Pagina 1 van 1
hele snelle 50cc
Geplaatst: 21 nov 2005 16:51
door tomoskapelle
Ik wil graag een hele snelle 50cc kopen? Ik wil zoveel mogelijk uit de 50cc daarom wil ik geen 60 of nog meer cc's. De enigste die ik nog wel kon gaan was er eentje van gilardoni. Ik weet dat je makkelijk de cilinder van een puch maxi er op kan krijgen maar daar vond ik alleen een polini 65 cc en een malossi 70 cc geloof ik. Ik weet dat gilardoni van polini is maar weten jullie nog een goede cilinder?
Geplaatst: 21 nov 2005 16:53
door PraatPaal
gilardoni is vaak wel een goede cilinder. welke gila50 wil je gebruiken ?
Geplaatst: 22 nov 2005 18:40
door Patjenl
1e Tip, Als het lukt neem gietijzer, want die rij je snel in, en het schroefdraad van de uitlaatbevesteging draait niet door,
2e Tip, Het maakt niet veel uit van welk merk je het neemt, zowat allemaal het zelfde aleen hoe duurder je gaat hoe beter, maar eurokit (word ook genoemt airrisal)
is ook top tis 50cc snel maar je hebt gewoon 55cc, ff je sproeier aanpassen desnoods, en je spruitstuk uitboren dan trekt die harder op.
Geplaatst: 22 nov 2005 19:46
door Vuile Beunkoe
1e Tip, Als het lukt neem gietijzer, want die rij je snel in, en het schroefdraad van de uitlaatbevesteging draait niet door,
2e Tip, Het maakt niet veel uit van welk merk je het neemt, zowat allemaal het zelfde aleen hoe duurder je gaat hoe beter, maar eurokit (word ook genoemt airrisal)
is ook top tis 50cc snel maar je hebt gewoon 55cc, ff je sproeier aanpassen desnoods, en je spruitstuk uitboren dan trekt die harder op.
nou je roept vanalles, en nagenoeg niks klopt.
alu met nicasil is beter, rijd je sneller in, en uitlaatbevestiging moet je niet zo lomp doen dan gaat het prima.
eurokit> al 10 jaar inmiddels Airsal.
die cil 50snel> 38.00 mm = 50cc niet 55 cc.
sproeier altijd aanpassen, spruitstuk uitboren heeft alleen zin wanneer je >12mm erop doet.
Geplaatst: 22 nov 2005 20:54
door PraatPaal
spruitstuk moet alleen groter als hij teklein is voor je carb inderdaat, en alu met chrome en alu met nica is nog ALTIJD het snelst alleen lastig te bewerken !
Geplaatst: 22 nov 2005 22:24
door Robin
1e Tip, Als het lukt neem gietijzer, want die rij je snel in, en het schroefdraad van de uitlaatbevesteging draait niet door,
2e Tip, Het maakt niet veel uit van welk merk je het neemt, zowat allemaal het zelfde aleen hoe duurder je gaat hoe beter, maar eurokit (word ook genoemt airrisal)
is ook top tis 50cc snel maar je hebt gewoon 55cc, ff je sproeier aanpassen desnoods, en je spruitstuk uitboren dan trekt die harder op.
Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
Gietijzer moet je normaal gesproken veel langer in rijden dan aluminium.
Gewoon omdat gietijzer veel harder is.
Maak zeker wel uit welke merk je neemt, de ene cilinder is de andere niet en hebben allemaal een andere timing. 55cc bestaat helaas niet of je moet hem zelf uitgeboord hebben ofzo. En voor een snelle 50cc heeft het niet zin om alleen je spruitstuk uit te boren. Want je hebt ook een grotere carburateur nodig. En het orginele spruitstuk is maar tot 15 mm uit te boren, anders hou je geen materiaal meer over en zit er zo een gat in de wand van je spruitstuk of hij breekt gewoon.
Geplaatst: 23 nov 2005 01:20
door hellbat
Gietijzer moet je normaal gesproken veel langer in rijden dan aluminium.
Gewoon omdat gietijzer veel harder is.
Excuzes Moi, daarom zit er in een alu cilinder ook een Nicasilwand, die vele malen harder is dan gietijzer en aluminium bijelkaar, deze is vanuit de fabriek al perfect afgewerkt, en behoeft dus weinig inlooptijd.
Groeten Marcel
Geplaatst: 23 nov 2005 10:11
door PraatPaal
nicasil is het hardste wat er is als wand, het is niet te honen, en als je het probeert aan te passen kan het zelfs scheuren en brokkelen,. dat is klote en laten nicasilen is 300 euro ofzo :0 nicasil is KEIHARD en het beste ....
Geplaatst: 08 dec 2005 16:52
door Gijs
Ik heb een kreidler en het nicasillen + lassen van de cilinder kostte 160 euro. Dus 300 euro is wat overdreven

Geplaatst: 12 dec 2005 23:11
door kobussie
wanneer je een cilinder met een nicasil wand hebt, moet je altijd je brommer even 1,5 minuutje ofzo laten warmlopen, anders riskeer je scheurtjes in je cilinder. ook met inrijden is warmlopen het beste, je kan hem daarna gerust opentrekken.
maar met de std tomos cilinder met andere zuiger kan je de 77/80 halen maar ik heb geen poortmappen ofzo dus aan deze info heb je weinig
Geplaatst: 13 dec 2005 14:27
door PraatPaal
je moet warmrijden niet warmlopen...
en verder, gewoon laten tunen als het je eerste keer of je er eerst goed in verdiepen (lees het boek van bell ofzo...) en anders koop je 50cc snel voor tomos van Eurokit, of je koopt de 60cc malossie voor puch en maakt ff een spruitstukje passend...