Pagina 1 van 1

trilling,

Geplaatst: 26 mar 2010 11:05
door michabooij
hallo.

ik plaats dit bericht in het afstel topic, omdat ik het niet egt vind passen bij algemeen,
het zit zo ik ben aan het denken geweest en wil een manier bedenken om het lostrillen van alle onderdelen te voorkomen,
dit kan je natuurlijk al aardig regelen met het afstellen van de juiste toeren, bijn het ene toerental rammelt je tomos als een gek en bij het anderen toerental wat minder.

nou heb ik het gerammel al miniem,
maar dat vind ik niet genoeg,

dus nu heb ik zitten denken, het punt wat de meeste rammel veroorzaakt is de ophanging van de uitlaat.

dus wat ik wil doen is op de een of andere manier dat punt wat speling geven, en dan het dempen met een rubberen ringetje.

ik ga hier vanmiddag mee aandeslag, omdat ik tog al m'n uitlaat pakking moet vervangen,
en ik heb toevallig nog een rubberen ringetje van zo'n zijkap steuntje.
du ik ga proberen dat wat uit te vijlen naar een mm speling tussen het moertje en de steun,
dan prop ik dat rubberen ringetje ertussen.

als ik dat vanmiddag hebt geregeld,
dan plaats ik wel wat foto's en een verslag.

Re: trilling,

Geplaatst: 26 mar 2010 21:15
door Tomos1992
Ben benieuwt! 8)

Re: trilling,

Geplaatst: 27 mar 2010 21:10
door michabooij
heb het helaas niet kunnen uit proberen,
dat moet nu wachten m'n linker cilinder/uitlaat steun is afgebroken en is blijven zitten:O

Re: trilling,

Geplaatst: 28 mar 2010 23:19
door Ricker
Bij mij veroorzaakt alleen de koppeling op hoge toeren ratels en trillingen. En af en toe de zuiger/cilinder (moet er nog achter zien te komen).

Als ik rond de 20km/h rij krijg ik ineens een MOOAAAP geluid van die plastics kapjes, maar bij 22km/h ofzo is dat al weg.

Ook kwam ik er laatst achter dat mn achterlichtkapje geluid maakte, heb het toen sterker aangedraaid, nu is weg. Kwam er achter toen ik op mn zadel aan t meppen was. Dan hoor je eigelijk wel alles wat los zit door de hoge frequentie.

Mijn uitlaat daarintegen zit muurvast.

Re: trilling,

Geplaatst: 29 mar 2010 00:25
door Joos...92
Move naar algemeen, heeft namelijk geen flikker met de afstelling te maken!

Edit: je uitlaat vast maken met rubbers e.d. er tussen lijkt me niet heel slim. Die moet gewoon muurvast zitten anders heb je kans dat de zooi los trilt. En acepteeer maar gewoon dat een tomos rammelt. Valt gewoon vrij weinig aan te doen.

Re: trilling,

Geplaatst: 29 mar 2010 09:23
door Timo
Wat voor uitlaat heb je precies?

Wat bij mij zeker heeft geholpen is zo'n universele uitlaatbeugel. Die heeft een heel klein beetje speling maar is wel erg stevig. Sinds ik dat heb trilt me Tomos nog maar amper.

Re: trilling,

Geplaatst: 29 mar 2010 09:56
door michabooij
ik heb een best opgevoerde setup,
dus daarom bij de uitlaat!
en ik ga ook miss een binnen band om die motor ophanging boutjes doen!

Re: trilling,

Geplaatst: 29 mar 2010 09:57
door michabooij
en als je uitlaat muurvast zit veroorzaakt ie tijdens het rijde juist veel trilling!

Re: trilling,

Geplaatst: 29 mar 2010 10:03
door PimW
Trillingen die je het ergste merkt zijn juist van onderdelen die speling hebben en dus met hoge snelheid tegen elkaar aan klapperen. Als je kapjes tegen je frame trillen kun je tochtstrip of een rubberen strip (misschien een stuk open gesneden benzineslang?) om de rand maken.
Blok zou je op kunnen hangen in rubbers, maar enkel een beetje binnenband om die bouten wikkelen helpt wss niet veel. De trilling word dan gewoon via de kop van de bout doorgegeven aan je frame.

Wat ook gebeurd als je met speling op ophangpunten rijd is dat deze gaan uitlubberen.

Re: trilling,

Geplaatst: 29 mar 2010 16:17
door Ricker
en als je uitlaat muurvast zit veroorzaakt ie tijdens het rijde juist veel trilling!
Ja en anders kan je elke keer je pakking vervangen omdat ze uitgelubbert zijn, of je bevestiging breekt af/slijt snel :')

Re: trilling,

Geplaatst: 29 mar 2010 23:44
door JesseJeremy
Mijn uitlaat wordt altijd heel heet

dus ik denkdat het rubbertje simpelweg wegsmelt