Pagina 1 van 1
powerfilter ipv luchtfilter
Geplaatst: 26 jan 2010 22:31
door joost66
uhhm ik had een vraagje,
wat is precies het verschil tussen een powerfilter en een luchtfilter? (snelheid/optrekken/geluid etc.)
hoe weet je hoe groot je powerfilter moet zijn, kan je dat zien aan je carb.?
zo ja, ik heb een 14/12 onder mijn tomos A35 zitten... wat is dan een goed powerfilter?
alvast bedankt,
Re: powerfilter ipv luchtfilter
Geplaatst: 27 jan 2010 08:02
door Ricker
Je kan dit testen dmv ff rijden zonder luchtfitler, dan krijg je ong de prestaties wat je krijgt met powerfilter. Maar doe dit wel in een niet stoffige of vieze omgeving.
Het geluid is wat zwaarder.
Re: powerfilter ipv luchtfilter
Geplaatst: 27 jan 2010 13:28
door sjeff!
iets zwaarder geluid..
wat meer lucht waardoor je een wat grotere maat sproeier kan monteren en dus meer benziene kan geven..
en dan zul je iets betere trekkracht krijgen! (wel valt dit te verwaarlozen)
bij een std setup kan je beter ori filter hauden, die filtert een stuk beter
de maat van een filter maakt niet uit, als i maar past maar er is een gaas powerfilter van ik meet dmp daar zit nog een extra kapje overheen dus neem die dan die past op een tomos carb
Re: powerfilter ipv luchtfilter
Geplaatst: 27 jan 2010 15:41
door Timo
een Power One powerfilter past op jouw carburateur.
Re: powerfilter ipv luchtfilter
Geplaatst: 27 jan 2010 17:48
door Ricker
iets zwaarder geluid..
wat meer lucht waardoor je een wat grotere maat sproeier kan monteren en dus meer benziene kan geven..
en dan zul je iets betere trekkracht krijgen! (wel valt dit te verwaarlozen)
bij een std setup kan je beter ori filter hauden, die filtert een stuk beter
de maat van een filter maakt niet uit, als i maar past maar er is een gaas powerfilter van ik meet dmp daar zit nog een extra kapje overheen dus neem die dan die past op een tomos carb
Dat optrekken zal dan liggen aan je setup. Ik merk namelijk wel veel in trekkracht zodra ik zonder filter rij.
Re: powerfilter ipv luchtfilter
Geplaatst: 28 jan 2010 22:16
door joost66
iets zwaarder geluid..
wat meer lucht waardoor je een wat grotere maat sproeier kan monteren en dus meer benziene kan geven..
en dan zul je iets betere trekkracht krijgen! (wel valt dit te verwaarlozen)
bij een std setup kan je beter ori filter hauden, die filtert een stuk beter
de maat van een filter maakt niet uit, als i maar past maar er is een gaas powerfilter van ik meet dmp daar zit nog een extra kapje overheen dus neem die dan die past op een tomos carb
nou ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties, heb vandaag een stukje gereden zonder filter, alleen tsja et sneeuwde nogal dus heb niet egt een verschil kunnen merken...
mijn setup:
14/12 carb.
bullit uitlaatje
gwn snorkop
(mensen zetten ook vaak TWV (is dat tand wiel voor? heb namelijk geen idee wat die bij mij is)
maar als mijn brommer meer lucht en meer benzine krijgt, zou hij toch sneller moeten gaan? anders is het pure verspilling:?
nog 1 vraag: wat is het verschil tussen een powerfilter met een plastic kapje erover of zonder?
ik denk dat ik gwn zoiets neem:
http://www.sanderstweewielers.nl/Basis. ... ires.Id=14
Re: powerfilter ipv luchtfilter
Geplaatst: 28 jan 2010 23:06
door PimW
TWV staat voor tandwiel verhouding. Bijvoorbeeld 26-22 of 28-31, voorste getal is je voortandwiel en achterste je achtertandwiel.
In theorie is meer benzine en meer lucht meer power. Zolang de verhouding maar juist is. Het is echter niet zo dat je eindeloze hoeveelheden benzine en lucht kunt aanzuigen.
Je kiest dus voor een bepaald filter waarbij je de afweging maakt tussen veel doorlaat of een goed filtrerend vermogen.
Een filter met een plastic kapje zou regenbestendig moeten zijn. Zelf geen ervaring mee.
Re: powerfilter ipv luchtfilter
Geplaatst: 29 jan 2010 12:02
door 2pac
gewoon het kapje erafhalen heb ik ook gedaan
kapje heeft geen enkel nut je vangt dan juist water
water in je cilinder is niet erg verdampt toch wel
ik heb nu al een half jaar dat powerfilter maar ik heb er nog nooit problemen mee gekregen