wat is het nut van een spruitstuk te ontgrensen?
Geplaatst: 16 feb 2010 20:35
hallo,
ik heb een snor tomos standaard met a35 blok.
mijn setup is nu :
snor cilinder met bromkop 50cc.
standaard spruitstuk met begrenser erin.
dellortho 14/9 carb met sproeier 50.
snor uitlaat zal wel ontgrenst zijn.
atw 28.
en hij rijd 35 a 37 kmh.
nu wil ik hem iets gaan opvoeren en dus wordt dit mijn nieuwe setup:
snor cilinder met bromkop.
dellortho 14/9 carb met sproeier 52.
uitlaat wordt een speedy uiteraard ook ontgrenst.
atw 26.
hopelijk ken ik hiermee wel de 40 a 45 kmh mee halen.
maar nu weet ik ook hoe ik een spruitstuk moet ontgrensen maar wat heeft het voor nut en wanneer moet je hem gaan ontgrensen?
moet ik het in mijn geval gaan ontgrensen of is dat niet echt noodzakelijk.
ik heb een snor tomos standaard met a35 blok.
mijn setup is nu :
snor cilinder met bromkop 50cc.
standaard spruitstuk met begrenser erin.
dellortho 14/9 carb met sproeier 50.
snor uitlaat zal wel ontgrenst zijn.
atw 28.
en hij rijd 35 a 37 kmh.
nu wil ik hem iets gaan opvoeren en dus wordt dit mijn nieuwe setup:
snor cilinder met bromkop.
dellortho 14/9 carb met sproeier 52.
uitlaat wordt een speedy uiteraard ook ontgrenst.
atw 26.
hopelijk ken ik hiermee wel de 40 a 45 kmh mee halen.
maar nu weet ik ook hoe ik een spruitstuk moet ontgrensen maar wat heeft het voor nut en wanneer moet je hem gaan ontgrensen?
moet ik het in mijn geval gaan ontgrensen of is dat niet echt noodzakelijk.