niet weten
Het is wel het nieuwere type maar aleen met kickstart!
Is het een snor of een brommer?
Snor dus xD
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Ja,het volgende :
- Tecno CC
- Ring uit spruitstuk
- Slang uit luchtfilter
- TWV : Voor: (standaard) Achter: 22
- Onsteking naar bromstand
Wat is het probleem?
Mijn brommer loopt op het moment 50, En ik heb hier op het forum gelezen dat je met een brom kop meer compressie hebt. Nu zijn mijn vragen of dat heel veel in de snelheid/optrekken zal schelen?
Ook vraag ik mij dan af, Of er ook hoge druk cilinder koppen zijn te verkrijgen,wel heb ik gelezen dat een puch hd kop ook op een tomos past, aleen is dan ook weer mijn vraag, Moet je dan ook wat aanpassen of is het plug en play?
Alvast Hartelijk Bedankt voor jullie antwoorden!
Mvg, Dudel
Re: Vragen m.b.t. Cilinderkoppen
Geplaatst: 27 sep 2009 15:11
door santonius
het scheelt vooral veel in optrekken. qua top zal het miss enkele kilometers schelen
de hogedruk koppen van puch passen er idd ook zo op. het is wat jij zegt plug en play:P
tevens zijn die ook een stuk goedkoper en hebben meer compressie dan een bromkop.
Re: Vragen m.b.t. Cilinderkoppen
Geplaatst: 27 sep 2009 15:18
door Dudel
Ten eerste bedankt voor je antwoord, Nu heb ik nog een vraag voor je om te verslinden:
Dus zoals ik dat zie met die puch hd koppen,Is nog ietjes meer trekkracht en topsnelheid?
En verder hoeft er dan ook niks meer te worden afgesteld?
Alvast Bedankt!
EDIT: Heb je mischien dan ook een link voor me, van de juiste hd puch kop?
Bedankt!
Re: Vragen m.b.t. Cilinderkoppen
Geplaatst: 27 sep 2009 15:50
door santonius
nee voor de rest hoef je niets af te stellen
Re: Vragen m.b.t. Cilinderkoppen
Geplaatst: 27 sep 2009 17:51
door Timo
Nee, er hoeft niks af gesteld te worden.
Een bromkop heeft een kleinere verbrandingsruimte dan een snorkop, daardoor onstaat er meer compressie, en dat houdt in dat je sneller optrekt en je topsnelheid gaat een heel klein beetje omhoog.
Een Puch Hoge Druk Cilinderkop heeft nóg meer compressie, waardoor je dus nóg sneller op trekt. Deze zijn een stuk goedkoper en presteren vele malen beter. Het is gewoon plug & play, verder heb je er geen gezeik mee. Er hoeft verder niks afgesteld te worden.
Bijna iedere bromboer/scootershop weet wel wat jij bedoeld als je om een Puch hoge druk cilinder kop vraagt, dus gewoon even vragen daar. En anders ff op internet rondzoeken.
Re: Vragen m.b.t. Cilinderkoppen
Geplaatst: 27 sep 2009 18:33
door Dudel
Oke, Iedereen bedankt!
Re: Vragen m.b.t. Cilinderkoppen
Geplaatst: 27 sep 2009 21:15
door Woutah
Kijk volgens mij moet je deze hebben:
http://www.jarnos-puch-shop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan ga je naar Cilinders/cilinderkoppen > 50cc cilinderkoppen > Cilinderkop 50cc R.G.D NM (HC)
Re: Vragen m.b.t. Cilinderkoppen
Geplaatst: 28 sep 2009 17:20
door Ricker
Ik heb eergister een bromkop op mn snor gezet. Merk je wel hoor! Vooral als ie koud is. Toen nog met de snorkop kon ik sneller lopen dan dat ie optrok, en ging ie maar 30 (helemaal koud), nu trekt ie m gelijk door naar 37 koud als ik m net start. Ook tussen de 30 en 40 trekt ie een stuk sneller. De top is nu 43, is met 4km omhoog gegaan. Maar er moet nog een grotere sproeier in, wss trek ik dan nog sneller op

.