Pagina 1 van 1

powerfilter ja of nee

Geplaatst: 07 nov 2005 21:27
door freaky_Tomos
mijn tomos loopt op dit moment niet so lekker ik ben van plan er een powerfilter op te doen.
Mijn bougie is op dit moment pikzwart vanwege de tevele benzine maar wat is nu precies het nut, ik heb gehoord dat je ander gekuid krijgt en betere prestaties maar zullen die nu egt zoveel verandere en zal de roet verdwijnen als de combinatie lucht/benzine goed is??

Geplaatst: 08 nov 2005 00:30
door Tossie
Als je bougi zwart is wil zeggen dat je een te grote sproeier hebt, dit verander je niet door een powerfilter te nemen maar door een kleinere sproeier te monteren(A) Wat is je setup en welke sproeier zit er nu in?

Geplaatst: 08 nov 2005 08:13
door Milan
(Moet je em ook niet onderste boven aan een hek hangen! :wink: )

Nu ff serieus: ontsteking afstellen? uitlaatontkolen? heb je dat al gedaan?

Geplaatst: 08 nov 2005 11:17
door PraatPaal
jemoet niet je setup op je sproeier af stellen, maar je sproeier op je setup duh :P ik ga ook niet me snele uitlaat eronder hange omdat me sproeier te groor tis :lol:

je moet niet iets gaan veranderen dat je denk dat hij beter gaat lopen, probeer eerst maar een aantal sproeiers veel geodkoper ook, en een powerfilter maakt niet zo heel veel uit hoor..

Geplaatst: 08 nov 2005 11:19
door Robin
jemoet niet je setup op je sproeier af stellen, maar je sproeier op je setup duh :P ik ga ook niet me snele uitlaat eronder hange omdat me sproeier te groor tis :lol:

je moet niet iets gaan veranderen dat je denk dat hij beter gaat lopen, probeer eerst maar een aantal sproeiers veel geodkoper ook, en een powerfilter maakt niet zo heel veel uit hoor..
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit hoor. Alleen de combinatie benzine lucht moet gewoon goed zijn. Maar ik zou zoiezo geen powerfilter nemen want dat maakt echt een tering herrie
Hou beter de orginele filter en verklein gewoon de sproeier.

Geplaatst: 08 nov 2005 11:22
door PraatPaal
tering herrie ligt eraan, als je een goed schuim filter heb valt dat erg mee, en ja het maakt wel meer geluid omdat je carb direkt open staat, een plastic boc (kartfilterbox of luchtfilterbox) filtert ook niet maar dempt het geluid, kijk maar naar std filter van een puch maxi, dat noemen ze ook inlaatdemper :u

Geplaatst: 08 nov 2005 18:05
door freaky_Tomos
mijn setup is vrij standaard;
--standaard cabarateur encarwi alleen daar heeft devorige eigenaar mee lopen klooien op de verkeerde manier die kluns heeft aan de binnenkant van het spruitstuk lopen boren in plaats van aan de cilinder kant en tja dat heeft geen zin :twisted:
--standaard cilinder 50 cc niet getuned normale vertanding
-- brom uitlaat (zonder de S boch dus)

heb de uitlaat laatst nog ontkoold en er zit nu sproeier maatje 52 in.

ben ik wat vergeten :?: :?: :?

effe wat anders hoe zat het ook alweer 12/12 eerste cijfer lucht en 2de cijfer benzine want ik weet alleen de doorlaat in mm naar me cilinder en dat is 12

Geplaatst: 08 nov 2005 20:54
door PraatPaal
1e zijfer is doorlaat dacht ik , want ik heb een SHA 14/9b en als ik met me schuimaat de inlaat kant meet kom ik op 14..

Geplaatst: 08 nov 2005 22:04
door Tossie
Klopt, als je 14/9 hebt is de (lucht) ''inlaat'' 14mm en de ''uitlaat'' van de carb 9mm

[edit] precies andersom dus :oops: [edit]

Geplaatst: 09 nov 2005 08:15
door PraatPaal
mwah maakt niet uit, ik meet altijd gewoo nff de doorlaat met me schuifmaat dan weet je het zeker, namen van dell snap ik nogsteeds niets van